Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #1 Skrevet 25. desember 2014 hei. jobben min gikk konkurs i høst og siden det har jeg hatt et vikariat i bhg, kan få fortsette vikariatet etter jul, men så firkanta som bemanningsbyrået er så pga jula har de satt et "opphold" i oppdraget mitt på 14dager. Og hvis jeg skal begynne å jobbe igjen 5 januar da ,så må jeg begynne på nytt å opparbeide meg sykt barn dager og egne sykedager. 4uker barn og 8 uker meg selv. ( er helt på trynet når jeg har vært ansatt der siden 1.sept) har to unger som har vært litt syke nå i vinter, så jeg synes det er risikabelt å måtte ta sjansen på jobb i 4 uker før jeg har samvittighet til å være hjemme eller at jeg må være hjemme uten lønn i tillegg er jeg gravid i uke 16 og har tidligere hatt bekkenløsning med begge to. jobben vet ikke at jeg er gravid enda og synes det er skummelt å jobbe 8 uker til hvis det skulle skje noe med meg. bite i det sure eple å reise på jobb 5 jan? eller si nei til videre oppdrag å få dagpenger? (vet det blir mindre betalt) noen som har vært i lignende situasjon/ fått dagpenger i sv.skap/ jobbet for bemanningsbyrå? beklager langt og rotete innlegg - takker for alle svar Anonymous poster hash: 17795...23c Anonymous poster hash: 17795...23c
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #2 Skrevet 25. desember 2014 Men du har vel krav på sykmelding om noe skulle skje deg? Hvertfall siden du har vært i jobb frem til nå. Trodde også at syktbarndag var fra første dag. Men det må vel gjelde det du allerede har jobbet opp?? Anonymous poster hash: 4d8ac...010
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #3 Skrevet 25. desember 2014 Syktbarndager er fra dag 1 Anonymous poster hash: 56ea2...a29
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #4 Skrevet 25. desember 2014 8 uker er vel bare for egenmeldinger, du trenger ikke jobbe så lenge for å ha krav på sykepenger. Blir du sykemeldt kan nav betale sykepenger fra første dag om det er svangerskapsrelatert, de kan også sette sykepengegrunnlaget etter gjennomsnittslønnen siste 3 mnd eller noe sånt. Jeg ville begynt å jobbe og satset på at det ordnet seg på et vis om noe skulle skje. Anonymous poster hash: a7b25...37b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #5 Skrevet 25. desember 2014 ja kan alltids sykemelde meg, men ikke veldig lyst til det. nei det gjelder vist ikke , er spesielle regler som hu "megga" sa =/ Anonymous poster hash: 17795...23c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå