Gå til innhold

Babycomp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som bruker den? Kan ikke gå på hormonprevensjon, vil ikke bruke spiral og kondomer er turnoff.. Gubben nevnte babycomp, at de skulle vøre 99% sikre eller noe. Noen som har erfaring? Ja, prøver altså å unngå og bli gravid ;)

Anonymous poster hash: 8df3d...e8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du ikke har full kontroll over syklus er den nærmest bortkastet.. Du kommer dessuten like langt med en temperaturmåler fra apoteket.

Anonymous poster hash: 7f76c...d7d
Skrevet

Hvordan får man full kontroll? Jeg trodde den sjekket hvor lenge det var til eggløsning/om det er trygt å ha sex. Det er jo kalendermetoden også.. Men jeg vet ikke når jeg har eggløsning, hvordan vet man 100% sikkert når man har eggløsning? :)

Skrevet

Jeg brukte comp preventivt i flere år, og ble gravid på første forsøk da vi prøvde! Nå trenger jeg ikke comp lenger, for gjennom å bruke den ble jeg så godt "kjent" med egen kropp og syklus at nå kjenner jeg det om El er i anmarsj. Smart greie :)

Anonymous poster hash: 48c21...0cc

Skrevet

Jeg brukte comp preventivt i flere år, og ble gravid på første forsøk da vi prøvde! Nå trenger jeg ikke comp lenger, for gjennom å bruke den ble jeg så godt "kjent" med egen kropp og syklus at nå kjenner jeg det om El er i anmarsj. Smart greie :)Anonymous poster hash: 48c21...0cc

Vel, jeg tenkte å bruke den for å ungå graviditet da :) hvordan kjenner du el?

Skrevet

Jeg har brukt den og var egentlig veldig fornøyd, men som det sies over her; du må ha stabile sykluser for at det skal være noen vits. Jeg fant imidlertid ut at det ikke var det beste valget for meg i denne fasen av livet - mye oppe med små barn om natten, vanskelig å huske å måle når man blir vekket av overivrige små i senga om morgenen og også litt vanskelig å forklare til nysgjerrige barn hva man må skynde seg å gjøre når de kommer inn. Ble derfor til at jeg slurva litt med målingene og vips så hadde vi en tredjemann på vei;) Så kanskje om fem-ti år igjen, men ikke nå. Men savner den litt, har prøvd både minipiller og hormonspiral etter den tid, men tåler det dårlig, merker hormoner veldig godt på kroppen..

Anonymous poster hash: 9a05f...3b3

Skrevet

Regner man da syklusen fra første dag i siste mens, eller siste dag i siste mens?

Skrevet

du finner eggløsning når du temper.

Anonymous poster hash: 7f76c...d7d
Skrevet

Jeg kan kopiere anonym nr 6 sitt svar, for AKKURAT det samme skjedde meg. Er nå gravid med nr 3...

Anonymous poster hash: 4c719...7d9

Skrevet

du finner eggløsning når du temper. Anonymous poster hash: 7f76c...d7d

Temper..? Hva skal tempen være på da, hvis man har eggløsning?

Skrevet

Jeg brukte comp preventivt i flere år, og ble gravid på første forsøk da vi prøvde! Nå trenger jeg ikke comp lenger, for gjennom å bruke den ble jeg så godt "kjent" med egen kropp og syklus at nå kjenner jeg det om El er i anmarsj. Smart greie :)Anonymous poster hash: 48c21...0cc

Vel, jeg tenkte å bruke den for å ungå graviditet da :) hvordan kjenner du el?

Ja, og som jeg sier brukte jeg den preventivt ;)

Jeg merker en hormonendring i kroppen, blir litt oppblåst, mest en følelse egentlig, og når El kommer kjenner jeg en ømhet nederst på siden i magen, bytter side annenhver måned. Det er nok dog som flere nevner lettest å bruke når man ikke har flere småbarn som turner om natten og om det ikke er fullstendig krise dersom en skulle bli gravid :)

Anonymous poster hash: 48c21...0cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...