Gå til innhold

Jenter som vil gå tur med min hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om det er vanlig eller ikke, har iallfall ikke opplevd det før jeg flyttet hit.

Både igår og idag har det kommet jenter i 8/9 alderen og spurt om de kan gå tur med min hund. Har en pomeranian som er veldig livlig, drar mye i båndet og man må ha godt grep i båndet ellers kan det gå galt. Pomeranian hunder er også kjent for å løpe mot og under biler, hvorfor aner ikke jeg.. Så jeg tør ikke la noen barn gå tur med han.

Jeg vet at jeg kan si det til jentene, men jeg har rett og slett ikke tid å stå der og forklare det for dem, midt i julestresset mitt.

De kommer gjerne flere ganger om dagen, og jeg kjenner jeg blir bare mer stresset og sinna.

Hva hadde du gjort?

Anonymous poster hash: efd52...a1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare smil og si: "nei takk, jeg vil gå tur med hunden min selv!"

D enkle, er ofte d beste ;)

Anonymous poster hash: 33671...285

Skrevet

Jeg hadde sagt nei og forklart dem hvorfor. Det tar sikkert kortere tid å forklare dem hvorfor enn å måtte åpne døren flere ganger om dagen. Du kjenner din hund best å det høres absolutt ikke ut som om to små barn skal ha ansvar for denne hunden alene. Evt kan du spørre om de vil bli med deg å gå tur en dag så har du full kontroll 😊

Skrevet

Her var det også noen for en stund siden på den alderen som spurte om å få gå tur med dyret. Hun er ikke noe grei å gå med i bånd, så sa nei. Sa bare at desverre så får ingen barn lov å gå tur med hunden her i hus.

Fikk høre i etterkant at de hadde fått gå tur med en annen hund, og sluppet den løs. Så eieren måtte ut å lete.

Bare si at ingen barn får lov å gå tur med den. Det er vel egentlig sant så :)

Anonymous poster hash: 4ff56...0c8

Skrevet

For all del, ikke la de ta med hunden på tur. Man vet aldri hva barn finner på med dyr når de er alene. Er ikke alle som er like snille desverre :/

Anonymous poster hash: da732...9f5
Skrevet

Å forklare hvorfor, kan like godt føre til mer mas... "vi loooooooover å passe godt på"

Å ta dem med på tur, vil gi blod på tann... For d ER gøy med hund, spesielt når man ser bare kosesidene ved den..

Du kjenner jo hva du har lyst til. VIL du ha med jentene på tur, så kan jo d være koselig også :)

Nei, best å si at du vil lufte din egen hund selv!! D stenger for all diskusjon ;)

Anonymous poster hash: 33671...285

Skrevet

Hadde fortalt dem at jeg ikke tillater fremmede å gå tur med hunden min, men at jeg synes det var koselig av dem å tilby seg.:)

En gang så jeg to jenter gå tur med en hund, så dem bare tilfeldigvis gjennom kjøkkenvinduet, og begge drev og sparket den i rumpa.

Det var det verste jeg har sett. Skrekk til dem gjennom vinduet om at det måtte dem ikke gjøre, det var ikke snilt. Hadde løpt etter dem, men hadde hendene fulle av bakst.

Så Hi, bare si det kort og greit, så vil de skjønne det. Synes forøvrig du gjør rett i å ikke la fremmede barn gå tur med bikkja di.

Skrevet

Hatt akkurat samme problem her jeg bor! Sagt nei flere ganger og de fortsetter å ringe på... Nå har de slutta, heldigvis! Jeg har forklart hvorfor og sagt de kan komme inn å hilse i stedet om de vil, men det er tydeligvis uinteressant så de kan takke seg selv. Usikker på om de er ute etter å tjene penger eller annet, men det skjer ikke at barn får gå med min hund. Jeg er hundeeier og har et ansvar, både overfor hunden (at ingen er slemme mot hunden, at den føler seg utrygg med ukjente) og andre mennesker (blir hunden sluppet løs kan den bli redd og aggressiv)... Det er det kjæreste jeg har og jeg tar ingen sjanser! Stå på ditt.

Anonymous poster hash: 60b26...1f3

Skrevet

Si høflig nei takk, men at hvis de har lyst til å tur med hunden din sammen med deg så kan de det! Eller de kan komme i hagen å leke med den eller lignende.

Barn skal ikke gå tur med hund alene og slettes ikke hunder de ikke bor sammen med. Dette er både for barnas og hundens beste.

Du kan stole så mye som bare det på både barna og hunden, men du kan ikke stole på resten av verden og at de ikke møter på problemer.

Anonymous poster hash: 4ea6e...0ae
Skrevet

Hva med å si JA! Dette forumet er fult av negative kjærringer som ikke gjør anet enn å klage. En slik hund er ikke så stor at et barn i 8-årsalderen ikke klarer å holde igjen båndet. 

Da jeg var liten gikk vi tur med både hunder og babyer, hørte aldri om noe tilfelle av ulykker el. Folk er så hysteriske!

Anonymous poster hash: dd8d8...831
Skrevet

Hva med å si JA! Dette forumet er fult av negative kjærringer som ikke gjør anet enn å klage. En slik hund er ikke så stor at et barn i 8-årsalderen ikke klarer å holde igjen båndet. Da jeg var liten gikk vi tur med både hunder og babyer, hørte aldri om noe tilfelle av ulykker el. Folk er så hysteriske! Anonymous poster hash: dd8d8...831

Tror nok jeg hører på flesteparten enn kun deg ja :)

Min hund er for dyrebar til å miste.

Takk for svar alle sammen.

Hi

Skrevet

Bare si du liker gjøre det selv. Hadde ikke latt unger lufte hunden min om jeg hadde en.

Skrevet

Jeg bor i et borettslag med mange hunder og barn. Og jeg ville aldri latt noen barn gå tur med min hund, for så slemme mange av de er mot sin egen hund, og dette gjelder og 12-13 åringer. Ene naboen har en rottweiler, Og her forrige dagen så kom det 3, 7 åringer på tur med en liten gneldre bikkje. De hadde den i sånn bånd de får dratt langt ut. Eieren til rottweileren ropte ut da de var på lang avstand, at de måtte dra hunden til seg, ropte mange ganger, de hørte ikke. Og denne lille hunden opp i ansiktet på rottweileren og knurrer og bjeffer. Eieren måtte jo holde hardt fast på rottweileren, barna brydde seg ikke. Men det kom en annen voksen forbi og fikk fjernet den lille hunden. Men det kunne jo virkelig gått galt.

Anonymous poster hash: aa657...cff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...