Gå til innhold

Navn dilemma..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid, og er med i en termingruppe.
En av jentene der har fått babyen sin veldig tidlig :-(

De har gitt babyen det navnet vi har tenkt på til vår baby, og nå begynner jeg å bli i tvil.
Vi valgte navnet på grunn av familie-tilknytning, men hva viss den lille ikke klarer seg.
Skal vi av respekt for moren kanskje velge et annet?
Tenker at dersom det går galt, og hun ser noen andre har valgt det samme navnet vil det føles som et slag i ansiktet i en veldig vanskelig situasjon...

Anonymous poster hash: a8fcf...610
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei kjære vene. Kjenner dere hverandre da? Hvis ikke kan du ikke ta hensyn til slike ting. Det er alltids noen som har mistet ett barn med samme navn som man selv har valgt.

Anonymous poster hash: 5dcaf...d4d

Skrevet

Først og fremst ville jeg ikke brydd meg om at vi valgte samme navn - men av respekt ville jeg snakket med denne moren (hvis du kjenner henne selvfølgelig), og faktisk fortelle at du gjerne vil kalle ditt barn det samme, og om hun synes det er ok. Synes hun ikke det er ok, ville jeg vurdert å gi barnet to navn, det dere vil ha og et annet. 

Anonymous poster hash: e4cc9...451
Skrevet

Jeg må si at mine unger heter d JEG (og mannen) ønsker!! I så personlige avgjørelser kan man virkelig ikke bry seg om hva andre synes! Alle mennesker har synspunkt ang. alle navn, både på godt og vondt...

Når d er sagt hadde jeg nok aldri valgt et navn søsken/bestevenner bruker/har brukt/vil bruke, men d er jo mest fordi at jeg allerede forbinder navnet med dem :)

Anonymous poster hash: 88e77...60d

Skrevet

Det er ikke en jeg kjenner fra før, jeg "kjenner" henne kun via termingruppen

HI

Anonymous poster hash: a8fcf...610
Skrevet

Jeg ville bare snakket med henne personlig, rett og slett fortalt på forhånd at dette navnet hadde dere også tenkt og bruke på barnet deres. At det var bestemt for lenge siden. Da er hun forberedt, å vet at dere ikke har tatt etter dem på en måte.

Men samtidig, man må jo få velge det navnet man selv syns er fint.

Men hvis det blir et dilemma for deg så snakk med henne om det.

Anonymous poster hash: 943d0...f35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...