Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #1 Skrevet 23. desember 2014 Hvordan søvnrutiner har du på din baby? Når legger baby selv for kvelden? Hvor mange timer sammenhengende sover baby? Vi har en baby på 3 mnd. Noen ganger sover hun mye på dagtid, andre ganger minimalt. De to første månedene sov hun 3-7 timer sammenhengende etter at hun tok kveld, stort sett mellom 24.00 og 02:00. Fra hun var 2 måneder begynte hun å sove 6-8 timer sammenhengende etter at hun hadde tatt kvelden, stort sett samme tidspunkt. Natt til i går sovnet hun ikke før kl 03:30 pga hun var lys våken. Natt til i dag sovnet hun ikke før kl 04:30. Hun sov 7 timer i strekk begge gangene. Kan det tyde på at hun har snudd døgnet? Helsesøster sa at fra baby er 3 mnd utskilles søvnhormonet melatonin, som kan medføre at baby får mer faste soverutiner. I dag har jeg prøvd å holde henne mer våken, men etter 2 timer våken var hun helt "skutt" og nå sover hun. Rutinene vi har hatt den siste uken er at vi tar på henne nattdrakt og tar kveldsstell i 21:00-tiden, deretter ammes hun og vi legger henne i vugga og prøver å rugge henne i søvn. Vi demper belysningen og slår av TV/radio for å skille mellom dag og natt. Trenger tips til knep som kan gjøre at hun får en mer normal døgnrytme. Anonymous poster hash: c8f0a...0a9
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #2 Skrevet 23. desember 2014 Hun er alt for liten til at dere trenger å tenke på det enda. Har en på samme alder, og han blir med oss i seng når vi tar kvelden, har ingen planer om å legge ham før når han ikke er trøtt. Min sover gjerne fra 12-14 ca, er våken en time eller to, sover et par timer, er våken osv, og når jeg legger meg mellom halv 10 og halv 11 tar jeg ham med, så sovner han etter litt pludring og kosing i senga. Jeg har dempet belysning, og skrur av alt lys når jeg ser øyelokkene begynner å sige.. Ikke stress med legging, det gjør det bare ukoselig.. Anonymous poster hash: 01bbd...3e6
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #3 Skrevet 23. desember 2014 Hun er alt for liten til at dere trenger å tenke på det enda. Har en på samme alder, og han blir med oss i seng når vi tar kvelden, har ingen planer om å legge ham før når han ikke er trøtt. Min sover gjerne fra 12-14 ca, er våken en time eller to, sover et par timer, er våken osv, og når jeg legger meg mellom halv 10 og halv 11 tar jeg ham med, så sovner han etter litt pludring og kosing i senga. Jeg har dempet belysning, og skrur av alt lys når jeg ser øyelokkene begynner å sige.. Ikke stress med legging, det gjør det bare ukoselig.. Anonymous poster hash: 01bbd...3e6 Du er jo bare helt på vidda. Anonymous poster hash: 7e991...66c
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #4 Skrevet 23. desember 2014 Hun er alt for liten til at dere trenger å tenke på det enda. Har en på samme alder, og han blir med oss i seng når vi tar kvelden, har ingen planer om å legge ham før når han ikke er trøtt. Min sover gjerne fra 12-14 ca, er våken en time eller to, sover et par timer, er våken osv, og når jeg legger meg mellom halv 10 og halv 11 tar jeg ham med, så sovner han etter litt pludring og kosing i senga. Jeg har dempet belysning, og skrur av alt lys når jeg ser øyelokkene begynner å sige.. Ikke stress med legging, det gjør det bare ukoselig.. Anonymous poster hash: 01bbd...3e6 Du er jo bare helt på vidda. Anonymous poster hash: 7e991...66c Så flott at du hadde et bedre svar da, virkelig lærerikt. Hvis du først skal kritisere folk får du i det minste si hva du mener er feil. Personlig ser jeg ikke problemet, her får alle nok søvn, både jeg og babyen, og hva er da problemet? Anonymous poster hash: 01bbd...3e6
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #5 Skrevet 23. desember 2014 Min har lagt seg halv 7-7 siden han var halvannen måned. Nå er han 3,5 mnd. Pupping ca 3.hver time døgnet rundt, men gjør helt klart forskjell på natt og dag. Står opp rundt 7-8. Anonymous poster hash: 0870a...d54
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #6 Skrevet 23. desember 2014 Min på 3 mnd sover 30-60min mellom hver amming, dvs ca hver 2,5 time. Da må vi stort sett bysse ham i søvn, vogna liker han ikke. Her tar han ikke kvelden før ca 22, da sovner han av seg selv i senga si på mørkt rom. Får mat en eller to ganger, før vi står opp i 8-tiden. Dette med leggetiden er nok veldig forskjellig. En annen på samme alder har lagt seg kl 19 siden han var 1mnd. Gleder oss til vi kommer der😊 Anonymous poster hash: 8bcb7...fd3
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #7 Skrevet 24. desember 2014 I natt gikk det supert. Jeg "tvang" henne til å være mer våken på dagtid i går. I natt sov hun fra kl 24:00-07:00 sammenhengende Vidunderlig Anonymous poster hash: c8f0a...0a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå