mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. desember 2014 #1 Skrevet 22. desember 2014 Selv om jeg har fri😊 noen timer med venner på skolen synes de er bedre enn å henge hjemme mens jeg styrer til jul. I dag fikk jeg glade barn hjem som hadde koset seg med håndball spill i gymmen og bål og pølser i skogen😊
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #2 Skrevet 22. desember 2014 Er vel bedre for barna det Anonymous poster hash: fb789...f3e
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #3 Skrevet 22. desember 2014 Det kan være at noen av de ansatte ikke fikk avspasere eller ta ut ferie på grunn av deg, og ikke fikk vært med sine barn. Dumt å bruke SFO-plass når man ikke trenger det. Anonymous poster hash: 78bf0...0ce
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #4 Skrevet 22. desember 2014 Ja, men det er fordi jeg jobber. Hadde jeg hatt fri ville begge barna også hatt fri. Anonymous poster hash: 6cace...446
Lykken_er_tre Skrevet 22. desember 2014 #5 Skrevet 22. desember 2014 Det kan være at noen av de ansatte ikke fikk avspasere eller ta ut ferie på grunn av deg, og ikke fikk vært med sine barn. Dumt å bruke SFO-plass når man ikke trenger det. Anonymous poster hash: 78bf0...0ce Men en kan jo ikke tenke på den måten. En betaler jo for et tilbud og de som jobber på sfo og lignende er jo klar over at en "risikerer" å måtte jobbe på dager en helst vil være hjemme. Jeg jobber selv i barnehage og var på jobb i dag, skal på jobb i morgen og er slett ikke bitter eller sur fordi om jeg vet at noen foreldre gjør julevasken eller andre ting.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. desember 2014 Forfatter #6 Skrevet 22. desember 2014 Her fikk vi lapp i forkant om ungene skulle eller ikke. Ser virkelig ikke problemet når gutta vil dit å leke med venner og jeg får tid til julevask
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #7 Skrevet 22. desember 2014 Det kan være at noen av de ansatte ikke fikk avspasere eller ta ut ferie på grunn av deg, og ikke fikk vært med sine barn. Dumt å bruke SFO-plass når man ikke trenger det. Anonymous poster hash: 78bf0...0ce Og det kan vel hende en hjelpepleier måtte på jobb fordi hun ikke tok hjem bestemor fra sykehjemmet. Eller for å ta det enda lenger, hadde hun holdt gutta hjemme kan det hende SFO ble stengt og en fattig alenemor uten avlastning mistet muligheten til å jobbe denne dagen, enten fordi hun jobber på SFO eller fordi hun mangler barnepass om SFO stenger. SFO er en teneste HI betaler for og er i sin fulle rett til å bruke. De ansatte er der som konsekvens av at de har tatt på seg denne jobben og blir lønnet for den. Verre er det ikke. Anonymous poster hash: b9686...216
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #8 Skrevet 22. desember 2014 Det kan være at noen av de ansatte ikke fikk avspasere eller ta ut ferie på grunn av deg, og ikke fikk vært med sine barn. Dumt å bruke SFO-plass når man ikke trenger det. Anonymous poster hash: 78bf0...0ce Ikke enig med deg, man betaler for det. Og her hos oss er det slik at msn betaler ekstra hver måned om man ønsker SFO på dager som dette, juleferie, vinterferie etc. Vi har valgt å ikke ha "utvidet" tilbud, dessuten var det skoledag her i dag. Anonymous poster hash: 4c19d...6c8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #9 Skrevet 22. desember 2014 Det kan være at noen av de ansatte ikke fikk avspasere eller ta ut ferie på grunn av deg, og ikke fikk vært med sine barn. Dumt å bruke SFO-plass når man ikke trenger det. Anonymous poster hash: 78bf0...0ce Dersom barna vil på SFO, skal de selvsagt få lov til å være der selv om foreldrene er hjemme. SFO koster tross alt ganske mye, og da havner ansattes behov for fridager langt ned på prioriteringslista. Anonymous poster hash: 21579...f8a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. desember 2014 Forfatter #10 Skrevet 22. desember 2014 De storkoser seg på Sfo og gleder seg allerede til i morgen😊
Gjest ronja røverdatter Skrevet 22. desember 2014 #11 Skrevet 22. desember 2014 Det kan være at noen av de ansatte ikke fikk avspasere eller ta ut ferie på grunn av deg, og ikke fikk vært med sine barn. Dumt å bruke SFO-plass når man ikke trenger det. Anonymous poster hash: 78bf0...0ce Tull og tøys. Flertallet av Norges arbeidende befolkning er ikke "sammen med barna sine" i arbeidstiden disse dagene. Dette er vanlige hverdager hvor folk flest er i jobb. Det er ikke mer synd på sfo-ansatte som må jobbe enn på leger og butikkarbeidere og andre som er i jobb.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #12 Skrevet 22. desember 2014 Poenget er at om foreldre holder barna sine hjemme på slike dager med "mindre trykk", så får ansatte tatt ut ferie og avspasering. Jeg jobber i bhg, og det verste jeg vet om er å avspasere eller ta ferie når jeg vet det er mange barn og få voksne. Derfor er det befriende å jobbe i en bhg som holder stengt slik at de ansatte må ta ferie når det er ingen eller få barn der. Anonymous poster hash: d1c3b...1c0
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #13 Skrevet 22. desember 2014 Heldige meg som har fri hele julen og får være sammen med mine barn. Heldige meg som blir vekket om morgenen, kan krype opp i sofaen med hver sin skive og en kaffe under et pledd til julemorgen. Heldige meg som har barn som kan leke en stund alene mens jeg ordner litt. Heldige meg som har anledning til å ta en tur ut med barna et par timer, og når de da kommer inn igjen faller de fullstendig til ro med biler, Lego eller annet og jeg får gjort en hel del. Og heldige meg som synes det er kjekt å la barna få ta del i forberedelsene. Gi de en klut, en støvsuger eller noe annet. Ja jeg føler meg super heldig, dette er noe av det beste med julen, kose oss sammen og ha masse tid med hverandre. Nei nå må jeg sove, heldige meg gleder seg til å bli vekket av en 2 åring, en 4 åring og en 5 åring. Alt er hva du gjør det til selv. Anonymous poster hash: 81167...18c
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #14 Skrevet 22. desember 2014 Syns ikke synd på de ansatte på SFO iallefall. Her har vi begge vakt julaften, så våre barn får ikke engang være sammen med oss den dagen. 22 og 23 des er helt vanlige arbeidsdager. Anonymous poster hash: aaaf6...778
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #15 Skrevet 22. desember 2014 Så trist at man ikke vil være med barna sine. Hadde sfo og bhg vært døgnåpent hadde vel noen hadd de der døgnet rundt... Men barn skal vi ha. Både 2, 3 og 4 .... Anonymous poster hash: d16f8...4d2
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. desember 2014 Forfatter #16 Skrevet 23. desember 2014 Handler selvsagt ikke om å ikke ville være sammen med barna. De vil gjerne leke med vennene sine noen timer og hjem kommer glade og fornøyde barn😊
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #17 Skrevet 23. desember 2014 Så trist at man ikke vil være med barna sine. Hadde sfo og bhg vært døgnåpent hadde vel noen hadd de der døgnet rundt... Men barn skal vi ha. Både 2, 3 og 4 .... Anonymous poster hash: d16f8...4d2 Sånne som deg..F#%$!! Snevrete. Anonymous poster hash: 21044...19f
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #18 Skrevet 23. desember 2014 Det kan være at noen av de ansatte ikke fikk avspasere eller ta ut ferie på grunn av deg, og ikke fikk vært med sine barn. Dumt å bruke SFO-plass når man ikke trenger det. Anonymous poster hash: 78bf0...0ce Det er faktisk jbben deres. Jeg har ikke dårlig samvittighet for å gå i butikken eller kjøre bil før jul, selv om det betyr Atle butikkansatte og brøytebilsjåførene må jobbe. Hvorfor dårlig samvittighet for at de på SFO må på jobb? Anonymous poster hash: 12db7...a2e
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #19 Skrevet 23. desember 2014 Så trist at man ikke vil være med barna sine. Hadde sfo og bhg vært døgnåpent hadde vel noen hadd de der døgnet rundt... Men barn skal vi ha. Både 2, 3 og 4 .... Anonymous poster hash: d16f8...4d2 Å klapp igjen! Hilsen ei som har barnet mitt hjemme i 17 dager, men som har såpass omløp i topplokket at jeg forstår at andre kan ha behov for å bruke SFO og barnehagen selvom de har fri. Anonymous poster hash: dddab...5ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå