Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #1 Skrevet 24. desember 2014 Jeg hadde aldri gjort det. Julaften er for oss familiedag, og klokka ellve sto det plutselig en kamerat av tiåringen her. Ble helt paff, og hadde ikke hjerte til å sende han avgårde. Anonymous poster hash: 229b7...c47
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #2 Skrevet 24. desember 2014 Nei, he he. Her fikk frøkna beskjed om å holde seg inne. Anonymous poster hash: facb4...13f
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #3 Skrevet 24. desember 2014 Sender ikke barna, og tar ikke imot barn i dag. Eneste som pleier komme er min far som vil si hei til barna, selv om vi møtes senere i dag. Anonymous poster hash: e186c...1ba
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #4 Skrevet 24. desember 2014 Det er vanlig hos oss. Barna drar på besøk eller noen kommer hit. Pleier også å samle familiene ute der vi koser oss med bål,,kaker og gløgg hvis været er bra. Sånn vokste jeg opp også og husker det som gode minner. Anonymous poster hash: 066e1...a8c
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #5 Skrevet 24. desember 2014 Hæ? Nei på julaften går de hverken på besøk til venner eller har venner her. Hadde nok sendt vennen hjem ... Anonymous poster hash: 60b4c...92b
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #6 Skrevet 24. desember 2014 om barn har lyst til å komme hit å leke med våre barn er de velkommen til det 😊 mine får ikke lov å gå til andre, da jeg antar de har familietradisjoner. i dag er det en nydelig dag her. nå skal de ut å leke. om de treffer nabo unger og kommerinn hit skal de få både pepperkaker og kakao/gløgg! vi lekte med naboene på julaften, men 1. dag, helligheten selv var vi kun hjemme. Anonymous poster hash: 9bc5a...93b
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #7 Skrevet 24. desember 2014 Tror du ikke han bare var ute og lekte og fant ut på egenhånd at han ville ringe på hos vennen sin? Han tenker nok ikke på at han kanskje ikke burde dra på besøk i dag. Jentene våre er sammen med oss i dag og vi har vært ute sammen med de en gang så langt og tenker å ta en tur ut når kalkunene er i ovnen også. Hadde det kommet noen hit hadde jeg bare sagt at de ikke fikk leke inne her i dag, men at mine kunne komme ut å leke med de om de selv ville det. Anonymous poster hash: 32456...962
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #8 Skrevet 24. desember 2014 Jeg ser ikke en grunn i verden til at barna ikke skal få møte venner i dag om de ønsker det, er jo en lang dag for dem. De får ikke lov å gå å ringe på hos noen i dag, for jeg vet at noen ikke ønsker at barna leker med venner i dag. Men de kledde seg og gikk ut for en liten time siden, og da kom det nabobarn ut også Anonymous poster hash: de43a...2cb
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #9 Skrevet 24. desember 2014 Ungene har vært ute og lekt med venner. Masse unger ute og ventetiden går fortere med venner og fysisk aktivitet:) Ser ingen grunn til at ungene skal være inne en hel dag. Anonymous poster hash: 4d7aa...64f
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #10 Skrevet 24. desember 2014 Nå ble han hentet, så de visste tydeligvis at han var her. Blir litt overrasket over folk, men men, ingen krise skjedd.. God jul! 🎄 Anonymous poster hash: 229b7...c47
Honningmelon Skrevet 24. desember 2014 #11 Skrevet 24. desember 2014 Her er det ikke besøk på julaften. Men, vi bor også sånn at det må kjøres. Det er heller ikke vanlig med besøk blant barna på denne dagen.
Iselilja Skrevet 24. desember 2014 #12 Skrevet 24. desember 2014 Jeg sender dem ikke til venner, men dukker det opp noen her er de selvfølgelig hjertelig velkomne. Har ofte hatt små venner hos oss på julaften, kjempekoselig Julaften starter ikke før julen ringes inn, og det er bare fint med selskap for barna når jeg selv er så opptatt. 1. juledag er jeg derimot strengere. Tar imot besøk hvis vi har tid, men barna mine får under ingen omstendighet ringe på hos andre.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #13 Skrevet 24. desember 2014 Er det snø ute er hagen her ofte full av barn på dagen. Mine unger forsvinner ut og da kommer det unger fra fjern og nær. Men ungene får ikke gå til andre, såfremt ikke de er ute hos de og de skal se de ungene er ute. De skal ikke ringe på og høre om de vil være med ut. Kommer det unger her så får de ikke komme inn, evt om ungene vil ut kan de leke ute. Julaften er igrunn den eneste dagen vi bare er familie i huset. Resten av året flommer det nesten over av unger her, åpent hus for alle. Anonymous poster hash: add52...dbc
Gjest Antarctica Skrevet 25. desember 2014 #14 Skrevet 25. desember 2014 Julaftens formiddag er arbeidsdag eller "ordne-det-siste"-dag her hos oss, og var det også da jeg var barn. Men det er aldeles OK å løpe ut og leke mens mor vasker do og far stryker duker (som vi gjorde i dag). Jeg sa til 8-åringen at han kunne ringe på for å levere julegave til kompisen sin, og hvis kompisen ville bli med ut, kunne de leke et par timer, men at han ikke skulle gå inn til dem, fordi det garantert ikke var passende. Ser ikke noe galt i å ringe på for å få andre med ut og leke mens det er lyst. Julaften er uendelig venting for de små...
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #15 Skrevet 25. desember 2014 I går regnet det her, så ingen unger var ute. Så han kom kun for å komme inn å leke. I dag sto han på døren klokka ett! Sa de kunne gå ut å leke, for hele huset står på hodet etter gårsdagen. Men trist familien ikke holder ungen sin hjemme i jula. Hi Anonymous poster hash: 229b7...c47
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #16 Skrevet 25. desember 2014 Jeg sender ungene ut, men ikke på besøk til andre. Hadde det kommet noen på besøk på formiddagen hadde det vært bare hyggelig, men de måtte tålt vårt vanlige julaftenkaos. Hadde det kommet noen så sent at vi skulle i kirken eller spise middag hadde jeg selvfølgelig invitert dem inn og ringt hjem til dem for å spørre om det var greit at de var her. Kommer noen sent på julaften har de nok en grunn. Anonymous poster hash: e4003...64b
vetra Skrevet 25. desember 2014 #17 Skrevet 25. desember 2014 Julehøytiden er familietid hos oss. Fra lille julaften frem til 2.juledag. Elsker å kose oss sammen i familien. Leke med kompiser kan de gjør maaaange andre dager.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #18 Skrevet 25. desember 2014 Nei 1 juledag er inne/ familiedag. Skal bare bort til svigermor på middag:) Anonymous poster hash: 60e0d...130
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå