Gå til innhold

Inspirert: Hvor mange er det som har husdyrene i senga?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt flere hunder opp gjennom oppveksten, aldri sovet i senga mi eller andre i familien. Har hund nå og, hun får heller ikke lov å ligge i senga, får heller ikke lov å gå inn på soverommet. Vi koser masse på gulvet og av og til i sofan med et teppe hun ligger på.

 

Anonymous poster hash: f892f...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våre dyr får ikke være på stua eller på soverommene. Langt mindre i møbler og senger. Jeg synes det er utrolig ekkelt og uhygienisk å komme hjem med klærne fulle av pels etter besøk hos folk med husdyr og dårlig hygiene. At folk lar dyr sove i senga er over min fatteevne. Bytter man sengetøy hver dag da? Eller dusjer dyret før leggetid?

 

Anonymous poster hash: 04db1...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre dyr får ikke være på stua eller på soverommene. Langt mindre i møbler og senger. Jeg synes det er utrolig ekkelt og uhygienisk å komme hjem med klærne fulle av pels etter besøk hos folk med husdyr og dårlig hygiene. At folk lar dyr sove i senga er over min fatteevne. Bytter man sengetøy hver dag da? Eller dusjer dyret før leggetid?

 

Anonymous poster hash: 04db1...a01

Bytter sengetøy ofte og vasker dyret hver kveld før leggetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som voksen lar jeg ikke dyra mine sove i senga mi, men som barn hadde jeg både katt og hund i senga mi. Katta rundt hodet og bikkja på 50 kg nede ved beina. Kjempekoselig.

 

Jeg har kladda og kost og nussa på dyr i over 30 år, uten å ha fått hverken orm, magesjau, lopper eller toksoplasmose (som man jo bør være forsiktig med under graviditet), så det går nok strålende fint i de fleste tilfeller. Har aldri hørt om noen som har daua fordi de hadde katta i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hund og katt, ingen sover i min seng men katten sover i datteren min sin seng. Hun var så utygg og mørkredd om natten og ville ha katten sammen med seg og det er helt greit det. Vi bor på gård og drar sikkert inn mye dritt selv..



Anonymous poster hash: 3f1de...ba5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempekoselig med hund og katt i sengengrlt til man får fuglelopper eller flått i sengen som de har tatt med seg inn......!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover alle kattene i seng, sofa og stoler. Alt untatt kjøkkenbenken. Ingen av oss er syke. Eller forresten, har akkurat hatt vannkopper i hus, men det skyldes neppe katten.

 

Anonymous poster hash: dbca6...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig med hund og katt i sengengrlt til man får fuglelopper eller flått i sengen som de har tatt med seg inn......!!

Her har ungene hatt fuglelopper en gang og det var etter å ha badet ute.

 

 

Anonymous poster hash: dbca6...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sov pusen mellom putene våres eller ved fotenden helt til vi måtte avlive han 13 år gammel. Jeg savner det enda, 5 år senere.

 

Anonymous poster hash: eb317...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlebikkja gjorde det, men det ble brått slutt da det kom valp i hus. Da sov de to på et rom for seg selv. Nå sover "valpen", nå 5 år, på rommet hos datteren vår. Enten på teppet på gulvet eller i sofaen under køyesenga.

 

Anonymous poster hash: d57cf...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hysteriet om at dyr ikke skal være i sengen. Har selv vokst opp med en huskatt som sov i sengen min hver natt, og ja, hun var både fuglejeger og musejeger. Nå har mannen min og jeg en 9 kilos katt i sengen hver natt. Han som ikke har vokst opp med katt ville i utgangspunktet ikke ha katt i sengen, men forandret raskt mening når han skjønte hvor koselig det er.



Anonymous poster hash: 3c652...9d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har to hunder på soverommet, men ikke i senga. Ikke fordi jeg er redd for det de drar med seg inn, men fordi jeg liker å kunne strekke og snu meg og gjøre som jeg vil uten at det ligger et dyr i veien. De har lov til å komme opp i senga om morgenen for å få litt kos.

 

Kattene har ikke lov på soverommet fordi de kan ikke trenes til å ligge på egen seng.

 

Vet ikke helt hva du mener med ting de drar meg seg inn? De har ikke lus eller lopper eller orm, og ansvarlige eiere behandler dyrene sine for slikt regelmessig.

 

Hvis de er skitne får de seff ikke ligge i senga, men hvis de er skitne må de jo vaskes. De går jo ikke rundt og er skitne.

 

Labbene deres er ikke noe skitnere enn føttene mine, jeg går ofte barbeint når været tillater det og legger meg om kvelden uten å vaske føttene. Hvis føttene mine eller labbene til hundene er skitne, blir de seff vasket. Men bakken er da ikke så skitten at man ikke kan røre ved den uten å måtte desinfisere seg selv og dyrene? Det blir vel litt hysterisk.

 

Hundene kan finne på å tråkke i søledammer og gjørme, eller rulle seg i noe skittent, men da blir de jo vasket. Som over, de går ikke rundt og er ekle og skitne uten at vi gjør noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har innekatt som egentlig var utekatt. I mange år sov katten i sengen min, fordi det var koselig. Mannen i huset var derimot ikke så giret på akkurat det, så lenge var soverom og bad kattefrie soner.

 

Nå har katten dessverre ikke så lenge igjen, så nå får hun igjen lov å sove med oss.

Endret av Katteskinnet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov med hårballen i 5 år. Etter at han begynte å markere i senga, not so much. 
Nå har han egen pute på gulvet på soverommet. Han får sove til farfar fortsatt da, der er han en helg eller to i mnd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid hatt katten i senga inntil jeg ble gravid . Nå sover hun ute i hus eller på vaskerom. Hun ramponerer stua om hun får sove der desverre. Gammel sær katt på 12 år snart 🐱

 

Anonymous poster hash: bd1bd...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...