Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #1 Skrevet 23. desember 2014 Dette kan da ikke bare være et amerikansk fenomen? Kjenner du til noen som har det tilnærmet slik de syke samlerne har det på TLC? Om de ikke samler, noen som bare drukner i sitt eget søppel? Anonymous poster hash: ce7d7...610
Pigalopp:-) Skrevet 23. desember 2014 #2 Skrevet 23. desember 2014 Ja jeg kjenner noen som er på god vei til å få det slik. Det begynner i de rommene de ikke bruker og så sprer det seg. Vil ikke kaste noe: får sikkert bruk for det eller har planer for det. I deler av huset går det ikke an å komme fram.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #3 Skrevet 23. desember 2014 Ja dessverre. Vært flere runder med opprydning der også. Men enkelte ting bare nekter de å kaste, spesielt den ene (ektepar). Kan gå med på å organisere, men ikke kaste. Men det er jo ingen ledige plasser for å lagre ting heller. Den ene opprydningsrunden ble det kastet masse barneklær som var mugnet og musespist, men det måtte kastes i det skjulte, hvis ikke hadde det ikke gått. For ikke å snakke om garn, ekstremt mye garn - som mugner fordi det ligger i kjelleren som ikke er helt tett... Anonymous poster hash: 15929...b21
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #4 Skrevet 23. desember 2014 Ja, moren til damen til min bror. Vi har fått ett nært forhold etter de ble sammen(de ble kjent gjennom meg) og jeg fikk se bilder og jeg sier bare OMG. Det er ting over alt og de bor i ett svært hus på 400kvm og det er ting til oppover taket alle plasser. Kjøkkenet er ubrukelig, du kan bare sitte på 2 seter i sofaen Anonymous poster hash: defed...583
Gjest Antarctica Skrevet 23. desember 2014 #5 Skrevet 23. desember 2014 To bare i min egen familie, ja. Det er et effektivt brekkmiddel mot mine egne samletendenser, så jeg er i ferd med å gå motsatt vei. Har fått aversjon mot unødvendige gjenstander.
Katteskinnet Skrevet 23. desember 2014 #6 Skrevet 23. desember 2014 Ja. En i egen familie. Kjenner jeg kan få noen tendenser selv, så må være veldig streng med meg selv
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #7 Skrevet 23. desember 2014 Har en i nær familie som samler på dyr. Katter, hunder, fugler, akvariefisk, mm. Det var så sykt der en periode at h*n hadde mer enn 100 individer fordelt på 150 kvm. Da grep Mattilsynet og barnevernet inn heldigvis, og h*n fikk forbud mot å ha mer enn to dyr. Nå, noen år etter, har h*n langt flere enn det, men det er ikke så ille som det var. Joda, det lukter fremdeles piss og avføring, og barna har det ikke bra, men sammenlignet med slik det var, er det mye bedre. Anonymous poster hash: d495c...6d5
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #8 Skrevet 23. desember 2014 Jeg har møtt på noen i jobben, ja. Det er som på TV. Helt forferdelig. Anonymous poster hash: b6e26...a36
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #9 Skrevet 23. desember 2014 Har en i nær familie som samler på dyr. Katter, hunder, fugler, akvariefisk, mm. Det var så sykt der en periode at h*n hadde mer enn 100 individer fordelt på 150 kvm. Da grep Mattilsynet og barnevernet inn heldigvis, og h*n fikk forbud mot å ha mer enn to dyr. Nå, noen år etter, har h*n langt flere enn det, men det er ikke så ille som det var. Joda, det lukter fremdeles piss og avføring, og barna har det ikke bra, men sammenlignet med slik det var, er det mye bedre. Anonymous poster hash: d495c...6d5 Dere melder til barnevernet til noe blir gjort håper jeg?? Anonymous poster hash: 54be1...5d6
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #10 Skrevet 23. desember 2014 Jeg har møtt på noen i jobben, ja. Det er som på TV. Helt forferdelig. Anonymous poster hash: b6e26...a36 Samme her. Til tider dukker det opp tilfeller som er lik de på tv, dessverre. Det er virkelig forferdelig..Og helt ubeskrivelig å forklare. Anonymous poster hash: 1ab49...733
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #11 Skrevet 23. desember 2014 Nei, aldri sett noe så ille, men et familiemedlem samler på ting på et rom. Rommet er FULLT av ting han ikke vil kaste. Anonymous poster hash: a9008...f06
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #12 Skrevet 23. desember 2014 Har en i nær familie som samler på dyr. Katter, hunder, fugler, akvariefisk, mm. Det var så sykt der en periode at h*n hadde mer enn 100 individer fordelt på 150 kvm. Da grep Mattilsynet og barnevernet inn heldigvis, og h*n fikk forbud mot å ha mer enn to dyr. Nå, noen år etter, har h*n langt flere enn det, men det er ikke så ille som det var. Joda, det lukter fremdeles piss og avføring, og barna har det ikke bra, men sammenlignet med slik det var, er det mye bedre.Anonymous poster hash: d495c...6d5 Dere melder til barnevernet til noe blir gjort håper jeg??Anonymous poster hash: 54be1...5d6 Er meldt for flere år siden. De jobber kontinuerlig med saken. Anonymous poster hash: d495c...6d5
Superdolly Skrevet 23. desember 2014 #13 Skrevet 23. desember 2014 Ja. Eller, det var sånn som du ser på tv. En liten sti mellom soverom, kjøkken og pc. Resten var fullt av søppel, esker og poser i høye stabler. Helt fryktelig. Det ble en opprydding til slutt og det ble kjørt mange tilhengerlass til søppelplassen. Selv elsker jeg å kaste ting, jeg ble nok litt vaksinert av å se hvordan de hadde det.
Isola&Lille+julegave Skrevet 23. desember 2014 #14 Skrevet 23. desember 2014 Har en i nær familie som samler på dyr. Katter, hunder, fugler, akvariefisk, mm. Det var så sykt der en periode at h*n hadde mer enn 100 individer fordelt på 150 kvm. Da grep Mattilsynet og barnevernet inn heldigvis, og h*n fikk forbud mot å ha mer enn to dyr. Nå, noen år etter, har h*n langt flere enn det, men det er ikke så ille som det var. Joda, det lukter fremdeles piss og avføring, og barna har det ikke bra, men sammenlignet med slik det var, er det mye bedre. Anonymous poster hash: d495c...6d5 Håper du sier ifra til Mattilsynet og barnevernet igjen!
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #15 Skrevet 23. desember 2014 Har en i nær familie som samler på dyr. Katter, hunder, fugler, akvariefisk, mm. Det var så sykt der en periode at h*n hadde mer enn 100 individer fordelt på 150 kvm. Da grep Mattilsynet og barnevernet inn heldigvis, og h*n fikk forbud mot å ha mer enn to dyr. Nå, noen år etter, har h*n langt flere enn det, men det er ikke så ille som det var. Joda, det lukter fremdeles piss og avføring, og barna har det ikke bra, men sammenlignet med slik det var, er det mye bedre.Anonymous poster hash: d495c...6d5 Håper du sier ifra til Mattilsynet og barnevernet igjen! De er på saken, og har vært det i mange år. Men tro det eller ei, ting tar tid, og mange av disse " institusjonene" (i mangel av noe bedre ord i farta) gjør ikke så mye som man skulle håpet. Da Mattilsynet og barnevernet ble koblet inn for ca 10 år siden, ga de alltid beskjed om når de kom på besøk. Det gjorde at slektningen min kunne rydde, vaske og kle barna i rene og pene klær. Det ble innkalt til møter og samtaler, men h*n var ekspert på å trenere og manipulere, så lite skjedde. I mellomtiden drepte hundene hverandre i luftegården, kattene levde av rotter og mus, og fuglene døde av sult i burene. Jeg husker spesielt en hund som hoppet rundt på tre bein, med det fjerde hengende på slep i månedsvis. Mattilsynet gjorde ingenting. Du føler deg rimelig maktesløs når de som skal passe på i samfunnet, gir fullstendig f., selv om mange har sendt bekymringsmelding. Anonymous poster hash: d495c...6d5
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #16 Skrevet 23. desember 2014 Svigers... Ikke like voldsomt som på tv, greit nok, men det er bare fordi de har en svær garasje som de putter alt inn i.. Mannen kan ha noen av de samme tedensene, men da pleier jeg å minne han på hvordan det er hos foreldrene, og han tar seg kjapt i nakkeskinnet :-S Anonymous poster hash: cdff3...9ac
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #17 Skrevet 23. desember 2014 ste faren min, han er kjempe ryddig inne & støvuger ofte flere ganger om dagen osv men ute på låven står det 5 hele kjøkken stillt opp etter veggen sån at det ser ut som om de er bruk, 3 hele stue "sett" fra ymse tidsepoker & sikkert 20 senger. han setter allt på loven, ingen ting blir kastet. veldig greit når noen flytter & mangler noe for han blir kjempe glad viss noen kan bruke noen av det, men det som blir borte blir bytta ut etter noen dager. hvor han får tak i allt aner jeg ikke. "heldigvis" er han alvorlig støv allergiker så han vet at han kan ikke ha det sån inne + at mamma alldri hadde funnet seg i det. hu hadde kasta ting mens han var på jobben. Anonymous poster hash: df7a0...191
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #18 Skrevet 23. desember 2014 Jepp. Tre familiemedlemmer litt i perifirien. Den ene har blitt bedre nå etter å fått en samboer med tak i. Måtte velge mellom skrotet sitt eller samboeren, heldigvis valg personen bort skrotet. Anonymous poster hash: c15a9...a3f
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #19 Skrevet 23. desember 2014 Har en i slekta som er samler. Hele leiligheten er knallfull av diverse og det går knapt ann å gå der. Er ikke såå skitten der egentlig, og det går nå ann å komme på besøk. Det er levelig på et vis, men absolutt en som kunne være med på et slikt program. Verre er det hos mine svigerforeldre. Hele det digre huset er fullt fra kjeller til tak. Og det er et 4 etg. hus, men utrolig mange rom i. En gammel villa. ALLE rom er fulle. Stua og gangen går det ann å gå gjennom og sette seg ned på. Kjøkkenet og de fleste andre rom har jeg ikke fått lov av mannen å gått inn i en gang. Vet at rommene er falleferdig og det som regel kun går en sti igjennom rommene så man kan komme seg inn/gjennom. Vi har mange ganger tilbydd oss å hjelpe og rydde opp, men de orker ikke... gidder ikke gjøre noe med det.. .Det blir bare verre og verre med årene, og det har resultert i at vi omtrent ikke er innom der mer. Trist, men sånn er det. Når det dukker opp diverse krypdyr og huset utløser allergier så vil jeg ikke utsette mine barn for det. Anonymous poster hash: 5cf4c...ad7
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #20 Skrevet 23. desember 2014 Dette kan da ikke bare være et amerikansk fenomen? Kjenner du til noen som har det tilnærmet slik de syke samlerne har det på TLC? Om de ikke samler, noen som bare drukner i sitt eget søppel? Anonymous poster hash: ce7d7...610 Kjenner flere samlere. Ingen av dem er syke Anonymous poster hash: ab82f...678
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #21 Skrevet 23. desember 2014 Tror mannen min kunne vært ser hadde det ikke vært for meg . Anonymous poster hash: 93294...2af
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #22 Skrevet 23. desember 2014 Min mor har slike tendenser, men det er ikke så ille. Det er rent og ryddig. Jeg kan ha lignende tendenser. Men vi bor trangt så har noen opprydninger i året. Kastet tre søppelsekker tidligere denne måneden, det er deilig Anonymous poster hash: b1a99...69f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå