Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #1 Skrevet 22. desember 2014 Sier min mor og far. De kommer inn i morgen. Det er da ikke nødvendig å gjøre noe ekstra, sier de. La oss kose oss når vi kommer inn. Ja, men de glemmer at selv hverdagen krever rydding og alt mulig. To barn, huset krever rydding og vasking, så er det mat, klær, pynting osv. Har mange pakker som må pakkes. Ser ikke jeg kommer i mål jeg, for kos i mirgen formiddag. Skal på jobb i morgen tidlig og hunden kastet akkurat opp på stueteppet... Anonymous poster hash: 3fe8c...f2b
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #2 Skrevet 22. desember 2014 Ikke sant!! Vet nøyaktig hva du mener og jeg er utslitt allerede! Har tusen ting igjen selv om jeg prøver å holde det til et minimum. Puh, skal være glad når det er over, faktisk! Anonymous poster hash: 5bf0b...88a
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #3 Skrevet 22. desember 2014 Ikke sant!! Vet nøyaktig hva du mener og jeg er utslitt allerede! Har tusen ting igjen selv om jeg prøver å holde det til et minimum. Puh, skal være glad når det er over, faktisk! Anonymous poster hash: 5bf0b...88a Ja, det forventes jo at det er greit ryddet og vasket. Det er det jo hele tiden, men rot, mat og klesvask + hund genererer arbeid hele tiden. Har skiftet nå på alle senger, det er fire sett som skal vaskes og tørkes og 6 sett som skal legges på + stueteppet som må vaskes etter hundens oppkast. Oppvaskmaskin må tømmes og stua og badet vaskes + gavepakking og sjekk om alt er i boks med julehandel. Lyslykter er fulle av adventstearin som må vaskes ++. Det blir nok bra, men utsagnet slapp av provoserer meg litt, noen ting må jeg bare ha klart til gjestene kommer inn kl 13 og jeg er ferdig på jobb kl 16 og mannen ferdig på jobb kl 21 samt jobber julaften...☺ Anonymous poster hash: 3fe8c...f2b
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #4 Skrevet 22. desember 2014 Jeg og samboer snakket om dette i sta. Vi skjønner ikke hvor alt julestresset kommet fra? Stresser aldri før jul. Vi kjøper gaver, vasker hus og gjør alle de tingene andre gjør. Har to små felles barn, og to store barn annenhver uke. Jobbet fullt, begge to. Skal ha julaften hjemme i år, vi blir ni stk her. Alt er i boks, og jeg sitter nå med et glass vin i hånda. Anonymous poster hash: eeeba...aab
☆☆☆ Skrevet 22. desember 2014 #5 Skrevet 22. desember 2014 Julestress er ikkje noko for meg. Gåvene er ferdig, julekakene er ferdig og i morgon er det på tide å dra fram julepynten. Må vel ein tur innom butikken også. Ellers vaskar eg ikkje meir enn vanlig helgevask og tenker det er bra nok. Men likevel gruar eg på å pynte juletreet..
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #6 Skrevet 22. desember 2014 Jeg har fire barn og sitter med bena på bordet og slapper av selv om vi også får besøk i morgen formiddag. Jeg gidder ikke stresse... Gavene er det flere uker siden jeg var ferdig med, det meste kjøpt på nett. Huset fikk en vanlig helgevask på fredag, i morgen støvsuger mannen gulvene men jeg vasker gulvet bare i yttergangen for da lukter det rent i det førsje rommet gjestene møter En våtserviett over vasken og doen så er badet bra nok. Klær vasker jeg hver eneste dag, blir ikke stresset av det. Se på julaften som en ekstra koselig lørdag hvor familien møtes. Du skal da ikke ha kongen på besøk, men nærmeste familie! Anonymous poster hash: 3d027...6c3
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #7 Skrevet 22. desember 2014 Jeg og samboer snakket om dette i sta. Vi skjønner ikke hvor alt julestresset kommet fra? Stresser aldri før jul. Vi kjøper gaver, vasker hus og gjør alle de tingene andre gjør. Har to små felles barn, og to store barn annenhver uke. Jobbet fullt, begge to. Skal ha julaften hjemme i år, vi blir ni stk her. Alt er i boks, og jeg sitter nå med et glass vin i hånda. Anonymous poster hash: eeeba...aab Vel, jeg tar gjerne en studietur til deg for å finne ut hva jeg gjør galt! Jeg vet ikke om jeg legger lista for høyt eller om jeg er veldig uorganisert. Jeg er absolutt ferdig med handling, pynting og gaver, men mer arbeid synes å komme min vei uansett! Anonymous poster hash: 5bf0b...88a
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #8 Skrevet 22. desember 2014 Jeg rakk ingenting i år! Har ikke bakt noen ting,ikke pyntet pepperkakehus,bakt pepperkaker,laget marsipanfigurer,ikke vasket ferdig,ikke pyntet og vi har heller ikke handlet! Gavene er levert hvertfall. Jeg liker ikke jul! Har jobbet netter og dobbeltvakter for å få fri i jula og nå er jeg helt utslitt!! Stakkars ungene mine! Kalender har de hvertfall fått. Og i morgen kommer vi sikkert i orden med det siste. Men jeg synes jula er bare strev og mas! Jeg liker best 1.juledag! Da kan roen senke seg.. Anonymous poster hash: 54a31...f9a
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #9 Skrevet 22. desember 2014 Det er litt forskjell på om man skal ha overnattingsgjester eller ikke. Det er mye mer jobb enn de som "bare" kommer til middag. Anonymous poster hash: 70a77...35e
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #10 Skrevet 22. desember 2014 Jeg og samboer snakket om dette i sta. Vi skjønner ikke hvor alt julestresset kommet fra? Stresser aldri før jul. Vi kjøper gaver, vasker hus og gjør alle de tingene andre gjør. Har to små felles barn, og to store barn annenhver uke. Jobbet fullt, begge to. Skal ha julaften hjemme i år, vi blir ni stk her. Alt er i boks, og jeg sitter nå med et glass vin i hånda. Anonymous poster hash: eeeba...aab Vel, jeg tar gjerne en studietur til deg for å finne ut hva jeg gjør galt! Jeg vet ikke om jeg legger lista for høyt eller om jeg er veldig uorganisert. Jeg er absolutt ferdig med handling, pynting og gaver, men mer arbeid synes å komme min vei uansett! Anonymous poster hash: 5bf0b...88a Uff. Ikke ålreit når det blir stress! Jeg vet ikke hva jeg gjør riktig. Julen starter 1. desember for meg. Innen den tid har jeg forhørt meg med alle hva de ønsker seg i gave, så skriver jeg det ned. Drar på shopping noen kvelder, mens samboer er hjemme med barna. Jeg setter alltid på julemusikk når jeg pakker inn gaver, baker pepperkaker eller gjør andre jule-ting. Det er så koselig. Vi vasker rom for rom, men ikke alt samme dag. I år har vi ferie de to dagene før jul, men sendte barna i bhg i dag, slik at vi fikk unna de siste tingene. I morgen er det besøk på gravlunden, og pynting av tre, med barna. Alt vi gjør er spredt over hele desember. Det eneste jeg er enig i, er alt rotet, klesvask og oppvask (hverdagen), som jeg gjerne skulle vært foruten i førjulstiden:) Anonymous poster hash: eeeba...aab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå