Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #1 Skrevet 22. desember 2014 Vi har to barn under to år, den yngste er bare to måneder. Jeg er sliten, nok en runde med søvnløse netter tar på. Ammingen er vanskelig denne gangen, jeg er sår og gruer meg til hvert måltid. Mannen er sliten, han jobber fullt og må avlaste meg når han kommer hjem fra jobb. Jeg studerer fulltid, og har hatt to store eksamener midt i desember. Etter det har jeg styret med julebakst og godteri, julegavehandel, pakking, levering. Mannen har ikke lagt to pinner i kors for jula. Nå er det så nære, og her i huset er ingenting klart. Det må vaskes, pyntes og flere julegaver må pakkes. Det må handles mat. Jeg må bake to kaker. I morgen får jeg ikke gjort noe, for da skal vi i begravelse (nær slektning på min side). Jeg er så sliten og stressa og lei meg og fortvila at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvor jeg skal begynne... Vet ikke hva jeg vil med dette, måtte bare få det ut. Anonymous poster hash: f62f9...f96
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #2 Skrevet 22. desember 2014 Senk nå skuldrene da, med en baby på 2mnd er det unntakstilstand! Du trenger ikke vaske huset. Få mannen til å støvsuge gulvene og dra over do og vask på badet med en våtserviett. Bra nok i massevis! Du må ikke bake to kaker, stikk ned gå Rema og kjøp et par iskaker og noen kjeks. Jul blir det uansett, senk kravene og kos dere med babyen! Anonymous poster hash: a6aa9...f67
Luksusdyret Skrevet 22. desember 2014 #3 Skrevet 22. desember 2014 Hvorfor må du vaske? La det være. Man MÅÅÅ ikke vaske huset ned til jul, det er en gammeldags tradisjon. De fleste jeg kjenner vasker på våren, der man ser bedre og det er varmere i lufta. Du trenger heller ikke å bake noen kaker. Drit i det formelle, handle gaver til dem som skal ha og lag raske løsninger på mat. Lykke til!