Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #1 Skrevet 22. desember 2014 Jeg tenker at foreldre som har barn som mobber, grov mobbing over tid, som foreldrene ikke får bukt med, der har foreldrene bruk for foreldreveiledning. Det ødelegger jo ikke bare mobbe offerets sitt liv, det ødelegger jo også barna som mobber sine liv. De siste vokser jo opp uten å lære respekt for rett og galt, de vokser opp uten å lære empati og respekt for andre. Jeg tenker det i aller høyeste grad er barnevernet som må gå inn i disse sakene, ikke hovedsaklig skolen. Skolen har ikke samme kunnskap og samme anledning til å hå inn å jobbe med familien som barnevernet. Skolen sitt fokus bør være undervisning, ikke oppdragelse. Andre som er enig med meg? Anonymous poster hash: a806a...0f5
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #2 Skrevet 22. desember 2014 Du mener barnevernet har bedre kunnskap? De er da ikke bedret utdannet enn en lærer. En lærer møter barna, men barnevernet sitter på kontoret sitt. De møter sjeldent barn. Ja, jeg jobber med barnevernet og det er skuffende arbeid derfra. Barn som mobber vokser opp å blir bra mennesker de å, men som små gjør de noe som ikke er greit. Verden er ikke perfekt og foreldre gjør det beste de kan. Anonymous poster hash: 102db...2cd
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #3 Skrevet 22. desember 2014 Begge deler. Skolen har ansvaret for klassemiljøet og det psykososiale miljøet i skolen. Det er nedfelt i opplæringsloven. Barnevernet tar hånd om det som skjer på hjemmebane. Anonymous poster hash: f1a1a...1d0
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #4 Skrevet 22. desember 2014 Du mener barnevernet har bedre kunnskap? De er da ikke bedret utdannet enn en lærer. En lærer møter barna, men barnevernet sitter på kontoret sitt. De møter sjeldent barn. Ja, jeg jobber med barnevernet og det er skuffende arbeid derfra. Barn som mobber vokser opp å blir bra mennesker de å, men som små gjør de noe som ikke er greit. Verden er ikke perfekt og foreldre gjør det beste de kan. Anonymous poster hash: 102db...2cd Helt uenig med deg. Mange gjør ikke alt de kan. Og om de ikke kan bedre trengs det hjelp fra andre instanser. Jeg syns absolutt at barn som over tid mobber og trakasserer andre barn trenger hjelp. Lærerene har begrensede ressurser i en kan ikke forvente at de skal klare følge opp absolutt alle på alle nivå. Anonymous poster hash: 6f56a...b0b
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #5 Skrevet 22. desember 2014 Ja det synes jeg. Da har foreldene mislyktes i oppdragelsen. Og ja de trenger hjelp både de og barnet av bv. Ellers er det snart politi de trenger hjelp av om ungen ikke stopper med sånn oppførsel. Anonymous poster hash: 6aef6...322
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #6 Skrevet 22. desember 2014 Tenker vel at foreldrene ikke helt greier oppgaven med å oppdra barna sine, når avkommet er nødt til å trakke på andre for å føle seg bra? Min sønn var med på å plage en jente i klassen. Da det skjedde jobbet vi med det hjemme. Vi kontaktet familien, kjøpte nytt det plagget hennes som var blitt ødelagt. Tok jenta og mammaen med på en skogstur med grilling. Barna våre er i dag gode venner, det er to år siden dette skjedde. Ingen andre episoder om plaging, erting, eller heiing på mobbing. Det er mye tull i den klassen, og de er de samme barna som står for den ukoselige stemningen. Klikking, utestenging, slåssing osv. De er de samme ungene som styrer og regjerer. Deres foreldre er ikke de foreldrene som inviterer til kinokveld, grilling, eller organiserer aking en søbdagsformiddag. Flere andre foreldre jeg kjenner har blandet seg inn og ordnet opp når barna har gjort eller vært med på tull. Sier ikke at vi er enestående super foreldre. Men Foreldrene til de som er verst har en ting til felles, de er fraværende! Ser dette er situasjonen over hele linja, de familiene trenger hjelp. Anonymous poster hash: a806a...0f5
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #7 Skrevet 22. desember 2014 Du mener barnevernet har bedre kunnskap? De er da ikke bedret utdannet enn en lærer. En lærer møter barna, men barnevernet sitter på kontoret sitt. De møter sjeldent barn. Ja, jeg jobber med barnevernet og det er skuffende arbeid derfra. Barn som mobber vokser opp å blir bra mennesker de å, men som små gjør de noe som ikke er greit. Verden er ikke perfekt og foreldre gjør det beste de kan. Anonymous poster hash: 102db...2cd Ikke enig! Dessuten har de fleste i barnevernet i det minste god nok utdannelse og dannelse til å kunne og/å-regler. Barnevernet kan selvfølgelig mer om foreldreveiledning enn skolen og har dessuten mandat til å forholde seg til hele familien. det har ikke lærere. Noen barn som mobber vokser faktisk ikke opp til å bli bra mennesker. Er enig i at foreldre stort sett gjør så godt de kan, men det er da ikke alltid det er tilstrekkelig og da trenger de vel hjelp? Anonymous poster hash: 4bae4...fda
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #8 Skrevet 23. desember 2014 Vi har to av mobberne til mitt barn som naboer, kan love deg at foreldrene gjør ingen bra jobb der. Da de hadde fått flere telefoner fra lærerne om noe barna hadde gjort mot mitt barn, såpass alvorlig at jeg vurderte å anmelde det. Så ble barna tatt med ut for å spise, for stakkars barna som måtte få kjeft av lærerne. Og de søte små er 13 år gamle, og bare fortsetter. Nå mobber de ikke mitt barn lenger, for jeg har truet med anmeldelse. Men de går på andre hele tiden. Og de prater jo ikke pent om mitt barn. Så er de i en vennegjeng med flere som mobber, og samtidig er de slemme mot hverandre i perioder og. Anonymous poster hash: 0e969...0a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå