Gå til innhold

Bihulebetennelse, legevakt eller vente til mandag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det lurer jeg på.. Kjenner igjen smertene fra sist gang..

Takker for svar :)

Anonymous poster hash: 248e2...0a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se det an

Anonymous poster hash: 5f238...f9c
Skrevet

Går som oftest over på en uke uten medisin og sju dager med antibiotika... Ingen grunn til legevakt med mindre det blir uutholdelig vondt.

Anonymous poster hash: d91a3...7d1

Skrevet

Høyst sannsynlig at de uansett bare gir beskjed om smertestillende og sofa. De fleste leger er (eller bør være) restriktive på antibiotikabruk for bihulebetennelse. Det går stort sett over like fort uten.

Skyll med saltvann og hold hodet høyt :-) og kombinasjon av ibux+paracet tar gjerne smertene bedre enn bare en av delene.

Skrevet

Ingen av delene - trenger ikke lege for bihulebetennelse!

Nesespray og smertestillende!!

God bedring!!

Skrevet

Oftest er det virus og da kan ikke legen gjøre noe. Men se an feberen, blir den høy kan det være bakterie. Jeg hadde høy crp når jeg sist hadde bihulebetennelse og 40 i feber, fikk antibiotika. Men er den eneste gangen jeg har vært hos legen pga bihulebetennelse, noe jeg har ofte.

God bedring! :) anbefaler en nesespary med havsalt og aloevera, husker ikke hva den heter men den er blå og selges på Rema her jeg bor.

Anonymous poster hash: 5c4f8...711

Skrevet

Hvis du akkurat har fått vondt er det ikke vits å gå til lege, da får du ikke noe for det uansett. Sist jeg hadde det, var jeg dårlig en uke før jeg gikk til legen. Da fikk jeg medisiner, som hun sa: har det ikke gått over av seg selv på en uke, trenger du medisiner. God bedring! Skikkelig bihulebetennelse er noe av det j... Jeg har hatt.. Trodde hodet skulle sprenge..

Anonymous poster hash: 9978d...cb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...