Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #1 Skrevet 25. desember 2014 Jeg sto opp i dag tidlig med barna og lagde god frokost. Vekket mannen til ferdig mat. Han er ikke et frokostmenneske, så det er svært sjelden vi spise frokost sammen. Han tar vanligvis bare et knekkebrød stående ved benken, men for barnas skyld lagde jeg frokost i dag og vekket han 10.15 til ferdig mat. Han kommer inn på kjøkkenet der vi sitter. Setter seg ned og skreller et egg. Skallet legger han rett ned på juleduken. Han spiser et halvt rundstykke og reiser seg fra bordet og går uten å si noe. Ene barnet spør "hvor er pappa"? Jeg reiser meg for å se etter han og han står da på badet og pusser tennene. Jeg spør hva han driver meg. Han må da pusse tennene før han skal drikke kaffe for det liker han best å gjøre. Min påstand er at mannen ikke eier manerer. Hans påstand er at jeg lager for mye styr ut av alt mulig og har for høye krav til folk rundt meg. Anonymous poster hash: 246c3...f3c
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #2 Skrevet 25. desember 2014 Er han 7? Pleier han oppføre seg slik? Anonymous poster hash: 8b557...4e7
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #3 Skrevet 25. desember 2014 Jeg har og en som reiser seg å går fra bordet mens jeg spiser. Har sagt fra før og måtte si ifra idag morges også. Sa det rett ut at jeg sitter og spiser enda og da er det uhøflig å gå ifra å rydde etter seg.... Anonymous poster hash: 0e37a...897
th123 Skrevet 25. desember 2014 #4 Skrevet 25. desember 2014 Hadde gitt grei beskjed om at det er lov å være litt mer blid også at han kunne gitt beskjed at han skulle bare rett å pusset tennene! Er lite kjekt for deg som har laget forkost og barna at han bare går! Greit nok om han liker tannpuss før kaffi men han kan gi beskjed ;-) Tror ikke jeg hadde blitt sur men hadde nok blitt lettere irritert og gitt beskjed ;-)
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #5 Skrevet 25. desember 2014 Min mann stikker alltid fra bordet når han er ferdig med å spise. Noen ganger kommer og går han, holder på med andre ting, men alltid, hver eneste dag, etter middag (dvs når HAN er ferdig, og han glefser i seg maten som om han ikke har spist på ti år, og er ALLTID raskest ferdig uansett mengde han spiser), så går han på do. Der sitter han minst en halvtime mens han leser eller hva enn han driver med der inne. Så må jeg ta ungene, bordet og oppvasken.Det er utrolig irriterende. Anonymous poster hash: 443b8...b8f
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #6 Skrevet 25. desember 2014 Men i alle dager.... Snakker dere ikke sammen?? Jeg hadde spurt samboeren min hva han skulle om han plutselig hadde reist seg opp for å gjøre noe under frokosten. Her sitter vi sammen og spiser. Anonymous poster hash: 9e3ca...974
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #7 Skrevet 25. desember 2014 Min mann bruker syyyyykt lang tid på å spise! Når vi er ferdige er det enda en halv time ca til han er ferdig. Ikke alltid jeg klarer å sitte så lenge å vente. Men når det er jul venter jeg selvfølgelig! Ungene får lov til å gå fra bordet. Anonymous poster hash: 6a1d0...6d4
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #8 Skrevet 25. desember 2014 Min mann stikker alltid fra bordet når han er ferdig med å spise. Noen ganger kommer og går han, holder på med andre ting, men alltid, hver eneste dag, etter middag (dvs når HAN er ferdig, og han glefser i seg maten som om han ikke har spist på ti år, og er ALLTID raskest ferdig uansett mengde han spiser), så går han på do. Der sitter han minst en halvtime mens han leser eller hva enn han driver med der inne. Så må jeg ta ungene, bordet og oppvasken.Det er utrolig irriterende. Anonymous poster hash: 443b8...b8f Æsj... Så respektløs! Anonymous poster hash: 4d579...4cc
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #9 Skrevet 25. desember 2014 For barna sin skyld kunne han godt sittet der sammen med dere, tenker jeg hi. Litt vel slaskete væremåte synes jeg. Greit nok at man trenger ikke være så overdrevent høflig hjemme i sitt eget hjem, men heller avslappet og uhøytidlig. Likevel, man trenger ikke være helt slask... Anonymous poster hash: 4d579...4cc
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #10 Skrevet 25. desember 2014 Dårlige manérer å legge eggeskallet rett på duken, tannpussen hadde jeg oversett, han skulle jo komme tilbake. Anonymous poster hash: bb509...ce8
Hjertefru Skrevet 25. desember 2014 #11 Skrevet 25. desember 2014 Hvis dette var et engangstilfelle ville jeg lurt litt på om han var sur for noe, prøvd å finne ut om noe hadde skjedd. Alle kan ha en dårlig dag, selv om de fleste prøver å ta seg sammen i jula. Hvis dette en standard oppførsel fra din manns side, vil jeg si at noe viktig mangler hos mannen. Manerer!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #12 Skrevet 25. desember 2014 Dårlige manerer og det virker som om han er i en egen egoboble der bare hans behov er viktige. I julen stiller man opp om man er sammen, man viser omtanke og oppmerksomhet. Han viser barna sine hvordan man ikke skal gjøre ting i hvert fall... Usj, en mann uten bordmanerer er lite tiltrekkende, synes jeg! Anonymous poster hash: c6793...3ce
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #13 Skrevet 25. desember 2014 Min mann stikker alltid fra bordet når han er ferdig med å spise. Noen ganger kommer og går han, holder på med andre ting, men alltid, hver eneste dag, etter middag (dvs når HAN er ferdig, og han glefser i seg maten som om han ikke har spist på ti år, og er ALLTID raskest ferdig uansett mengde han spiser), så går han på do. Der sitter han minst en halvtime mens han leser eller hva enn han driver med der inne. Så må jeg ta ungene, bordet og oppvasken. Det er utrolig irriterende. Anonymous poster hash: 443b8...b8f Da tror jeg at jeg hadde bedt ham om å ta bordet og oppvasken når han er ferdig på do...Eller vente på resten for så å ta bordet og oppvasken sammen med deg og ungene. Anonymous poster hash: 98f18...b96
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #14 Skrevet 25. desember 2014 Men hvorfor er det bare HI som skal få lov til å bestemme hvilke tradisjoner familien skal ha? Mannen er ikke glad i frokost, og har sikkert ikke lyst til å ha sånn fin fellesfrokost i det hele tatt. HI har ikke enerett på å bestemme hvordan julen skal gjennomføres. Anonymous poster hash: ec76e...852
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #15 Skrevet 25. desember 2014 Nei men har det ikke litt med folkeskikk å gjøre? Er det ikke hyggelig for barna at alle sitter sammen hvertfall til et par måltider tiø dagen? Barna kan jo ikke få mye ro rundt maten når far selv får tusle rundt? Da hadde nok jeg også blitt urolig... Anonymous poster hash: 9e3ca...974
Gjest ronja røverdatter Skrevet 25. desember 2014 #16 Skrevet 25. desember 2014 (endret) Jeg reagerer mer på mangelen på kommunikasjon som det tydeligvis er her og at noen forsøker å overstyre noen andre. Hvem som overstyrer mest, kan man jo diskutere. Mannen er ikke noe frokostmenneske? Nei, vel - da må jo dere som voksne mennesker i denne familien finne en måte å løse det på. Enten får mannen skjerpe seg og delta i familiefrokosten hvis det er en familietradisjon, eller så får man legge opp programmet annerledes som f.eks at de som er opp og liker frokost tar seg litt mat når de er sultne, så spiser familien lunsj sammen i stede for. Dere har unger sammen så dere må ha vært sammen en stund, da er det merkelig at dere ikke har kommet fram til noe alle kan leve med. Personlig hadde jeg blitt dritsur om jeg ble vekket til eller servert frokost klokka litt over ti en første juledag. Men det vet selvfølgelig resten av familien, så det er ingen problemstilling her i huset. Hvem som er særest her er det umulig å svare på, men kommunikasjon er ikke overdrevet. Endret 25. desember 2014 av ronja røverdatter
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 25. desember 2014 #17 Skrevet 25. desember 2014 Hadde ikke skjedd her i huset - veldig respektløst! Syns han ikke det er koselig å sitte med kone og barn å spise frokost? Selv om han ikke er frokostmenneske kunne han jo hentet kaffen sin og i det minste satt seg sammen med dere..
hol(L)y COW Skrevet 25. desember 2014 #18 Skrevet 25. desember 2014 Men hvorfor er det bare HI som skal få lov til å bestemme hvilke tradisjoner familien skal ha? Mannen er ikke glad i frokost, og har sikkert ikke lyst til å ha sånn fin fellesfrokost i det hele tatt. HI har ikke enerett på å bestemme hvordan julen skal gjennomføres. Anonymous poster hash: ec76e...852 [/acrony Hvor gammel er du...? Om man er 14 kan man tenke sånn. Som voksne mennesker bør man ha vett nok i hodet til å forstå når noen gjør noe koselig og hyggelig for familien, så innretter man seg deretter. Alt annet er bare tragikomisk.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #19 Skrevet 26. desember 2014 Ser ikke problemet jeg da men.... Anonymous poster hash: cb5e2...ab5
Novemberdama Skrevet 26. desember 2014 #20 Skrevet 26. desember 2014 Noen bare MÅ lage problemer ut av ingenting...... Tenk deg tråden han kunne opprettet fra sin side av saken : "kjerringa ble sinna fordi jeg gikk å pusset tennene før jeg drakk kaffe"
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #21 Skrevet 26. desember 2014 Mannen din har tydeligvis vokst opp i et hjem der det å spise felles måltider ikke er så viktig. De fleste vil si at å spise sammen med barna er viktig av ulike årsaker. De små lærer av de store. Det er å kunne se hverandre inn i øynene og snakke sammen om ulike ting, blir også lettere rundt et spisebord. Jeg hadde altså ikke likt det. Og er ikke mannen glad i frokost, så kunne han i det minste sittet og snakket hyggelig med familien. Han virker veldig selvsentrert spør du meg. Si at han får bidra mer til at dere får det koselig SAMMEN. Anonymous poster hash: 6aa5a...bff
Novemberdama Skrevet 26. desember 2014 #22 Skrevet 26. desember 2014 Mannen din har tydeligvis vokst opp i et hjem der det å spise felles måltider ikke er så viktig. De fleste vil si at å spise sammen med barna er viktig av ulike årsaker. De små lærer av de store. Det er å kunne se hverandre inn i øynene og snakke sammen om ulike ting, blir også lettere rundt et spisebord. Jeg hadde altså ikke likt det. Og er ikke mannen glad i frokost, så kunne han i det minste sittet og snakket hyggelig med familien. Han virker veldig selvsentrert spør du meg. Si at han får bidra mer til at dere får det koselig SAMMEN. Anonymous poster hash: 6aa5a...bff Skulle han ikke bare pusse tennene før han kom tilbake og drakk kaffe da? Herregud! Storm i et vannglass!
PrinsesseHengepupp Skrevet 26. desember 2014 #23 Skrevet 26. desember 2014 Her hadde han blitt sendt hjem til mor med lapp rundt halsen med instruks om å lære han litt folkeskikk før han på ny skulle sendes ut i verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå