Gå til innhold

lavt symfysemål...mistet?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 16 uker i morgen og kjente etter om jeg kunne finne livmorkanten i dag. Men, den ligger jo langt nede! Kanskje 8 cm fra toppen av skambeinet. Den skal jo ligge på rundt 15! Er andregangsgravid. Betyr dette at livmoren har sluttet å vokse, at noe er galt? 

 

Noen som har peiling?



Anonymous poster hash: 4a84f...2bf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller du måler feil.

 

Jeg gikk annenhver gang hos lege og jordmor og de fikk helt forskjellige sf-mål fordi de målte ulikt...

 

Anonymous poster hash: fd36d...830

Skrevet

Er ikke vits i så måle sjøl, la de som jobber med det måle :)

 

Anonymous poster hash: ee00c...b0b

Skrevet

På et punkt i svangerskapet vil også livmoren forme seg annerledes. Fra å ligne et egg til å ligne en appelsin... Da vil kanskje målene "stoppe" litt opp, i høyden (opp mot ribbeina altså). Jeg klarer ikke måle mitt eget symfusefundusmål, selv om jeg kjenner livmorkanten godt. Jeg er 18 uker, og i tre uker har livmoren ligget "i" navlen. Den har ikke vokst, i høyden i hvert fall. Kanskje utover, men jeg klarer ikke måle det.

 



Anonymous poster hash: 402fa...b65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...