Gå til innhold

Levere sædprøve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd å få barn i lang tid. Jeg vet allerede at jeg har pcos og at det kan gjøre ting vanskelig. Vi er henvist til utredning og jeg har tatt de prøvene jeg skal. Men mannen må også ta en sædprøve. Har gruer seg veldig til dette! Det står i brevet at man kan få prøveboks å gjøre det hjemme men vi bor for langt unna sykehuset i forhold til tidsfristen på en time. Har også foreslått at vi kan ta inn på hotell ved sykehuset å han kan gjøre sakene der..

Nå er det snart et halvt år siden jeg tok mine prøver så jeg må innrømme at jeg begynner å bli litt utålmodig på at han skal ta sin prøve. Han sier han skal gjøre det men gruer seg veldig. Må ta fri fra jobb så dagen må planlegges.

Prøver å finne litt info om hvordan selve prøven gjøres men finner ikke så mye info på nett.

tenker at det kanskje kan hjelpe om han vet hele gangen i det.

Noen som vet detaljert hvordan det foregår osv?

Han sier han er redd for det for alle vet hva han har gjort inne på det rommet osv. Men helsepersonellet jobber med dette hver dag så jeg vet jo at de ikke bryr seg. Han vil også at jeg skal være med til sykehuset og det kan jeg godt men jeg tror jo at det bare er han som må inn på rommet for å ta prøven.

Det er Gjøvik sykehus vi skal til.

Anonymous poster hash: 140f2...f36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har levert prøvene våre på Rikshospitalet men sikkert samme greia som på Gjøvik. Mannen her gruer seg også. Jeg tror den største frykten var å få svaret nettopp fordi vi slet med å få barn og at han hadde ett inngrep i testiklene som liten. Vi regnet derfor med at problemet lå hos han. Vi bor nærme sykehuset så mannen tok prøven hjemme og leverte den på drop in på Rikshospitalet innen tidsfristen. Han har også måttet ta prøve hos androlog å ble da henvist til runkerommet. Ja han synes det var flaut men ville han ja barn måtte han bare. Jeg presset litt på han å sa at den datoen skal du levere prøve. Da det var gjort første gangen var det ikke så ille de andre gangene. Han har tatt totalt 5 prøver under utredning og medisinering for å forsøke å bedre resultatet. Jeg har ikke lagd noen stor greie ut sv det, ikke ledd eller fortalt flaue historier om andre. Jeg har sagt som det er at han skal være glad han bare må levere en prøve til forskjell fra meg som har hatt flere innvendige ultralyder. Det tok noen mnd med overbevisning men han ble med til slutt. Dere får heller ikje startet med ivf om han ikke tar sine prøver, selv om feilen er hos deg kan man ikke utelukke at det ikke er noe galt hos han.

Lykke til

Anonymous poster hash: 0d385...83b

Skrevet

Vi bor også litt unna. Vi kjørte til sykehuset og jeg gav en hjelpende hånd i bilen før han gikk inn. Da gikk det så greit atte ;)

Anonymous poster hash: 65a95...987

Skrevet

Jeg fikk mannen min til å ta en slik test:

https://test-deg.no/saedkvalitetstest-14/saedkvalitetstest-24.html?gclid=CPrpgtb948ICFaTFcgodjpAALg

Anonymous poster hash: 6d81e...2e1

Disse testene er verdiløse. 

HI, det går helt sikkert bra med mannen din. Som du sier helsepersonell bryr seg ikke. Ellers så høre deg jo ikke så ille ut med en liten hotelltur på dere ;) 

Anonymous poster hash: a570c...aa4

Skrevet

Her fikk mannen en egnet kopp/beger, og måtte finne seg et toalett å gjøre det på, deretter levere prøven. Han likte det dårlig, og gruet seg lenge. Han sa også at det var den dårligste ronken noensinne... Forståelig.

Anonymous poster hash: b754a...b5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...