Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #1 Skrevet 25. desember 2014 Mannen min jobber offshore og en bakdel med dette er blant annet at jeg for 2. året på rad er alene mesteparten av desember.. I fjor kom han hjem lille julaften, i år reiste han ut 15 desember. Både i fjor og i år har jeg stått for innkjøp av alle gavene alene (40stk), rydding og husvask, innpakking og utlevering av gaver, baking og pynting, handling av matvarer osv, og div andre ting som følger med. Jeg har full jobb og to barn å ta meg av oppi dette, og er lei meg og irritert over at han ikkje hjelper til med ting som kan ordnes før han reiser ut.. Har sagt dette til han hvert eneste år, men det er akkurat som om han føler at dette er min jobb?! Ba han flere ganger før han reiste om å fikse gave til barna fra oss, men dette ble ikke gjort... Er egentlig veldig glad i jula, men de siste åra har vært så slitsomme at jeg allerede nå gruer meg til neste jul, på tross av at jeg har klart å lage en fin jul for barna. Er bare det at jeg er så innmari sliten. Så til poenget; julegaven jeg fikk fra mannen i år.. For ei uke siden sendte han meg en snap på jobb om at jeg nå kom til å bli veldig glad i han. Jeg ringte han for å høre hva som stod på, og da forklarte han at han akkurat hadde kjøpt julegaven til meg. Det var jo selvfølgelig hyggelig å høre, men gaven jeg åpnet i går var et gavekort på 2000 kr i en liten nisjebutikker hvor jeg aldri handler noe, og attpåtil var det svigermor som hadde handlet gavekortet på vegne av han.. Ble så skuffa!😞 På de 4(!!) ukene han var hjemme klarte han ikke engang å ordne julegave til meg før han reiste, og i tillegg skulle jeg gjerne heller hatt de pengene kontakt enn låst til denne lille butikken:( Er jeg utakknemlig? Burde jeg blitt glad for at han i det hele tatt ordnet gave til meg, eller hadde du også blitt skuffa? Må bare høre om følelsene mine er overdrevne, eller om det er greit å bli lei seg/irritert.. Anonymous poster hash: be30c...ac1
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #2 Skrevet 25. desember 2014 OMG. Jeg har en mann som også jobber offshore, som dro ut på lillejulaften. Jeg har full jobb og vi har 2 barn. Han har ordnet absolutt ALT til jul. Handlet alle julegaver, handlet all mat, juletre, tatt julevask, handlet inn godteri, juleøl, vin julestrømper til barna og rundvaska huset. Hadde jeg hatt din mann hadde det vært kroken på døra for min del. Hva har han brukt 4 uker på? Sovet lenge og dratt seg i loddet foran pcn? For en latsabb du har i hus. Du har min medfølelse. Anonymous poster hash: e7757...003
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. desember 2014 #3 Skrevet 25. desember 2014 Nei du er ikke utakknemlig. Han er utakknemlig. Det han viser deg er ræva for det du gjør med å gi deg noe fullstendig uten å bruke hodet.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #4 Skrevet 25. desember 2014 Jeg kan med andre ord si fra om at jeg er skuffet over julegaven fra han, uten å sitte igjen med følelsen av å være utakknemlig? HI Anonymous poster hash: be30c...ac1
Sint naken biltyv Skrevet 25. desember 2014 #5 Skrevet 25. desember 2014 Jeg kan med andre ord si fra om at jeg er skuffet over julegaven fra han, uten å sitte igjen med følelsen av å være utakknemlig? HI Anonymous poster hash: be30c...ac1 Ja!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #6 Skrevet 25. desember 2014 40 julegaver? Her hadde jeg gått gjennom listen og gitt beskjed allerede nå til folk at fra neste år blir gavelisten kuttet! Anonymous poster hash: 29391...c5e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #7 Skrevet 25. desember 2014 samme her! De dagene han har vært hjemme har han prioriter seg selv og egne hobbyer! Ikke en dag har han hjulpe til. Og julegaven min ble kjøpt på matbutikket etter en jakttur lillejulaften- en såpe, et blad og en sjokolade. Jeg er så skuffet- og ja jeg har sagt det til han, men han ser ikke helt hvorfor Anonymous poster hash: fcebc...5c1
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #8 Skrevet 25. desember 2014 Nei, vet du hva! Når gubben din kommer hjem, så slenger du en liste i handa hans over de som skal ha julegaver. Så sender du han avsted for å handle og sier at dere skal være tidlig ute med gaver til neste jul, og du vil være sikker på å ikke måtte stå med alt alene, så bare for han å sette i gang med julegavene for 2015. Anonymous poster hash: 84841...736
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #9 Skrevet 26. desember 2014 Jeg kan med andre ord si fra om at jeg er skuffet over julegaven fra han, uten å sitte igjen med følelsen av å være utakknemlig? HI Anonymous poster hash: be30c...ac1 Du kan jo si at du ble skuffet fordi du trodde han hadde ordnet noe personlig som du ville bli veldig glad for.. At moren hans har dratt å kjøpt et gavekort er jo bare latskap fra hans side... Jeg har fått penger av samboeren min, men det ønsker jeg meg fordi jeg er student og har dårlig råd. Da kan jeg kjøpe meg både nye klær og nye sko... Men syns absolutt de kan gjøre en innsats å finne ut hva vi ønsker oss. Jeg har bestilt gave han ønsker seg for flere uker siden, og han ble jo kjempeglad. Regner ikke med han hadde blitt så glad om han ikke fikk noe han ønsket seg når jeg har spurt for lenge siden og han har svart! Det går an å samarbeide..... Min er også litt lat! Men han er ikke vant til å feire jul fordi foreldrene har vært jehovas vitne, så her i huset krever jeg ikke at han bidrar med stort bortsett fra gaver til sine venner og sin egen familie. Resten ordner jeg! Anonymous poster hash: f0adf...057
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #10 Skrevet 26. desember 2014 OMG.Jeg har en mann som også jobber offshore, som dro ut på lillejulaften. Jeg har full jobb og vi har 2 barn. Han har ordnet absolutt ALT til jul. Handlet alle julegaver, handlet all mat, juletre, tatt julevask, handlet inn godteri, juleøl, vin julestrømper til barna og rundvaska huset. Hadde jeg hatt din mann hadde det vært kroken på døra for min del. Hva har han brukt 4 uker på? Sovet lenge og dratt seg i loddet foran pcn? For en latsabb du har i hus. Du har min medfølelse. Anonymous poster hash: e7757...003 Dratt seg i loddet.... Kniiiis! Anonymous poster hash: b2af7...2f4
PRobert Skrevet 26. desember 2014 #11 Skrevet 26. desember 2014 Jeg hadde prøvd å selge gavekortet. jeg hadde også blitt rasende og gitt ham inn.. Mannen min kjenner meg for godt til slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå