Gå til innhold

Denne julen blir ganske kjip egentlig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første er barnet hos faren, og jeg skal jobbe senvakt i dag. Dette er jeg innstilt på og har ikke problemer med det, slik er det bare.

Jeg hadde bestemt meg for å kose meg når jeg var hjemme alene, slik som i dag før vakten. Men, så skjer det som skjer hele tiden, foreldrene mine er blakk..De spør meg om penger fordi de ikke har penger, de har bla bedt om utsettelse på lånet denne mnd og fått ja, men så har det blitt trukket allikevel. Det var jo selvsagt en strek i regningen for dem og jeg føler jeg "må" gi dem penger, så de får 3000,- Så kommer det en annen utgift som må betales med en gang, men de har jo ikke penger, så da får de 2500,...Og da røk hele julebudsjettet mitt..Jeg kunne ikke kjøpe de gavene jeg hadde tenkt og jeg kunne ikke handle inn mat og annet som jeg har tenkt..Og jeg er egentlig ganske trist for at det er som det er :(

Jeg skulle bare ønske de hadde en vanlig økonomi og hadde vanlig økonomisk vett..Selv har jeg jobbet det jeg kunne for å få en ok lønn denne mnd, og det koster da jeg er student og alenemor i tillegg.

Jeg er rett og slett litt bitter på dem, de er voksne, de er foreldrene mine og jeg burde ikke være den som redder dem gang på gang, men jeg kan ikke la være heller..Jeg får aldri igjen penger de har "lånt", så jeg har gitt dem ganske mye penger etterhvert..Bare en sommer for et par år siden regnet jeg ut at det var 17 000,-

Anonymous poster hash: 614f7...e9b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sier du nei.

Skjønner at det er vanskelig, men her må DU sette en grense. De burde tilbake betale tidligere lån og de burde selge huset hvis de har det sånn.

Anonymous poster hash: d8554...42a

Skrevet

Men herregud da, dame!! Hvor uansvarlig går det ann å bli?? Du har barn (alene) og er student i tillegg, det er virkelig uansvarlig av deg å gi bort de pengene du skulle brukt på deg og barnet i jula! 

Du kan klage så mye du vil på foreldrene dine, men det er faktisk du alene som velger å gi dem penger gang på gang, da får du enten la være å gi dem penger eller så får du gjøre det med et smil og uten sure miner etterpå. Du er voksen.

Anonymous poster hash: b9d51...6ff
Skrevet

Hvor dum går det ann og bli? Du får slutte å gi dem penger da vettu. Du som har barn må ha penger, noe annet er uansvarlig, og man gir ikke bort penger så man ikke har noen selv. På tide å bruke hodet kanskje? !

Anonymous poster hash: 43ccc...130

Skrevet

Mine foreldre er også uøkonomisk, alltid forbruksgjeld og lever fra hånd til munn (men bare de nyeste duppeditter). Jeg lånte dem ofte penger som de betalte tilbake men aldri til avtalt tid, pluss klaging at det var så kjipt.

Til slutt satt mannen min foten ned. Enten ble det slutt på å låne penger eller slutt på felles økonomi. Takker ham egentlig, jeg vet ikke om jeg hadde hatt styrken å være fast.

Anonymous poster hash: c4f1c...07e
Skrevet

Da skulle de gått på nav! Det er ikke ditt ansvar at foreldrene dine roter til økonomien sin!

Anonymous poster hash: c8d5a...34f

Skrevet

Hadde jeg ikke fått igjen første gangen så hadde jeg sagt nei neste gang.

Anonymous poster hash: 05abf...c73

Skrevet

Hvorfor skal de slutte å be deg om penger når du er slik en gullgruve? De kan fortsette å være uansvarlige fordi andre finansierer deres forbruk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...