Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #1 Skrevet 26. desember 2014 Jenta på 2,5 begynte tidlig å snakke og har hatt et godt språk lenge. Nå i juleferien har hun begynt med noe som kan minne om stamming. Ord som hun tidligere har sagt klart og tydelig som f.eks mamma, pappa, bord og ost, strever hun nå skikkelig med. Hun prøver å si ordet flere ganger og får liksom ikke ordet ut før hun roper det ut i frustrasjon. Er det noen som har opplevd noe lignende og at det var forbigående, eller er det starten på et liv med stamming? Hvordan kan vi hjelpe henne? Jeg skal selvfølgelig snakke med barnehagen om dette hvis det ikke går over iløpet av ferien. Anonymous poster hash: 03c7f...880
Gjest Antarctica Skrevet 26. desember 2014 #2 Skrevet 26. desember 2014 Barnestotringen går som regel over.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #3 Skrevet 26. desember 2014 Barnestotringen går som regel over. Barnestotringen går som regel over. Men går ikke barnestotring mer på at de sier deler av en setning mange ganger før de "lander" den? F.eks "jeg vil jeg vil jeg vil ha is"? Mener jeg har hørt at når det går på enkle ord at det er tegn på stamming...? Prøvde å google litt men da finner jeg jo så mye forskjellig, derfor ville jeg høre om noen har erfaringer her. Hi Anonymous poster hash: 03c7f...880
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #4 Skrevet 26. desember 2014 Barnestotring. Går over av seg selv innen ett år Anonymous poster hash: 72df6...144
Gjest Antarctica Skrevet 26. desember 2014 #5 Skrevet 26. desember 2014 Du kan jo spørre i barnehagen, men jeg tror ikke det er noen grunn til å bli nervøs ennå. Et barn på 2 1/2 år har jo et ganske uferdig språk generelt, det er jo masse igjen å lære.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #6 Skrevet 26. desember 2014 Takk for svar. Jeg får prøve å slå meg til ro med at det er barnestotring foreløpig da. Synes bare det er litt rart siden hun har hatt så bra språk... Jaja, vi får vel bare følge litt med og håpe det går over av seg selv😊 Anonymous poster hash: 03c7f...880
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #7 Skrevet 26. desember 2014 Vi opplevde det samme med 3-åringen da han begynte på storbarnsavdelingen i høst. Han snakker bra for alderen, og har vært tidlig ute med språket. Plutselig i august begynte han å stamme, han gjentok ikke ord, men fikk ikke ut lyder og hadde problemer med å komme ut med ord som mamma. Det ble ma...harking og prøving og så mamma. Han sa selv at han ikke kunne snakke ol, og ble frustrert. Vi tok det opp med bhg, som kontaktet ppt. Avtalen var at bhg skulle kontakte ppt igjen etter jul hvis det vedvarete. Det hele gikk over etter ca. 2 mnd. Og vi merker ikke noe til dette nå. Anonymous poster hash: 23b41...690
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå