Gå til innhold

Jeg er SÅ lei - forskjellsbehandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ahhhh! Nå er jeg så lei av at fadern forskjellsbehandler.

Før jul ringte og skrev han flere ganger og lurte på hva vi ønsket oss. Jeg skrev ønskeliste med str/detaljer så det skulle være lett for ham. Tre dager før julaften sier han at han gir en konvolutt, "for det er mye bedre enn at han styrer og jeg må bytte likevel". På julaften får bror en antikk bok om sitt fag og jeg får en konvolutt med bare mitt navn på. Samboeren min får ingenting. Vi har virkelig lagt oss i selen, laget kalender av barna, kjøpt en ting han ønsker seg og en ekstra gave med mye omtanke. Når han overrekker meg konvolutten proklamerer han høylytt at en av tingene på ønskelisten nå er på salg der og der og da er det nok i konvolutten til det.

Jeg takket ham orentlig og er jo takknemlig for pengene, men kjenner at det er kjipt når brors kone får ordentlig gave og bror får noe som er MYE dyrere en 1000kr. Nå er jeg barnslig hevngjerrig og neste år har jeg lyst til å gi ham en konvolutt!

Anonymous poster hash: 7af8f...bb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk du 1000,- også er du misfornøyd? Hva faen?! 

Anonymous poster hash: eb739...cb5
Skrevet

Jeg blir helt stum.

Les innlegget ditt igjen. Hvor utakknemlig er det mulig og bli i dag?

Ikke at det egentlig er greit og si det jeg nå sier, men du virker så utakknemlig og lite reflektert i innlegget ditt at jeg må:

Jeg får ingen gave fra noen av mine foreldre. For jeg har nemlig ingen lengre.

Ikke får mine barn av dem heller!-tenke seg til. Og ikke får mannen min.

Fatter ikke hvordan vi skal klare oss.

Julen handler om viktigere ting enn hvor mye penger som ligger i en gave. Det håper jeg virkelig du klarer og lære barna dine , om du har eller når du får.

Skrevet

Som skrevet over, jeg er selvsagt takknemlig for pengene og takket ordentlig for dem, men ja, jeg synes forskjellsbehandling er trist, uavhengig av om jeg får gave eller ei!

At samboeren ikke får gave, men broderns kjæreste får, føyer seg inn i rekken...

Anonymous poster hash: 7af8f...bb8

Skrevet

Pengene var ikke ment som gave til dere begge?

Skrevet

Herregud. For noe gnål!!

Anonymous poster hash: 01dc7...089

Skrevet

Og vhor gamle er vi da? 3 og 5 år gml? Dette legger du bak deg og oppføres deg som en voksen. Om søstern min får 500 kr mer enn meg, hva så? Verden går ikke under faktisk. Er helt sant! :D Og kalender koster ikke sååå mye, siden jeg har laget dette til familien her også. Men du har kanskje barn og ikke broren din? Er da ikke rart at han får litt mere enn dere?

Skrevet

Poenget her er vel ikke hva som ble gitt, men hvordan det ble gjort. Syns det er veldig dårlig gjort at det er lagt så mye omtanke i bror sin gave og ikke i hennes gave.

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Huff, det er sårt når ens egen far gjør forskjell på barna med familie. Han har gitt din svigerinne gave, lagt ned tid og omtanke til både henne og broren din. Ingenting til din mann og du får en konvolutt med en sum som mest sannsynlig holder til noe som er på salg. Trist at det skal være slik. Man sitter igjen med en følelse av å ikke være så mye verdt.

Å sammenligne hi sin situasjon med at man ikke får gave av sine foreldre fordi de er døde, blir bare dumt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...