Gå til innhold

Erfarne kraftkokere


Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver og koker kalkunkraft. Den har stått et par timer nå. I oppskriften står det at den skal trekke uten lokk. Problemet er at det blir så lite væske igjen. Fyller dere på etterhvert? Skal ha 5 dl kraft til saus, og når jeg målte opp nå var det bare knappe 2 dl.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får en del kraft fra stekinga av kalkunen også. Kok ut panna den ligger i, og tøm ut det som skvalper inni den, med mindre du har stuffing, så får du kjapt et par, tre desiliter til.

Skrevet

Bruk krafta fra kalkunen i tillegg, den som man koker på innvollene blir fort litt stram på smak. Kok gjerne krafta med litt løk og rotgrønnsaker for bedre smak. 

Skrevet

Takk for svar. Har kokt med løk og gulrøtter. Håper det blir bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...