Gå til innhold

Hvor mye koster bilen dere i året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags bil er det, og hvor mye kostet den?

Anonymous poster hash: f0e31...989

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I måneden bruker jeg:

Forsikring: 470,-

Bensin: Ca.500,-

Og så er det:

Årsavgift: 2995,-

Eu-kontroll: 300,-

Setter i tillegg av 1000,- / 2000,- i mnd. til uforutsette utgifter, som kan komme med bil.

Og så er det olje, vindusspylevæske og slike ting. Bruker kanskje 1000,- på det i året.

Anonymous poster hash: f6f6e...571
Skrevet (endret)

Scoda octavia her. Forsikring 6000kr i året, årsavgift ca 3500kr (?). Bompenger og drivstoff kommer såklart ann på hvor og hvor langt du kjører. I tillegg er bilen min dyp deprimert å driver med hyppig selvskading. Bilen liker å bli klådd på av mannlige mekanikere i hytt og gevær, og jeg som eier trenger aldri skal lure på hva jeg skal bruke pengene mine på. På 4mnd nå har bilen kostet meg 30 000kr i reperasjoner. Totalt i år har jeg brukt 40 000kr på å fikse alt mulig. Hadde bare 35 000kr i utgifter i fjor så blir dyrere hvert år 😜. Skulle tro det meste var nytt og flott nå men nå har sentrallåsen klikka og nøkkelhullet på begge sider fungerer ikke fordi det sikkert har samlet seg støv der 😡. Konklusjon: bil er dyrt og ikke bra for hverken blodtrykk eller lommebok. Styggere ordforråd har jeg også fått de siste årene.

Endret av FrkKværner
Skrevet

BMW

Koster ca 1000 i bensin i mnd

1500 i forsikring

3000 i lån.

Så veiavgift og alt det.

Anonymous poster hash: 5eeb1...ac6

Skrevet

Ekstremt lite.

Har en Nissan Leaf og en Tesla.

Anonymous poster hash: b0651...d1f

Skrevet

Foreløpig har vi kun lånebil via forsikringsselskapet siden vår bil ble totalvrak, men når vi får vår nye bil får vi en e-Golf. Vi betaler da ca. 600 i mnd. i forsikring med superkasko, ingen strømutgifter på lading, 4500 i lån i mnd. 470 (?) i årsavgift og det er vel det foreløpig, men kommer nok snart både bompenger på elbil også :)

Anonymous poster hash: 91b65...902
Skrevet

To biler. Årsavgift ca 4000 (ene er elbil), forsikring 12 000, lån 216 000, dekkskifte+hotell 2600, sørvis og slikt varierer fra år til år, dekk er jeg litt usikker på hvor ofte vi kjøper.

Anonymous poster hash: 65767...354

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...