Gå til innhold

Storbyweekend?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått valgfri storbytur til jul og lurer på hvor vi skal dra. Vil helst dra et sted jeg ikke har vært før.

Skal til Budapest med mannen til våren og til Amsterdam med familien i påsken.

Har ellers vært i New York (kan vurderes på nytt), London, Roma, Barcelona, Venezia, Madrid (likte jeg bare sånn passe), Dublin, St Petersburg (likte ikke så veldig godt), Praha, Paris (ikke vært der med mannen).

Lurer på Istanbul, men er usikker. Kunne tenkt meg Johannesburg eller Dubai også. Kan være borte fire netter tenker jeg. Hvor ville dere dratt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine favoritter: København, Sydney, Kyoto, Cape Town (bedre enn Jo.burg), Barcelona, Roma. Sånn omtrent :)

Anonymous poster hash: a1c6e...e61

Skrevet

København har jeg vært i altfor mange ganger, ikke spennende nok. Takk for de andre tipsene :)

Skrevet

København har jeg vært i altfor mange ganger, ikke spennende nok. Takk for de andre tipsene :)

Jeg liker København fordi jeg elsker å shoppe de danske klesmerkene! Mine favoritter! :D

Anonymous poster hash: a1c6e...e61

Skrevet

Dubai!! Den byen har ALT!! Enten du vil bade eller shoppe, eller stå på ski.. ;)

Billig, fantastisk mat og taxi er nesten gratis :)

Anonymous poster hash: 011fc...75a

Skrevet

Heller Cape Town enn Johannesburg, og Dubai ligger langt ned på listen over byer jeg anbefaler.

Istanbul er fint. Hva med Berlin? Brussel (kan kanskje blitt kjedelig med fire hele dager) eller Geneve (men her gjelder nok det samme som Brussel). Eventuelt en annen amerikansk storby, som Chicago, Boston eller D.C.

Skrevet

Bratislava?

Wien var flott syns jeg.

Reykjavik?

Skrevet

Istanbul er fantastisk!

Hva med Marrakesh?Paris og Roma er jo alltid verdt en tur

Wien, Berlin, Ljubljana, Firenze, Milano, Bilbao, Krakow, Edinburgh - det er jo så mange fine byer å velge i!

Anonymous poster hash: f0b4e...3fd

Skrevet

Heller Cape Town enn Johannesburg, og Dubai ligger langt ned på listen over byer jeg anbefaler.

Istanbul er fint. Hva med Berlin? Brussel (kan kanskje blitt kjedelig med fire hele dager) eller Geneve (men her gjelder nok det samme som Brussel). Eventuelt en annen amerikansk storby, som Chicago, Boston eller D.C.

Takk! Er ambivalent til Dubai. Skjønner det med at den ligger langt ned å listen, men er også nysgjerrig. Washington DC frister, forsåvidt Chicago også.

Skrevet

Eeeeelsker London, New York og Dubai!

Boston og Chicago er flotte byer.

København, Edinburgh og Aberdeen er hyggelige byer.

Har lyst til LA, Roma & Barcelona.

De tre førstnevnte hadde jeg reist til ANYTIME!! :)

Anonymous poster hash: 011fc...75a

Skrevet

Takk! Er ambivalent til Dubai. Skjønner det med at den ligger langt ned å listen, men er også nysgjerrig. Washington DC frister, forsåvidt Chicago også.

Det er egentlig ikke noe prinsipp bak det at jeg ikke vil anbefale Dubai - jeg liker bare ikke byen. Det er litt Las Vegas x 10, føler jeg - bare enda mer kunstig. Absolutt ingen sjarm, bare masse kjøpesentre (flott hvis man er glad i å shoppe, og det er jeg, men det er greit å ha litt sjarm også, da), veldig overdådig (og jeg pleier å kunne like det også, men Dubai er bare for mye) og for mye å ta hensyn til. Selv om jeg godt skjønner at folk vil oppleve Dubai.

Støtter også forslaget om Marrakech, men hvis du ikke har vært i Istanbul, synes jeg du skal gå for det. Regner med at dere ikke orker 12 timer i fly for fire dager, og derfor ikke vurderer destinasjoner med såpass lang flytid?

Skrevet

Det du ikke liker ved Dubai, er det samme som gjør meg ambivalent. Glorete og kunstig. Timesvis i fly er ikke så aktuelt for en langhelg.

Skrevet

Hva med Napoli?

Marseille?

Athen?

Bucuresti?

Jeg har utrolig lyst til å se St.Basils katedralen i Moskva.

Egentlig litt lei de standard destinasjonene alle drar til.

Men Italia, gamle Hellas, Romania og NY kunne jeg tenke meg nå!

Skrevet (endret)

Paris :) kjempe nydelig og romatisk by,ellers synes jeg stockholm er kjempe koselig,men vil kanskje lengre 

Endret av Kjærlighetsguden
Skrevet

Stockholm er ikke langt nok unna. Napoli kunne vært interessant. Nice også. Og Annecy. Ikke Moskva.

Skrevet

Hva med Polen. Masse flotte gamle bygninger og historie. Har vært i Gdansk nå, og det er flott der. Ellers drømmer jeg om Irland og Istanbul.

Anonymous poster hash: 73062...57d
Skrevet

Cannes er perfekt. Passe stor og shoppingmuligheter for enhver lommebok. Dessuten enkelt å komme seg til Nice, Monaco og landet innafor, med Grasse, Castellane og andre nydelige provencalske byer/landsbyer. 2.5 times flytur.

Skrevet

Var i Cannes en gang da jeg var ung uten å like meg, men lommeboka og toleransen har nok økt siden den gang.

Skrevet

Riga er en koselig by, men kanskje litt lenge med 4 dager. Vurderer selv Istanbul til neste år. Eller hva med Nice eller Wien? Berlin er også en flott by!

Skrevet

Berlin var jeg i for 25 år siden, reiser gjerne tilbake. Da var det jo til og med mur :D

Skrevet

Når på året tenker du å dra - nå på vinteren? 

For fire netter ville jeg holdt meg i Europa pga reisetid. (Ellers ville jeg sagt at du burde dra tilbake til NYC ;)

Du skal allerede til Budapest, heldiggrisen, ellers ville jeg sagt BUDAPEST  med store bokstaver, igjen og igjen!

Jeg hører bare fantastiske ting om Berlin, den byen er langt opp på lista mi, så jeg ville sannsynligvis dratt dit hvis det var meg.

Ljubljana er fantastisk nydelig. Krakow er flott. Wien er en fin by, men ganske lik Budapest - bare stivere og oppleves mer som et museum. Siden du skal til Budapest uansett ville jeg ikke dratt til Wien også. Istanbul har jeg aldri besøkt, men ville sterkt vurdert den byen, særlig hvis du skal reise vinterstid. Edinburgh?

Anonymous poster hash: 8365e...d69
Gjest Antarctica
Skrevet

Ville ikke ha tatt verken Dubai, New York eller Jo.burg hvis det er snakk om fire dager. Da går jo mye tid bort i flyvningene.

Lisboa, Tallinn, Edinburgh, Reykjavik?

Skrevet

Reykjavik er aktuelt. New York var vi i nå denne høsten, men gjør det gjerne igjen. Tror barnevakten tåler mer enn fire netter også, hvis vi synes vi trenger det. I Lisboa var vi i sommer, det var fint det altså, men returen får vente litt. Edinburgh er også aktuelt. Usikker på når det blir, men ikke høysommer i hvert fall.

Skrevet

Edinburgh er helt fantastisk da. Hyggelige mennesker og en usedvanlig nydelig by. Edinburgh Castle var ett kapittel for seg. Var der sist i vinterferien for snar tre år siden og da var det18 varmegrader dagen vi dro hjem.

Gjest Antarctica
Skrevet

Eller hva med å se på litt andr typer byer, ta York eller Cambridge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...