Gå til innhold

Hva er rutinen deres ved gaveåpning?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åpner dere én og én?

Eller åpner aller samtidig?

Og deler dere isåfall ut en og en gave, eller deler dere ut alle gavene for så å åpne én og én? :P

Anonymous poster hash: 1b86d...22b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tviholder på å åpne en og en, og dele ut en og en. Det er jo kveldens høydepunkt.

Feiret sammen med svigerfamilien. Der ble alle gavene delt ut i en rasende fart, og de kastet seg over gavene som hyener. Jeg er sikker på at de ikke fikk med seg halvparten av det de fikk. Det var ufattelig usjarmerende!!

Anonymous poster hash: 3fd81...263

Skrevet

Deler ut en og en, åpner en og en. I år derimot har vi barn på 2 år, så kommer til å sortere ut hans gaver så han får åpne de først for å legge seg etterpå. Han er ikke tolmodig, samt at gaveåpningen tar gjerne 3-4 t. Stor familie;)

Anonymous poster hash: 85fac...7a7

Skrevet

Deler ut en og en til det er tomt under treet og deretter åpne en

Og en.

Skal til svigers i år. Og med en liten en så får vi se hva vi gjør

Skrevet

Deler ut en og en, åpner en og en etter tur. Når det begynner å bli lite gaver igjen lager vi hauger som er til hver enkelt. Da prøver vi å regulere slik at de som har mange igjen får åpne oftere slik at vi er ferdig omtrent samtidig.

Skrevet

Her får barna sine gaver først, så åpner de en og en mens vi voksne hjelper de med å holde rede på hvem som har gitt de hva.

Vi voksne åpner våre gaver til slutt.

Anonymous poster hash: b3d3e...447

Skrevet

Åpner en gave om gaven å ser hva personen får,også finner vi en ny gave å ser hva den personen får.

Anonymous poster hash: 474ab...079
Skrevet

Barnet får åpne først og så åpner jeg min gave etterpå

Anonymous poster hash: ebb3a...7fa

Skrevet

Jeg tviholder på å åpne en og en, og dele ut en og en. Det er jo kveldens høydepunkt.

Feiret sammen med svigerfamilien. Der ble alle gavene delt ut i en rasende fart, og de kastet seg over gavene som hyener. Jeg er sikker på at de ikke fikk med seg halvparten av det de fikk. Det var ufattelig usjarmerende!!

Haha, slik er min mor. Alle åpner samtidig. Og vi har mange barn tilsammen. Feiret ett år der med min lille familie, men etter det har vi ikke vært der på julaften. Ødela hele stemninga.

Anonymous poster hash: ea941...7bf

Skrevet

Barnet åpner gaven fra Julenissen først og gaven fra oss(foreldrene) etterpå.

Det er bare to gaver "under treet", så vi pleier å lage skattekart som pakkes inn for at gaveseansen skal ta litt lenger tid.

Anonymous poster hash: 6b5f2...3eb

Anonymous poster hash: 6b5f2...3eb

Skrevet

deler ut en og en, pakker opp en og en. når det begyner å bli tomt deler vi opp i hauger & den som har flest åpner alle sine samtidig. viser fram & snakker om gavene hver enkelt får & til slutt kikker vi en gang til på det folk har fått sån at den som ikke fikk med seg en eller flere får se også. leser litt i bøkene andre får, folk prøver klær de fikk, ler av rare tulle gaver, sier takk til hverandre en gang til, ler å koser oss som en familie. ofte jeg som leser opp pakkene så ikke alltid jeg får med meg allt så veldig greit å gå gjennom en gang til. jeg å mamma pleier å bytte gaver av og til ;) siden hennes søster har en tendens til å kjøpe ting jeg liker til henne & jeg ofte får bøker hun ønsket seg eller jeg allerede har. 

Anonymous poster hash: b830a...96b
Skrevet

I mannens familie deler de ut en og en, og åpner en og en når det er tomt under treet.

I min familie deler vi ut en og en, og åpner en og en.

Vet ikke hva vi går for i år. Sålenge jeg får tid til å følge med på hva barna får og man åpner en i gangen er jeg fornøyd.

Anonymous poster hash: 2587d...47d

Skrevet

Deler ut en og en, og åpner etterhvert.

Skrevet

Deler ut en og en 😊

Anonymous poster hash: 1e6e4...599

Skrevet

Vi finner en gave, gir den til vedkommende, ser på når den åpnes. Skryter litt uansett hva det er og så er det tid for neste gave og det samme skjer igjen og igjen til det er tomt for gaver.

Det er koselig :)

Men kan ta ut i tid da.

Har opplevd å få kastet gavene etter meg omtrent av svigers av ymse grunner og det ødelegger julen hver gang det skjer. Heldigvis har det bare skjedd et par ganger da.

Skrevet

Det er oftest en gavehenter som henter en tilfeldig gave, leser kortet og gir til den som skal åpne :) sørger for variasjon så alle får med jevne mellomrom. Den som får gaven, åpner så alle ser hva den personen får. Takker så for gaven, og så hentes neste gave.

Liker at alle gavene blir sett på og satt pris på.

Hos svigers er det sånn at de deler ut alle gavene til de som skal få gavene, og så bare åpner alle sammen gavene i hui og hast. Ingen vet hva andre får. Da jeg feiret der et år, foreslo samboeren min at vi gjør det sånn at man åpner én og én. Svigerfar og svogeren min ble da oppgitte og sure, utbrøt "ååh, hvorfor deeet", og hele greia ble bare flau og det ble en ekkel stemning... :(

Anonymous poster hash: 3d5be...67b

Skrevet

Leser opp en og en og åpnes med en gang. Så vi leser opp - åpner, leser opp - åpner :P men når vi er hele familien på min side så får barna åpne først ellers blir de sittende utpå natten :P

Skrevet

Det er oftest en gavehenter som henter en tilfeldig gave, leser kortet og gir til den som skal åpne :) sørger for variasjon så alle får med jevne mellomrom. Den som får gaven, åpner så alle ser hva den personen får. Takker så for gaven, og så hentes neste gave.

Liker at alle gavene blir sett på og satt pris på.

Hos svigers er det sånn at de deler ut alle gavene til de som skal få gavene, og så bare åpner alle sammen gavene i hui og hast. Ingen vet hva andre får. Da jeg feiret der et år, foreslo samboeren min at vi gjør det sånn at man åpner én og én. Svigerfar og svogeren min ble da oppgitte og sure, utbrøt "ååh, hvorfor deeet", og hele greia ble bare flau og det ble en ekkel stemning... :(

Anonymous poster hash: 3d5be...67b

Sånn er det hos oss og, kjempe kos :-)

Anonymous poster hash: 3a908...326

Skrevet

Her får barna hver sin gave fra nissen på julekvelden etter middagen. Resten av gavene åpnes på morgenen 1. juledag. Da sitter vi i julepysjene og leser opp en og en, og åpner disse før vi går videre. Så blir det noen timer med laaaang julebrunsj og legobygging/leking med nye leker, før vi kler på oss og leker litt ute. Deretter juledagsselskap hos svigers.

Skrevet

Åpner en og en,vi synes det er mest koselig og se hva alle får,men barnet før kanskje 4-5 ganger først,så han har noe og leke med

Skrevet

Har vi samme familie? Sånn er det her også.

Mannen synes det er supert og jeg kjefter.

Anonymous poster hash: ec157...1f1

Skrevet

Kjem til å la ungane opne først, reknar med dei kjem til å bli trøtte og måtte i seng i løpet av gåveopninga. I så fall kan vi vokdne opne når dei er i seng. Uansett blir gåvene opna ein og ein.

Skrevet (endret)

Har vi samme familie? Sånn er det her også.

Mannen synes det er supert og jeg kjefter.

Anonymous poster hash: ec157...1f1

Dette er er som å lese om min svigerfamilie! 17 Personer som omtrent åpner pakkene samtidig, slet med å ha kontroll på hva mine barn fikk. Var bare stress, og jeg ble helt ør og svett. I år skal vi være hos oss der vi deler ut en og en pakke mens den åpnes slik at alle får se.

Endret av Mor di!
Skrevet

En og en gave. I min svigerfamilie åpnes gavene ved midnatt - det blir fort tidlig morgen før alt blir ferdig, er jeg redd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...