Gå til innhold

Jeg trenger noen gode råd :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og bf har et barn på 8år. Samværet ser slikt ut, at han har henne en helg i mnd på overnatting og fre til lør neste helgen etter det. Det betyr at hun er hos han 3 dager i mnd. Vi har brukt LANG tid på og kommet hit vi er med tanke på samvær. Han er svært vanskelig og ha med og gjøre og han styrer showet sånn som han selv føler for det. Jeg er så frustrert at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

For to mnd siden ringte han meg og sa at han skulle ha vårt barn 5 dager i romjulen noe jeg sa helt greit til. Men han viste ikke helt hvem dager så dette skulle han komme tilbake til. For 3 uker siden sender han mel og gir beskjed om at han vil ha barnet fra 22des til 26des. Da svarte jeg at vi skulle på hytta og feire jul og jeg så ikke mye vits at barnet var hos han på julaften da han er muslim og ikke feirer jul. Da foreslo jeg at han kunne ha samvær fom den 27 til 1 nyttårs dag men nei dette ville ikke han da jeg bare ville lempe barnet over på han og jeg skulle ut på nyttårs aften.

Det er altså 8ÅR siden vi gikk fra hverandre. Mannen har ny familie og barn og han har aldri hatt vårt barn på dager som dette og nå gjør han ting på pur f for og være vanskelig.

Jeg er så sliten av hele karen at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Er det noe jeg kan gjøre? Jeg vil bare ha ordentlig avtaler hvor han ikke kan kjøre over meg og styre mitt liv for det er jo noe han gjør og jeg kan ikke ha det sånn lenger.

Noen som har noen gode råd??

Anonymous poster hash: caad4...ff6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mekling når foreldrene ikke blir enige.

Anonymous poster hash: 21d8b...3ee

Skrevet

Ikke få barn med idioter?

Anonymous poster hash: f1792...454

Skrevet

Hvis dere ikke klarer å,samarbeide, uanhengig av årsak og skyld, så tror jrg beste løsning er en "bindende" fast avtale om helger og feriedager. På dem måten er alle unntak og endringer uakseptabelt, og begge vet hva dere har å forholde dere til.

Anonymous poster hash: c09d0...325

Skrevet

Ok, så da må jeg ringe og bestille en time til familievern kontoret? Kan dem hjelpe til og sette opp et samvær?

Hi

Anonymous poster hash: caad4...ff6

Skrevet

Ja, familievernkontoret kan hjelpe dere. Selvfølgelig ikke med inneværende jul, det starter jo i morgen det dere er uenige om. For denne julen ville jeg sagt at det er for sent for ham å nå skulle være sammen med barnet i selve julehøytiden. 

Skrevet

Kan det være mulig at siden far er muslim så forsøker han å ta gutten ut av julefeiringen din? Sabotasje for å forhindre at gutten skal bli oppdratt utenfor islam?

Anonymous poster hash: 53126...5db

Skrevet

Ikke gutten, jenta- beklager, leste feil.

Anonymous poster hash: 53126...5db

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg og bf har et barn på 8år. Samværet ser slikt ut, at han har henne en helg i mnd på overnatting og fre til lør neste helgen etter det. Det betyr at hun er hos han 3 dager i mnd. Vi har brukt LANG tid på og kommet hit vi er med tanke på samvær. Han er svært vanskelig og ha med og gjøre og han styrer showet sånn som han selv føler for det. Jeg er så frustrert at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

For to mnd siden ringte han meg og sa at han skulle ha vårt barn 5 dager i romjulen noe jeg sa helt greit til. Men han viste ikke helt hvem dager så dette skulle han komme tilbake til. For 3 uker siden sender han mel og gir beskjed om at han vil ha barnet fra 22des til 26des. Da svarte jeg at vi skulle på hytta og feire jul og jeg så ikke mye vits at barnet var hos han på julaften da han er muslim og ikke feirer jul. Da foreslo jeg at han kunne ha samvær fom den 27 til 1 nyttårs dag men nei dette ville ikke han da jeg bare ville lempe barnet over på han og jeg skulle ut på nyttårs aften.

Det er altså 8ÅR siden vi gikk fra hverandre. Mannen har ny familie og barn og han har aldri hatt vårt barn på dager som dette og nå gjør han ting på pur f for og være vanskelig.

Jeg er så sliten av hele karen at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Er det noe jeg kan gjøre? Jeg vil bare ha ordentlig avtaler hvor han ikke kan kjøre over meg og styre mitt liv for det er jo noe han gjør og jeg kan ikke ha det sånn lenger.

Noen som har noen gode råd?? Anonymous poster hash: caad4...ff6

Du skal si, og SKRIVE: Vi avtalte at det skulle dreie seg om 5 dager i romjulen. Romjulen er definert som tida mellom høytidene, dvs etter 26.des og før 1.januar. Dermed gjenstår 27/12-1/1 som foreslått. 22/12-26/12 er IKKE romjulen, men selve juledagene, og indgår ikke i den avtalen vi gjorde. Du vil endre på den nå, men det er for sent.
Skrevet

Romjulen er fra 27 det til 1jan. Det andre er juledag.

Skrevet

Forventet du noe annet fra en slik mann?

Anonymous poster hash: 393e7...118
Skrevet

Bare si nei. Romjulen er ikke julaften. Avtal på familievernkontoret etter jul men denne julen blir din.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Familievernkontoret! Og ja, de kan sette opp samvær sammen med dere. Faste avtaler som ikke skal brytes!

Skrevet

Så han vil ha jenta hos seg uten julefeiring. Regner med jenta gleder seg til jul å dette vil da far ta fra henne.

Trist

Anonymous poster hash: 01008...3a1

Skrevet

Han er muslim, å vil vel ikke at barnet skal feire jul. Det er det han driver med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...