Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 25. desember 2014 #1 Skrevet 25. desember 2014 (endret) Som alenemor og uten egenkapital? Kan man få startlån eller annet lån til startkapital? Her jeg bor er boligprisene lave, men jeg har ingen idé om hva som er realistisk... Hva med å kunne kjøpe meg inn i noen andres hus? Om jeg får kjæreste med hus? Vil jeg få lån til det? Endret 25. desember 2014 av den perfekte mor
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #2 Skrevet 25. desember 2014 Jeg fikk startlån og brukte det til egenkapital. Huset kostet 375 000,- Fikk 100 000,- i startlån og lånte resten i banken Anonymous poster hash: 996cc...ae8
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #3 Skrevet 25. desember 2014 Kanskje ferdigfinansiert er noe for deg? Evt. et slikt kommunalt lån som fungerer som en form for egenkapital? Ettersom jeg har skjønt, slipper man å betale alt dette tilbake, så sant man bor i huset/leiligheten man kjøper i 10 år. Anonymous poster hash: d62b6...8ac
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 25. desember 2014 Forfatter #4 Skrevet 25. desember 2014 Hva er ferdigfinansiert? Husene er nok billige, men ikke så billige som under en halv mill. Må nok opp i 1,6, men da er det mye å velge i også. Kanskje noe under også. Hvor begynner man for å undersøke?
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #5 Skrevet 25. desember 2014 Ferdigfinansiert er der utbyggeren allerede har ordnet med banken for kjøperen (deg), og du kun inngår avtale med utbygger. En utbygger her i min kommune har også startet med noe som heter EieLeie, dvs. at du "leier" av utbygger, til det er nedbetalt, da eier du. Kanskje er det noe slikt der du bor? Du finner nok lett ut av det gjennom google e.l. Det første du kan gjøre er jo å samle sammen nødvendige papirer (lønnslipper ol.) og gå å snakke med banken hva som er reelt for deg å få i lån hos dem. De vet nok også mer om hvilke ulike muligheter og løsninger som finnes. Da vet du iallefall hva du har å forholde deg til derfra. Også kan du jo gå til kommunen (rådhuset, eller hvor enn de holder til i din by) og få søknad til kommunalt lån / startlån, eller hva det kalles hos dere. Anonymous poster hash: d62b6...8ac
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. desember 2014 Forfatter #6 Skrevet 26. desember 2014 banken er nok rette plassen ja... Jeg er ikke der riktig enda, men greit å vite hvor man skal begynne når jeg kommer dit
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #7 Skrevet 26. desember 2014 Søk i forskjellige små lokalbanker, de er langt rausere enn de større bankene. Vi fikk 4 mill uten egenkapital. Men kun 1.3 milk i Dnb. Anonymous poster hash: 65cb9...8ae
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. desember 2014 Forfatter #8 Skrevet 26. desember 2014 Jeg bor på en liten plass, og her er en lokalbank Øyner en sjanse
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #9 Skrevet 26. desember 2014 Søk i forskjellige små lokalbanker, de er langt rausere enn de større bankene. Vi fikk 4 mill uten egenkapital. Men kun 1.3 milk i Dnb. Anonymous poster hash: 65cb9...8ae Det høres helt vilt ut å få lån på fire millioner uten egenkapital...tror absolutt ikke det er vanlig... Anonymous poster hash: e63d9...98a
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #10 Skrevet 26. desember 2014 Søk lån i husbanken. Der får man lettere lån om man er vanskeligstilt og alene f.eks. Evt kan du få kausjonist i foreldrene dine? Anonymous poster hash: d067c...1b2
Fandens Oldemor Skrevet 26. desember 2014 #11 Skrevet 26. desember 2014 Har du fast inntekt? Det er vel så viktig som sikkerheten.
Miamimom Skrevet 26. desember 2014 #12 Skrevet 26. desember 2014 Det er absolutt muligheter. Snakk med lokalbanen og husbanken!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #13 Skrevet 26. desember 2014 Søk i forskjellige små lokalbanker, de er langt rausere enn de større bankene. Vi fikk 4 mill uten egenkapital. Men kun 1.3 milk i Dnb. Anonymous poster hash: 65cb9...8ae Det høres helt vilt ut å få lån på fire millioner uten egenkapital...tror absolutt ikke det er vanlig... Anonymous poster hash: e63d9...98a Litt vilt ja, så vi tok ikke opp mer enn 3 mill. Men vi har god inntekt. Vi fikk 3 ganger inntekten vår, og det tror jeg ikke er uvanlig i lokalbanker. Kjenner alenemor uten egenkapital som fikk over 2 mill. Hun hadde god kontroll på egen økonomi og hadde planlagt et godt budsjett. Lokalbankene står mye friere enn de store bankene, og er mindre bundet til firkanta regelverk. Lykke til Anonymous poster hash: 65cb9...8ae
Isola&Lille+julegave Skrevet 26. desember 2014 #14 Skrevet 26. desember 2014 Har du kausjonist? Jeg fikk 1,4 mill uten egenkapital for 6 år siden. Fast jobb, tjente da 350 000 i året.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #15 Skrevet 26. desember 2014 Hør med husbanken. De gir lån til de som har vansker med å få lån i vanlig bank, enslige, lavtlønnede osv. De har veldig god rente også Anonymous poster hash: c5192...ff5
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #16 Skrevet 26. desember 2014 Kommunen din kan gi deg Startlån frå Husbanken til egenkapital (20% må ein ha i Husbanken). Og Husbanken kan gi deg Grunnlån med rente på 2,2% ca. Huset må vere max 150m2 på nybygg, muligens på brukt hus og. Ta kontakt med kommunen fin, og ta det derifrå!😊 Anonymous poster hash: 6b6e5...3c7
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. desember 2014 Forfatter #17 Skrevet 26. desember 2014 Jeg har en fast og stabil inntekt ja Nå vurderer jeg å søke skole igjen til høsten da, så husplanene blir det ikke noe av før jeg er ferdig med det isåfall Men det er likevel litt godt å høre at det ikke er fullstendig urealistisk
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #19 Skrevet 26. desember 2014 Vi fikk lån uten egenkapital og uten kausjonister som nyutdannede. Tok to uker før vi fikk svar på søknaden, da den ble behandlet høyere oppe i banksystemet, men den gikk igjennom. :-) ett vanlig lån på 85% av lånet, og et såkalt topplån (med noe dårligere rente) på de siste 15%. I følge banken var det svært vanlig å gi slike lån til folk som var betalingsdyktige og som av "gyldige" grunner ikke hadde egenkapital. (Leieprisene her er så høye at dersom vi skulle leid, så ville vi ikke hatt mulighet til å spare noe til egenkapital. Så vi ville ikke klart å skrapt sammen egenkapital på mange mange år, selv med ok inntekt). Anonymous poster hash: 946fe...519
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. desember 2014 Forfatter #20 Skrevet 26. desember 2014 Kausjonister? Kausjonister er jeg litt usikkert på, men muligens innen dette blir mer aktuelt. Foreldrene mine er det muligens til en av brødrene mine, men jeg er ikke sikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå