Gå til innhold

Urenhud og sår hodebunn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slete lenge med urenhud i fjeset. Og i ca 2 år med min hodebunn. Jeg får endel kviser i pannen og haken. Pluss bak i nakken opp i håret og ved tinningen/ørene. Samtidig så er hodebunnen min veldig tørr og får masse væske i noen blemmer. Men håret mitt er ekstremt fettet. Har vært hos hudlegen for noen år siden. Fikk da noen tabeletter (husker ikke navn) og en krem som skulle "etse" vekk den øverste huden. Men jeg ble så dårlig av tabelettene og huden min tror jeg ikke tålte den kremen da jeg fikk omtrent brannsår i fjeset. Fikk nå for noen uker siden en olje fra doktoren som skulle tar i hodebunnen men det er jo alkohol i den å hodebunnen er bare enda mer tørr. Å håret må vaskes hver dag. Har ikke i såpe hver dag kanskje hver tredje dag. Noen tips? Er dritt lei. Å er skikkelig flau av å gå rundt som ett pizzafjes og fett hår med masse hvite flak i. :(

Anonymous poster hash: dcd0a...899

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags sjampo og rensekrem til ansiktet bruker du? Eventuelt hvilken sminke?

Skrevet

Høres akkurat ut som datteren min!!

Be om å få Locoid Liniment! Vask håret med Head & Shoulders Sensitiv, håndkletørk og ha linimentet i hårbunnen. Stå "oppned" med hodet og påfør fra nakken og ned mot toppen av hodet. Massér lett inni. Gjenta morgen og kveld (liniment morgen og kveld, hårvask hver kveld ELLER morgen) i en uke. Deretter hver kveld til d går over.

Datteren min ble kvitt plagene før d var gått en uke! Klar forbedring etter to dager :)

Håper d kan være til hjelp!

Har du mye kviser og vil/kan bruke p-piller, så er Diane et kjempebra alternativ! Både jeg (i min ungdom) og min eldste datter ble kvitt kvisene våre relativt fort ved hjelp av de :)

Anonymous poster hash: ee19d...7b3

Skrevet

Sjampo ja. Har prøvd alle kerastaze sine. De funka en stund. Men måtte bytte ut før sjampoen var ferdig brukt opp. Head and shoulders får jeg sår av og blemmer. Prøvde nå en slags skum fra wella. Men funker ikke. Det svin som bare det. Snakka med mangen forskjellige frisører og legen ga meg bare en olje. Så får vell spør igjen. Sminke bruker jeg nesten aldri men bruker MAC sitt. Sover aldri med sminken. Prøver nå alovera fra forever. Men ser ikke ut til å funke har brukt det snart i en mnd. Ellers har jeg testet ut alt som apoteket anbefaler. :/ avene tror jeg det heter og noe på P? Blå logo. Ganske lei nå å føler meg nesten litt nedenfor pga det. Blir veldig sårbar når mannen nevner det.... Bør nok bare gå til legen en gang til. For det gjør veldig vondt. Men takk for svar ☺️

Skrevet

Bruker minipiller cerazette.

Skrevet

Jeg er nokså lik selv. Beste shampoen jeg har prøvd er Shu Uemura cleansing oil shampo. Kjøpte hos frisøren.

Angående huden ville jeg prøvd Diane, eller roaccutan om det er virkelig ille. Ellers ville jeg prøvd behandling hos hudpleier. Krystallsliping el.l.

Anonymous poster hash: 3398d...dcb

Skrevet

Huff det hørtes ikke godt ut! Har hatt samme problem selv, dog i mildere skala. Men "alt" jeg smurte på, og alle shampoer jeg brukte sved så lenge det var åpne "sår" i hodebunnen. 

Det er også mulig å få brennkopper i hodebunnen, det føles veldig sårt, skjønner veldig godt hvorfor det heter nettopp brennkopper.

Har du sjekket om det er en form for eksem og/eller soppinfeksjon? Kan fort arte seg på den måte du beskriver. Kan være verdt å forsøke å smøre inn hodebunnen med en reseptfri kortisonkrem :)

God bedring :) :)

Skrevet

Fugoral shampo er bra for de med seboreisk eksem, prøv den😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...