Gå til innhold

kjæreste som erter katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forsøkt å google lignende tilfeller, uten å finne noe, så tenkte å spørre her.

Er sammen med en mann på 30 år som synes det er veldig gøy å plage/erte katten min. Han erter i den grad at han er veldig voldsom, han løfter og slenger på katten selv om den IKKE liker å bli holdt, kan dra den bortover gulvet etter beina når den ligger å slapper av, spinne den rundt og rundt på gulvet når den ligger etc.... og det virker som om jo mer misnøye katten viser i form av høy mjauing når han holder på, jo gøyere synes min samboer at det er.

Katten er en utrolig snill katt som hverken biter eller klorer, og er såpass tolerant at han aldri tar igjen selv om det er tydelig at han ikke synes noe om det. Dette utnytter min samboer. Familien hans har en katt som fort hadde angrepet hadde han gjort det samme med den, så den er han alltid snill og rolig med.

det plager meg vanvittig mye at til tross for at jeg har bedt ham 100vis av ganger om å gi seg og slutte, så bare fortsetter han.

Er ikke dette total mangel på respekt, både ovenfor meg og ovenfor katten? Jeg synes det er så unødvendig å erte katten og ha det festlig på dens bekostning. Mannen er en snill mann, så begriper ikke hvorfor han absolutt MÅ plage katten, og skjønner heller ikke hvorfor han driter loddrett oppi hva jeg mener om saken. Jeg vet at hvis han f.eks hadde sett en fremmed behandle katten på samme måte, så hadde han blitt rasende. Jeg blir så lei meg over at han holder på slik. Sånn ellers behandler han katten fint, koser med den og gir den god oppmerksomhet. Men så bare får han de innfallene der han bare MÅ plage og få katten til å jamre av misnøye... Får ikke sove nå og måtte bare gå å legge meg på sofaen...

Anonymous poster hash: 9fa53...f8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir rasende bare ved å lese dette.

Mannen er ingen snill mann så lenge han plager dyr. Og jeg fatter ikke at du lar han komme unna med det og at du orker å være sammen med en dyreplager. Det er noe veldig galt med en voksen mann som liker å plage dyr, at han driter lodderett i hva du sier er jo bare skummelt.

Stakkars katten din :( Jeg lurer på hva han gjør med katten når du ikke ser. Hvorfor tror du den andre katten flyr på han, den er vel klok av skade. Jeg er ganske sikker på at det du ser og hører, bare er toppen av isfjellet. Og at din katt ikke er den eneste som er utsatt for han.

Hvis du vil være sammen med denne mannen, så må du sørge for at han lar katten din være i fred, eller så må du finne et annet sted å bo for katten. Men vil du virkelig være sammen med en sånn mann.

Har du barn som ser dette?

Anonymous poster hash: 5f89a...a68
Skrevet

Jeg tror faktisk at han ikke holder på slik når jeg ikke er her. Virker av og til som om han kun gjør det for å provosere meg (i.o.m at han ikke hører etter når jeg sier at han skal gi seg)

Den andre katten har ikke flydd på ham, men lynnet på familiens katt er slik at den fort kan angripe selv når man bare koser med den, derfor ville min samboer aldri våget å plage den katten. Grunnen til at han kan gjøre det med min katt er at min katt ikke forsvarer seg og tar igjen. Hadde den gjort det, ville han nok aldri plaget den.

Vi har ikke barn sammen enda, men jeg er høygravid.

Skal ta meg en skikkelig prat med ham i morgen om det. Kjenner at jeg bare blir mer og mer provosert, så på tide at han virkelig skjønner alvoret i det.

Skrevet

Jeg tror faktisk at han ikke holder på slik når jeg ikke er her. Virker av og til som om han kun gjør det for å provosere meg (i.o.m at han ikke hører etter når jeg sier at han skal gi seg)

Den andre katten har ikke flydd på ham, men lynnet på familiens katt er slik at den fort kan angripe selv når man bare koser med den, derfor ville min samboer aldri våget å plage den katten. Grunnen til at han kan gjøre det med min katt er at min katt ikke forsvarer seg og tar igjen. Hadde den gjort det, ville han nok aldri plaget den.

Vi har ikke barn sammen enda, men jeg er høygravid.

Skal ta meg en skikkelig prat med ham i morgen om det. Kjenner at jeg bare blir mer og mer provosert, så på tide at han virkelig skjønner alvoret i det.

At han bare plager dyr som ikke tar igjen, er ingen formildende omstendighet. Slutt å unnskylde han og oppførselen hans

Anonymous poster hash: 5f89a...a68

Skrevet

Du skal ikke "be han hundrevis av ganger", du skal sette en stopper for det! Hva får deg til å tro at ikke du bestemmer, når det han gjør er så åpenbart galt?

Skrevet

Respektløst både overfor deg og katten. Enten må katten omplasseres til et hjem hvor den ikke plages, og dere kan aldri skaffe dere flere dyr, eller så må du kvitte deg med samboeren. Jeg ville ikke hatt lyst til å dele livet med en mann som liker å plage dyr, så jeg vet hva jeg ville valgt....

Skrevet

Det hadde jeg faktisk ikke klart å leve med, og du er rett og slett uansvarlig som dyreeier når du lar andre plaget dyret ditt på den måten. Huff, kjenner jeg faktisk blir rasende. Hadde en ekskjæreste som oppførte seg på samme måte, og i ettertid ser jeg at det var et symptom på noe mye verre.

Enig med Pobie. Enten gir du katten til noen som behandler den bra, ellers sørger du for at han idioten av en mann holder seg langt unna.

Skrevet

Her hadde jeg virkelig tatt frem sinnastemmen! Sett foten ned, sterke kvinne. Klem til deg og katten🎅😻

Skrevet

Flott at du tar ansvar HI å det må du fortsette med. Dette er ikke greit. Ærlig talt en voksen mann som plager katten hva er galt med han? Ser han på det som gøy? Jeg hadde sagt det med alvorlig stemme at om du ikke lar være å plage katten kan ikke vi være sammen. Ja jeg hadde lett dumpet en katteplager vs en snill og god katt.

Mannens kamerat plaget katten litt her også, såpass at katten virkelig mjauet sårt. Min katt blir heller ikke fysisk sint. Jeg gikk bort å kalte han for katteplager og ba han stoppe umiddelbart da dette er min katt og at han måtte da skjønne at katten ikke likte det. Kameraten ble nesten litt lei seg men jeg sto på mitt å ba han la katten være i fred. Satt og fulgte med kameraten og katten så skjønte han til slutt alvoret. Jeg og heller ikke du skal ikke finne deg i slike ting. Du må beskytte katten din. Slik han holder på er dyremishandling og kan skape frykt hos katten din. Ta mer ansvar, snakk alvorlig til mannen. Forstår han fortsatt ikke er ikke setebelte mann å satse videre på. Hvilke signaler sender han ut til nåværende evt kommende barn? Fysj

Anonymous poster hash: f9445...130

Skrevet

Kjæresten din er en drittsekk og dessverre må jeg si at du er idiot HI.

Hverken jeg eller noen i min vennekrets hadde latt kjæresten holde på slik.

Slik du forklarer det er dette noe som har pågått en stund.

Hvorfor har du ikke kastet han ut?

Du burde faktisk ikke ha dyr om du ikke klarer å beskytte de mot mishandling.

Når det er sagt så slår du meg som en oppegående person på innlegget ditt egentlig så hvorfor i all verden du har tillatt dette fatter jeg ikke. Må bare spørre om dette er tull.

Anonymous poster hash: c4fc4...08a

Skrevet

Babyer kan heller ikke ta igjen, sånn i tilfelle du vurderer å få barn med denne drittsekken.

Skrevet

Har snakket med ham om det nå før han dro, og han har lovet å slutte med det. Kommer til å holde ham til hans ord.

Vi har ikke så mye sammen å gjøre hvis han velger å ikke respektere det, men jeg føler meg ganske sikker på at han skjønner hvor unødvendig det er. Det er i allefall inntrykket jeg sitter igjen med, og jeg håper at jeg har rett i det.

HI

Skrevet

Hadde sagt helt klart at dyreplageri har jep absolutt nulltoleranse for og om han ikkn slutter umiddelbart er jeg nødt til å kvitte meg med enten han eller katten, og katten har vært her lengst så...

Om han da forurettet hadde spurt om jeg valgte katten fremfor han hadde jeg svart et rungende ja, for jeg har ikke spesielt høye tanker om voksne menn som velger å plage forsvarsløse dyr og koser seg med det!

Anonymous poster hash: 28ee8...e77

Skrevet

Alarmklokkene ringer. Folk som plager dyr, har lav terskel for å plage mennesker også.

Anonymous poster hash: e5138...68b

Skrevet

Mennesker som driver med dyreplageri har som regel noen andre problemer, som absolutt ikke er i positiv forstand.. Jeg hadde faktisk ALDRI innvolvert meg med en mann som ikke respekterte liv. Uansett hvem sitt liv det er. Det viser ingen god og myk siden hos mannen.

Anonymous poster hash: 4c9c5...3e1
Skrevet

Har snakket med ham om det nå før han dro, og han har lovet å slutte med det. Kommer til å holde ham til hans ord.

Vi har ikke så mye sammen å gjøre hvis han velger å ikke respektere det, men jeg føler meg ganske sikker på at han skjønner hvor unødvendig det er. Det er i allefall inntrykket jeg sitter igjen med, og jeg håper at jeg har rett i det.

HI

Håper du har rett jeg også, hvis ikke kvitt deg med gubben. Det er en ting å kvitte seg med katten grunnet allergi osv, men når en voksen mann plager katten da er det mannen du må kvitte deg med. Makan. Min katt er en viktig del av familien å det er mitt ansvar å sørge for at den er trygg og har det bra. Lykke til. Ville sendt hanen melding til å sagt hva du føler om han uke gir seg.

Anonymous poster hash: f9445...130

Skrevet

Jeg er slett ikke spesielt glad i katter, men å plage katten? Aldri i verden! Jeg kan jage fremmede katter bort fra terrasse o.l. her, men aldri slik at det er fare for katten.

Det denne mannen gjør, er jo direkte dyreplageri, og må settes en stopper for. Skjønner han ikke tydelig norsk tale?

Anonymous poster hash: e8c50...154

Skrevet

Det hadde kun skjedd en gang så ville mannen gått på haue og ræva ut. Mennesker som av en eller annen grunn plager dyr har gjerne sider ved seg selv som ikke er forenelig med å omgås andre mennesker etter mitt syn. Og jeg hadde aldri latt en mann som plager dyr for gøy omgås barna mine. Det er bare tanken på at de får noe ut av å plage en forsvarsløs skapning som virkelig gjør meg forbannet. Nå er jeg såpass glad i dyrene mine i tillegg at om mannen min hadde gjort noe sånt så hadde jeg sannsynligvis gjort det samme mot han som han gjorde mot dyra. 

Skrevet

Jeg hadde blitt rasende. Det er sånt vi kjefter på femåringen for, og til og med han har kuttet ut herjing med kattene, nå må vi bare stoppe ham fordi han koser litt hardt av og til. 

Det er helt uakseptabel oppførsel fra en voksen mann.

Skrevet

Hvis ikke han slutter så kan du jo anmelde han for dyreplageri. Kanskje han skjønner alvoret da?

Skrevet

Det å plage dyr, vitner om en holdning som jeg vil ha minst mulig med å gjøre. Ondskapsfullt og ufattelig lite attraktivt.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ville aldri vært sammen med en sånn mann. For en  umoden, barnslig og ikke minst frastøtende mann!

Jeg kan tolerere mange mennesker i livet mitt, men de som har så grunnleggende lite respekt for andre og som er så langt unna mine verider og synspunkter...nei, de holder jeg meg unna.

Skrevet

Jeg tenker at det sier mye om et menneske hvordan det behandler dyr.

En mann som liker å plage forsvarsløse dyr kunne jeg ikke stolt på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...