Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #1 Skrevet 22. desember 2014 Vi har to barn under to år, den yngste er bare to måneder. Jeg er sliten, nok en runde med søvnløse netter tar på. Ammingen er vanskelig denne gangen, jeg er sår og gruer meg til hvert måltid. Mannen er sliten, han jobber fullt og må avlaste meg når han kommer hjem fra jobb. Jeg studerer fulltid, og har hatt to store eksamener midt i desember. Etter det har jeg styret med julebakst og godteri, julegavehandel, pakking, levering. Mannen har ikke lagt to pinner i kors for jula. Nå er det så nære, og her i huset er ingenting klart. Det må vaskes, pyntes og flere julegaver må pakkes. Det må handles mat. Jeg må bake to kaker. I morgen får jeg ikke gjort noe, for da skal vi i begravelse (nær slektning på min side). Jeg er så sliten og stressa og lei meg og fortvila at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvor jeg skal begynne... Vet ikke hva jeg vil med dette, måtte bare få det ut. Anonymous poster hash: f62f9...f96
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #2 Skrevet 22. desember 2014 Senk nå skuldrene da, med en baby på 2mnd er det unntakstilstand! Du trenger ikke vaske huset. Få mannen til å støvsuge gulvene og dra over do og vask på badet med en våtserviett. Bra nok i massevis! Du må ikke bake to kaker, stikk ned gå Rema og kjøp et par iskaker og noen kjeks. Jul blir det uansett, senk kravene og kos dere med babyen! Anonymous poster hash: a6aa9...f67
Luksusdyret Skrevet 22. desember 2014 #3 Skrevet 22. desember 2014 Hvorfor må du vaske? La det være. Man MÅÅÅ ikke vaske huset ned til jul, det er en gammeldags tradisjon. De fleste jeg kjenner vasker på våren, der man ser bedre og det er varmere i lufta. Du trenger heller ikke å bake noen kaker. Drit i det formelle, handle gaver til dem som skal ha og lag raske løsninger på mat. Lykke til!
MammantilNurket Skrevet 22. desember 2014 #4 Skrevet 22. desember 2014 Ta det med ro Baker Hansen og City Maid er en stresset pikes beste venner. Bestill rengjøring og kjøp kaker (hør om du kan få dem levert hjem). Ta kontakt med ditt lokale kjøpesenter og hør om de har en personal shopper - kanskje vedkommende kan fikse julegavene også. Kjøp gaveposer til innpakking av julegaver. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #5 Skrevet 22. desember 2014 Så søte dere er. Nå har jeg laget en kake og pakket en del julegaver. Skal ut på handlerunde med baby på slep. Vaskingen er det som blir nedprioritert. Pga studenttilværelsen min har vi ikke økonomi til å leie inn vaskehjelp, men det hadde jammen vært deilig... Jaja, det blir nok jul i år også! Hi Anonymous poster hash: f62f9...f96
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #6 Skrevet 22. desember 2014 Tror du Jesus blir lei seg for at huset ikke er rent ?? Anonymous poster hash: 29e9a...b6e
LeTwinsA Skrevet 22. desember 2014 #7 Skrevet 22. desember 2014 Ta det med ro Baker Hansen og City Maid er en stresset pikes beste venner. Bestill rengjøring og kjøp kaker (hør om du kan få dem levert hjem). Ta kontakt med ditt lokale kjøpesenter og hør om de har en personal shopper - kanskje vedkommende kan fikse julegavene også. Kjøp gaveposer til innpakking av julegaver. Lykke til Hi hi ja den som var millinoær.... Ikke HI
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #8 Skrevet 22. desember 2014 Jeg har to barn som er 2 og 4 og har heller ingen planer om å vaske mer enn veldig, veldig overfladisk om det er noen trøst Anonymous poster hash: 7e666...db0
Chl85 Skrevet 22. desember 2014 #9 Skrevet 22. desember 2014 Har selv en baby på 6 mnd og en 3 åring. Her blir det vanlig husvask/overflatisk, gaver er kjøpt inn eller hentet på posten(nettshopping er knall).... Kaker?? Kanskje jeg og eldste steker noen pepperkaker i morgen(selvfølgelig ferdigkjøpt pepperkakedeig), også pynter vi litt tre Her er det unntakstilstand det første året, så gidder ikke stresse. De jeg ikke får levert gave til Julaften, får det i romjula! Så gresselig enkelt gjør jeg det !! He he. Stress ned 24 desember kommer okke som He he. God jul!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå