Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #1 Skrevet 22. desember 2014 skal alt dette fortæres mens barna er hjemme? Anonymous poster hash: 2f2d8...960
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #2 Skrevet 22. desember 2014 Lite å tenke på? Anonymous poster hash: 98d13...cc1
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #3 Skrevet 22. desember 2014 I alle dager Anonymous poster hash: 7dea1...64a
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #4 Skrevet 22. desember 2014 Lite å tenke på? Anonymous poster hash: 98d13...cc1 nei, egentlig ikke. men ser det er de som har handlet for 5000 på polet. nå er jeg fryktelig sjelden på polet, men man må da få en god del alkohol for så mye penger. kan jo være at de er veldig mange også da, men det må da bli en god del enheter pr pers... at folk tar seg et glass en en ting, men å drikke mye er noe helt annet.... Anonymous poster hash: 2f2d8...960
Gjest Skrevet 22. desember 2014 #5 Skrevet 22. desember 2014 Handlet for 1000 på systembolaget og fikk da 1 Cognac, 1 treliters hvitvin, 1 whisky i gave til en slektning, noen juleøl Ja dette skal vi hygges oss med i julen
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #6 Skrevet 22. desember 2014 Handlet for 1000 på systembolaget og fikk da 1 Cognac, 1 treliters hvitvin, 1 whisky i gave til en slektning, noen juleøl Ja dette skal vi hygges oss med i julen ja, det kan jo selvsagt være gaver også. det tenkte jeg ikke på Anonymous poster hash: 2f2d8...960
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #7 Skrevet 22. desember 2014 Handlet for 1000 på systembolaget og fikk da 1 Cognac, 1 treliters hvitvin, 1 whisky i gave til en slektning, noen juleøl Ja dette skal vi hygges oss med i julen Nei nei og nei nå får barna dine en forferdelig jul. For en mor du er 😜😉 Anonymous poster hash: 7dea1...64a
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #8 Skrevet 22. desember 2014 Handlet for 1000 på systembolaget og fikk da 1 Cognac, 1 treliters hvitvin, 1 whisky i gave til en slektning, noen juleøl Ja dette skal vi hygges oss med i julen Nei nei og nei nå får barna dine en forferdelig jul. For en mor du er Anonymous poster hash: 7dea1...64a det er faktsik forskjell på å handle inn for 1000 og 5000. Anonymous poster hash: 2f2d8...960
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #9 Skrevet 22. desember 2014 Handlet for 1000 på systembolaget og fikk da 1 Cognac, 1 treliters hvitvin, 1 whisky i gave til en slektning, noen juleøl Ja dette skal vi hygges oss med i julen Nei nei og nei nå får barna dine en forferdelig jul. For en mor du er Anonymous poster hash: 7dea1...64a det er faktsik forskjell på å handle inn for 1000 og 5000. Anonymous poster hash: 2f2d8...960 Jeg var ironisk :-p Anonymous poster hash: 7dea1...64a
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #10 Skrevet 22. desember 2014 Her er det noen gjester som ønske pol øl, vin skal vi ha noe av selv, mange flasker gis bort til venner og bekjente. Så er det akevitt og champanje på nyttårsaften. Venner stikker innom, ekstra gjester kommer. Nei, ingen blir fulle, men litt røde i kinna og veldig hyggelig. Selv med barn til stede ( overgang barneskole/ungdomsskole). Tror dette er relativt ubekymret ☺ Anonymous poster hash: dcbe5...f24
Gjest Skrevet 22. desember 2014 #11 Skrevet 22. desember 2014 Åhhhh nei..... akevitt!! Visste det var noe jeg glemte. Ouzo får gå det vel Yammas!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #12 Skrevet 22. desember 2014 Det går vel fort 5000 hvis man for eksempel kjøper 5 flasker vin i gave, cognac, likør og akevitt til julematen og kakene, pluss rødvin til selskapet. Anonymous poster hash: 17bd1...7cf
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #13 Skrevet 22. desember 2014 Vi har brukt 0. Vi drikker ikke foran barna. Anonymous poster hash: f2649...49f
Chl85 Skrevet 22. desember 2014 #14 Skrevet 22. desember 2014 Tja... Moren min kjøper for opptil 5000 kr på polet. En god del er gaver(hun kjøper inn ekstra vin i tilfelle noen plutselig kommer med gaver til dem, he he) Også er det at de har gjester julaften, 1 juledag og nyttårsaften. Da blir det fort noen tusen gitt Men inntaket på hele familien min er moderat i julen, vi har unga tilstede og det nytes kun som en del av maten... Altså som tilbehør. Ellers går det i alkoholfri øl, brus og kaffe etter maten
Hønemor30 Skrevet 22. desember 2014 #15 Skrevet 22. desember 2014 Ikke noe problem å handle for høye summer på polet her i Norge. Kanskje handler man litt ekstra,litt i gaver, Cognac og likører. Handler man i tillegg ulike øl sorter på polet og ikke i butikk,så blir fort høye summer. Mange skriver jo de skal ha selskap med mye gjester,flere dager. Vil også nevne at det alkoholfrie tilbudet på polet stadig blir bedre, og jeg handler ofte det der og!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #16 Skrevet 22. desember 2014 Ingenting skal drikkes her hjemme. Det er gaver. Sherry til mormor, Baileys til farmor, vin til kollegaer og noen naboer osv. Anonymous poster hash: 60364...7db
NormaJean Skrevet 22. desember 2014 #17 Skrevet 22. desember 2014 Ja endel av det skal fortæres med barna hjemme! Vi bruker vin til å lage voksengløgg nå i førjulstiden. Folk som kommer innom for pepperkaker og hilser på. Til julaften så blir vi 10 voksne, så da blir det litt øl og vin til maten for de som liker alkohol. Og noen skal sikkert drikke litt akevitt *grøss* Så er det selvfølgelig andre middagsselskap hvor man må ha med en flaske vin i vertinnegave. Og selvfølgelig nyttårsaften. Summen blir nok noen tusen ja, uten at det betyr grøftefylla for noen av de voksne! Det er i min mening ingenting galt med ansvarlig omgang med alkohol når barn er tilstede! alt med måte og alle får kost seg, med eller uten alkohol!
Miamimom Skrevet 22. desember 2014 #18 Skrevet 22. desember 2014 Noe er gaver, ellers er det en relativt dyr aquavitflaske, en dyr whisky og to dyre rødvin. Det blir ett glass til middagen. Og ikke hver dag. Jeg kan ta ett glass med barn i hus, men det holder med det ene. Og jeg drikker ikke sprit heller. Er veldig bevisst på at barna skal ha det bra!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #19 Skrevet 22. desember 2014 6 flasker vin, 1 flaske portvin og 1 flaske dyr cognac (gave) kom på i underkant av 3000kr. Tror ikke vinen vil dekke konsumet for 4 voksne ila 2 uker, selv om vi bare drikker til middag. Høy sum på kvitteringen er ikke ensbetydende med stor mengde. Anonymous poster hash: f3f6a...464
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #20 Skrevet 22. desember 2014 Ja endel av det skal fortæres med barna hjemme! Vi bruker vin til å lage voksengløgg nå i førjulstiden. Folk som kommer innom for pepperkaker og hilser på. Til julaften så blir vi 10 voksne, så da blir det litt øl og vin til maten for de som liker alkohol. Og noen skal sikkert drikke litt akevitt *grøss* Så er det selvfølgelig andre middagsselskap hvor man må ha med en flaske vin i vertinnegave. Og selvfølgelig nyttårsaften. Summen blir nok noen tusen ja, uten at det betyr grøftefylla for noen av de voksne! Det er i min mening ingenting galt med ansvarlig omgang med alkohol når barn er tilstede! alt med måte og alle får kost seg, med eller uten alkohol! . Vi drikker ikke med barna tilstede. Det er en uting. Tenk om man plutselig må på legevakta med barnet og så skal man sitte der og stinke alkohol ( og ja, det lukter etter ett par øl). Herlig. Anonymous poster hash: f2649...49f
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #21 Skrevet 22. desember 2014 Ja endel av det skal fortæres med barna hjemme! Vi bruker vin til å lage voksengløgg nå i førjulstiden. Folk som kommer innom for pepperkaker og hilser på. Til julaften så blir vi 10 voksne, så da blir det litt øl og vin til maten for de som liker alkohol. Og noen skal sikkert drikke litt akevitt *grøss* Så er det selvfølgelig andre middagsselskap hvor man må ha med en flaske vin i vertinnegave. Og selvfølgelig nyttårsaften. Summen blir nok noen tusen ja, uten at det betyr grøftefylla for noen av de voksne! Det er i min mening ingenting galt med ansvarlig omgang med alkohol når barn er tilstede! alt med måte og alle får kost seg, med eller uten alkohol! . Vi drikker ikke med barna tilstede. Det er en uting. Tenk om man plutselig må på legevakta med barnet og så skal man sitte der og stinke alkohol ( og ja, det lukter etter ett par øl). Herlig. Anonymous poster hash: f2649...49f Hva i all verden er galt med å lukte øl på legevakta? Anonymous poster hash: ce15b...25d
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #22 Skrevet 22. desember 2014 Ja endel av det skal fortæres med barna hjemme! Vi bruker vin til å lage voksengløgg nå i førjulstiden. Folk som kommer innom for pepperkaker og hilser på. Til julaften så blir vi 10 voksne, så da blir det litt øl og vin til maten for de som liker alkohol. Og noen skal sikkert drikke litt akevitt *grøss* Så er det selvfølgelig andre middagsselskap hvor man må ha med en flaske vin i vertinnegave. Og selvfølgelig nyttårsaften. Summen blir nok noen tusen ja, uten at det betyr grøftefylla for noen av de voksne! Det er i min mening ingenting galt med ansvarlig omgang med alkohol når barn er tilstede! alt med måte og alle får kost seg, med eller uten alkohol! . Vi drikker ikke med barna tilstede. Det er en uting. Tenk om man plutselig må på legevakta med barnet og så skal man sitte der og stinke alkohol ( og ja, det lukter etter ett par øl). Herlig. Anonymous poster hash: f2649...49f Hva i all verden er galt med å lukte øl på legevakta? Anonymous poster hash: ce15b...25d Hvis du lukter øl når du er på legevakta med barnet ditt, blir du automatisk årets snakkis. Ikke sjarmerende med alkoholluktende foreldre. Anonymous poster hash: f2649...49f
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #23 Skrevet 22. desember 2014 Vel, jeg har vært på legevakta flere ganger opp gjennom åra og har enda til gode å treffe noen jeg kjenner der. Om sånne som deg sitter på legevakta og trekker egne konklusjoner om noen som kommer inn og har drukket (èn? kanskje to?) øl, hvorfor skulle jeg bry meg om det? Fordi dere automatisk tror jeg har bøtta nedpå hvis det lukter øl? Hvorfor tror du det? Du sa jo at det lukter etter bare èn? Anonymous poster hash: ce15b...25d
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #24 Skrevet 22. desember 2014 Ja endel av det skal fortæres med barna hjemme! Vi bruker vin til å lage voksengløgg nå i førjulstiden. Folk som kommer innom for pepperkaker og hilser på. Til julaften så blir vi 10 voksne, så da blir det litt øl og vin til maten for de som liker alkohol. Og noen skal sikkert drikke litt akevitt *grøss* Så er det selvfølgelig andre middagsselskap hvor man må ha med en flaske vin i vertinnegave. Og selvfølgelig nyttårsaften. Summen blir nok noen tusen ja, uten at det betyr grøftefylla for noen av de voksne! Det er i min mening ingenting galt med ansvarlig omgang med alkohol når barn er tilstede! alt med måte og alle får kost seg, med eller uten alkohol! . Vi drikker ikke med barna tilstede. Det er en uting. Tenk om man plutselig må på legevakta med barnet og så skal man sitte der og stinke alkohol ( og ja, det lukter etter ett par øl). Herlig. Anonymous poster hash: f2649...49f Sånt tull! Det er da overhodet ingen som reagerer om man har tatt et glass øl eller vin, og så må på legevakt med unger, særlig ikke i høytider og helger. Dessuten drikker man vel ikke hvis ungene er litt småhanglete og det kan ligge an til et legevaktbesøk. Anonymous poster hash: e60a5...da9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå