Gå til innhold

Hva betyr introvert ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: 9ba54...330
Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Og, hvorfor bør arbeidsgivere ansette introverte? Er ikke det som å pisse i buksa på en kald dag? 

Skrevet

Og, hvorfor bør arbeidsgivere ansette introverte? Er ikke det som å pisse i buksa på en kald dag? 

Det kommer vel an på hvilke oppgaver som skal utføres i jobben. 

Anonymous poster hash: 5a93c...e31

Skrevet

Innadvendt.

Det er helt feil. Man kan godt være en utadvent introvert, slik som meg.

Introvert betyr at man henter energi når man er alene, og blir sliten av å være sammen med andre. Ikke slik at man nødvendigvis er asosial, men man har et større behov for alenetid.

Skrevet

Innadvendt.

Det er helt feil. Man kan godt være en utadvent introvert, slik som meg.

Introvert betyr at man henter energi når man er alene, og blir sliten av å være sammen med andre. Ikke slik at man nødvendigvis er asosial, men man har et større behov for alenetid.

Hvorfor er det positivt da? 

Skrevet

Jeg vet ikke. Jeg har aldri sett noen som har det som et ønske.

Men jeg kan tippe at det på generelt grunnlag kan gi grunn til å tro at introverte har lettere for å konsentrere seg og jobbe alene? 

Forskjellen er ikke enorm, man merker ikke på folk at de er introverte.

Skrevet

Man kan vel ikke knytte introvert-ekstrovert til en kvalitetsskala der det ene er bra og det andre er dumt sånn helt generelt. 

Skrevet

Men jeg kan tippe at det på generelt grunnlag kan gi grunn til å tro at introverte har lettere for å konsentrere seg og jobbe alene? 

Jo, det kan man gjerne gjøre som kollega i hvert fall. På min nåværende arbeidsplass er det langt flere introverte ansatte enn jeg er vant til. Det er mange som foretrekker å spise lunch på kontoret i travle tider eller ta med seg matpakka og gå en tur. Alene. Selv synes jeg travelhet og høye krav best takles ved å oppsøke andre når jeg har pause. Da henter jeg meg best inn og får energi til å håndtere resten av dagen. 

Skrevet

Jo, det kan man gjerne gjøre som kollega i hvert fall. På min nåværende arbeidsplass er det langt flere introverte ansatte enn jeg er vant til. Det er mange som foretrekker å spise lunch på kontoret i travle tider eller ta med seg matpakka og gå en tur. Alene. Selv synes jeg travelhet og høye krav best takles ved å oppsøke andre når jeg har pause. Da henter jeg meg best inn og får energi til å håndtere resten av dagen. 

Det har du selvsagt rett i, jeg mente at man ikke nødvendigvis gjør det. 

Skrevet

Hvis du googler myles briggs, så leser du litt om hvordan han snakker om ulike personlighetstyper (16 stk fordelt på 4 ulike skalaer) den første inndelingen er introvert vs ekstrovert og har ikke så mye å gjøre med å være innadvendt; ulike arbeidsoppgaver krever ulike egenskaper.

Satt på spissen og Avhengig av arbeidet selvfølgelig, men som regel behøver man ulike personer for å få det til å fungere; kort sagt om to er enig og gjør akkurat likedan hele tiden, er en av dem overflødig.

Skrevet

Jeg er introvert. Jeg blir fort sliten når jeg er sammen med mange andre mennesker. Ser ikke selv på det som noe positivt. Bruker litt ekstra tid på toalettet for og hente meg inn, eller går en tur ut for og -"trekke frisk luft". Blir utrolig sliten, får vondt i hodet, varm og rød i kinn og på ørene.

Anonymous poster hash: 5a89e...77c

Skrevet

?

Ganske tydelig at du ikke anerhva introvert er, ja! Google er en fin ting. Jeg er introvert og jobber med andre som er veldig sosiale og ekstroverte. De snakker og fjaser og synser og mener hele dagen lang. De hadde kanskje fått gjort noe tilnærmet det jeg gjør på en dag im de hadde klart å holde kjeft og konsentrert seg om det de er på jobb for å gjøre!

Anonymous poster hash: feadd...824

Skrevet

Jeg er introvert. Jeg blir fort sliten når jeg er sammen med mange andre mennesker. Ser ikke selv på det som noe positivt. Bruker litt ekstra tid på toalettet for og hente meg inn, eller går en tur ut for og -"trekke frisk luft". Blir utrolig sliten, får vondt i hodet, varm og rød i kinn og på ørene.

Anonymous poster hash: 5a89e...77c

Jeg er introvert ig syntes det er litt trist når andre introverte sier de ikke trives med å være det. Jeg likte ikke min introverte side tidligere fordi det, på en måte, ikke er sosialt akseptert å være introvert. Mange mener at man ikke kan være lykkelige om man ikke er sosial og har mange venner. Det blir et press som mange introverte presser seg til å følge. De presser seg inn i noe de ikke er skapt for og som ikke gagner deres egentlige ønsker og behov.

Jeg satte meg, for mange år siden, ned og leste mye om det å være introvert, og hørte historiene til andre introverte og fant da ut at DET ER HELT OK Å VÆRE INTROVERT! Jeg kuttet ut overfladiske "venner" og startet med å være akkurat så lite sosial som jeg egentlig ønsket og jeg fikk et nytt liv.

Nå er jeg "viggo venneløs" og har aldrivært lykkeligere! Stortrives i mitt eget selskap og nyter å ikke lenger presses inn i en form som ikke er meg :-)

Skrevet

Jøss, nå lærte jeg nettopp noe om meg selv! Googlet litt, og fant denne testen på aftenposten, og jaggu meg passer jeg ikke som hånd i hanske i introvert-beskrivelsen. Merkelig.

http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/Ikke-trist-eller-sar_-bare-litt-stille-7675623.html

Men kan man ha vært ekstrovert tidligere, for så å forandre seg til en introvert person?

Anonymous poster hash: f9f14...1b5

Skrevet

Jøss, nå lærte jeg nettopp noe om meg selv! Googlet litt, og fant denne testen på aftenposten, og jaggu meg passer jeg ikke som hånd i hanske i introvert-beskrivelsen. Merkelig.

http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/Ikke-trist-eller-sar_-bare-litt-stille-7675623.html

Men kan man ha vært ekstrovert tidligere, for så å forandre seg til en introvert person?

Jeg var veldig sosial da jeg var yngre og i ungdomstiden, frem til jeg var ca. 23 var jeg VELDIG sosial. Var ute med venner hver helg og nesten hver kveld i uken. Aldri alene, da følte jeg meg ensom og uvel. Tror jeg forandret meg veldig da jeg fikk barn. Ny epoke i livet, nye prioriteringer og man tenker kanskje mer på hva man egentlig trives med, ikke bare flyter med strømmen....

Skrevet

Jøss, nå lærte jeg nettopp noe om meg selv! Googlet litt, og fant denne testen på aftenposten, og jaggu meg passer jeg ikke som hånd i hanske i introvert-beskrivelsen. Merkelig.http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/Ikke-trist-eller-sar_-bare-litt-stille-7675623.html

Men kan man ha vært ekstrovert tidligere, for så å forandre seg til en introvert person?Anonymous poster hash: f9f14...1b5

Jeg var veldig sosial da jeg var yngre og i ungdomstiden, frem til jeg var ca. 23 var jeg VELDIG sosial. Var ute med venner hver helg og nesten hver kveld i uken. Aldri alene, da følte jeg meg ensom og uvel. Tror jeg forandret meg veldig da jeg fikk barn. Ny epoke i livet, nye prioriteringer og man tenker kanskje mer på hva man egentlig trives med, ikke bare flyter med strømmen....

Jeg og.

Jeg bodde i bofellesskap i forbindelse med studiene, og stortrivdes! Da jeg var ferdig og flyttet for meg selv, fikk jeg abstinenser over mangelen på folk rundt meg. Det varte i mange uker, og var en frytelig sorg. Så merkelig at jeg nå da er blitt helt motsatt. Nå kunne jeg aldri bodd med en hel haug andre mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...