Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #1 Skrevet 23. desember 2014 ... Og jeg klarer ikke la være og la meg irritere! På grunn av dette så klarer jeg ikke ha noe hyggelig forhold til henne - kun høflig prat i obligatoriske familiemiddager. Men jeg holder altså på å bli sprø; hun hermer etter ALT! Alt fra håret mitt (hun kommer alltid etter meg når jeg har vært hos frisøren, enten med lik frisyre, eller med lik farge). Legger jeg ut et bilde på fb av hjem/familie/barn så kommer hun med "samme" bilde etter noen timer. Dette kunne jeg levd med, men hun hermer etter de store tingene og. Hun flytter etter meg i ulike byer (tilfeldig mener hun) Studerer det samme, ønsker nå jobb der jeg jobber(!) Nå har familien min og jeg nettopp etablert oss her vi ønsker å bli værende, og jaggu kom ikke hun med mann og barn ett år senere, 5 min unna oss. Hun som akkurat hadde sagt at hun elsket boliger og ikke for alt i verden ønsket å kjøpe hus utenfor byen på mange år enda! Nevnte jeg at hun ikke ønsket barn, men da jeg ble gravid ble hun det 6 mnd senere ...? Nå har hun begynt å ta vennene mine. Venner som jeg har snakket mye med om dette, og hvordan jeg føler det! Så nå føler jeg at jeg mister muligheten til å snakke med de om hvor slitsomt jeg synes dette er! Men altså; overreagerer jeg her?! Er det bare et søsterfenomen som jeg burde lære meg å leve med? Jeg holder altså på å bli sprø her!! Vi har passert 30 begge to, så dette er ikke noen ungdoms-usikkerhet heller ...:/ Har dere noen råd? Anonymous poster hash: f7c24...294
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #2 Skrevet 23. desember 2014 *elsket bylivet Anonymous poster hash: f7c24...294
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #3 Skrevet 23. desember 2014 Du er nok hennes store forbilde. Jeg ville tatt det opp med HENNE om det plager deg så voldsomt, ikke vennene dine. Kanskje dere får en fin dialog om det, eller kanskje hun vil trekke seg litt unna deg, men da vil hun nok også være ops på å ikke herme lengre. Anonymous poster hash: 84413...f10
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #4 Skrevet 24. desember 2014 Opp Anonymous poster hash: f7c24...294
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #5 Skrevet 24. desember 2014 Skulle ønske jeg hadde ei søster....sukk! Anonymous poster hash: 7366e...b04
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #6 Skrevet 24. desember 2014 Det er da ikke så unaturlig å ville bosette seg nær sin søster? Anonymous poster hash: f86cc...c8f
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #7 Skrevet 24. desember 2014 Nei, hadde hun hatt egne meninger og sitt "eget liv" så hadde det ikke vært rart, men veldig hyggelig Men når hun hermer etter alt annet jeg gjør blir det ikke like sjarmerende ... Anonymous poster hash: f7c24...294
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #8 Skrevet 24. desember 2014 Er hun psykisk syk? Anonymous poster hash: 0278e...71e
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #9 Skrevet 24. desember 2014 Høres ikke bra ut..... litt psyko nesten.... min søster var også slik, men det var i tenåra. Jeg var 19 og hun var 12. Alt jeg gjorde (hår, klær, osv) kopierte hun. Hun begynte også å oppsøke vennene mine. Så jeg kan forstå hvor slitsomt det er. Men hun var som sagt 12 år..... Anonymous poster hash: a846d...965
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #10 Skrevet 24. desember 2014 du er barnslig, kanskje hun sliter sykisk Anonymous poster hash: c74b6...83d
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #11 Skrevet 24. desember 2014 Har du prøvd å snakke med henne om det? Anonymous poster hash: 7146f...4e5
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #12 Skrevet 24. desember 2014 Søsteren min er kanskje ikke like "hermete" som din, men hun hermer noe vanvittig etter meg hun også synes jeg... Jeg har ganske dyr klessmak og liker å kjøpe designervesker, jakker osv. Hvis jeg kjøper meg noe er det nesten garantert at hun noen uker eller måneder gjør det samme! Hun er imidlertid student og må låne penger av moren vår til å få råd til de ulike tingene (hun betaler alltid raskt tilbake, så det er ikke noe problem). Men selve hermingen irriterer meg noe grassalt!!! Jeg var faktisk ganske ekkel og frekk for noen uker siden da hun NOK engang hermet etter meg og kjøpte samme jakke som meg fra merket Barbour (bare i en annen farge), men modellen var identisk. Hun ville til og med ha samme størrelse som meg (S), selv om hun selv må ha M.........Jeg sa noe slikt som at "Du er så utrolig tragisk som ikke klarer å ha din egen klesstil, men at du hele tiden må herme etter meg!" Hun ble egentlig litt lei seg og såret, men der og da var jeg så utrolig fed up av hermingen hennes....😡 Jeg tror (uansett hvor irriterende det er...) egentlig bare er fordi hun ser veldig opp til meg.. Anonymous poster hash: e49cf...b75
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #13 Skrevet 25. desember 2014 Jeg vet ikke helt hvilken psykisk syk diagnose dette skulle gått under, men ... Og ja, det kan godt hende at jeg er barnslig som lar meg irritere over dette! Hadde vi vært gode veninner så hadde det sikkert også sett annerledes ut. Jeg kjente uansett at det toppet seg da jeg oppdaget at hun hadde tatt kontakt med mine veninner og invitert de hjem til seg. Selv om jeg er fullstendig klar over at jeg ikke eier disse damene og at de må få være sammen med akkurat dem de vil. Phu - blåst ut! Jeg skal prøve å la dette ligge. Det finnes igrunn større ting å bekymre seg for her i verden! Og nei, jeg har ikke snakket med henne om det, såpass toutchy at det er det ikke verdt! Anonymous poster hash: f7c24...294
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #14 Skrevet 25. desember 2014 Jeg kjenner at selv om jeg forstår det må være litt slitsomt, så misunner jeg deg veldig å ha ei søster som det du beskriver. Jeg skulle ønske jeg hadde ei søster som likte det samme som meg. I stedet har jeg to brødre som er så ulike meg at det er neste ikke er til å forstå at vi er i slekt i det hele tatt... Anonymous poster hash: eccd9...416
Isola&Lille+julegave Skrevet 25. desember 2014 #15 Skrevet 25. desember 2014 Har du snakket med henne om det? Hvis ikke, må du fortelle henne hvordan du føler det! Det kan jo hende at hvis hun slutter med dette, kan dere faktisk få et godt forhold. Det hadde jo vært det beste!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #16 Skrevet 25. desember 2014 Var glad du har ei søster!!! Anonymous poster hash: da374...fad
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #17 Skrevet 25. desember 2014 Vær glad du har ei søster!!! Du er heldig. Anonymous poster hash: da374...fad
Himmel og hav Skrevet 26. desember 2014 #18 Skrevet 26. desember 2014 Hermer hun virkelig alt du gjør, eller har du bare blitt veldig flink til å legge merke til de gangene hun gjør det? Du gjør sikkert veldig mye hver eneste uke, om hun ikke i løpet av et år kan gjøre noe tilsvarende uten at du mener at hun hermer, så blir det veldig begrenset hva hun kan foreta seg. Om hun hadde flyttet, men ikke til samme sted som deg, så hadde du kanskje ment at hun hermet bare ved å flytte til et hus, eller at hun hermet ved å flytte i det hele tatt? At søstre som har vokst opp i samme hjem kan ha like interesser, lik smak, like tanker om hva man vil drive med yrkesmessig er ikke uvanlig. Jeg kjenner mange søskenflokker med flere sykepleiere, lærere eller revisorer. Det kan godt hende at hun hermer etter deg, men det kan også hende at det ikke er herming. Prøv å legge merke til hvor mye hun driver med som ikke du akkurat har gjort, så vil du sikkert oppdage at hun ikke hermer etter deg i alt. Jeg har selv søsken, og vi inspirerer jo hverandre, henter ideer fra hverandre og lærer hverandre ting, og det tenker jeg at er helt naturlig, og faktisk mer naturlig enn at vi aldri skal gjøre noe som er likt, eller "herme" som du kaller det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå