Gå til innhold

Søskenbarn som er utrolig vanskelig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene er helt utslitt av denne jenta.

Hun er en overdramatisør.

Blir en del av å være sammen med de nå i julen, men ingen av oss får noe tak på hun. Og tro meg, vi har forsøkt!

Besteforeldrene vil ha alle på overnatting i morgen men ungene her vil ikke fordi dette søskenbarnet kommer også. De er like gamle, men hun styrer hele skuta.

Spiser bare spesiell type mat, liker ingen vanlig mat. Ikke kjøtt, fisk, pizza, poteter, chips, grønnsaker eller noe.

Gråter for det meste, hopper ned på gulvet, gråter og sier en av de andre dyttet henne.

Ligger våken om nettene og går opp i sengene til de andre og klyper de etc.

De andre ungene går på nåler rundt dette barnet og prøver hele tiden og tekkes vedkommende.

Mor og far gjør ingenting.

Hva gjør vi?

Anonymous poster hash: 12b4f...f8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når barns adferd går så mye utover de andre barna så ville jeg skjermet mine barn fra henne, i første runde. Så ville jeg tatt en prat med jentas foreldre. Er det en grunn til at hun er slik? Kan jeg gjøre noe for å hjelpe til? Finnes det en god forklaring som jeg kan gi barna og som vil lette det å være sammen med henne? Er det hensyn vi må ta for å lette det som plager henne eller trigger henne?

Om jeg hadde fått en forklaring eller en bedre forståelse ville kanskje gjort saken enklere. Så snakk med foreldrene.

Anonymous poster hash: 6d14f...2ef

Skrevet

Ville i hvertfall sagt ifra til besteforeldrene om at dine barn ikke vil overnatte pga hennes oppførsel. Veit ikke om jeg hadde turt å ta det opp direkte med foreldrene, for er litt konfliktsky og vet at mange foreldre ikke tåler noe som helst kritikk eller spørsmål om egen oppdragelse (noe som virker sannsynlig i dette tilfellet). Uansett så er det greit at besteforeldrene veit grunnen, slik at de evt kan dele på overnattingene om de ønsker det. Barna dine bør i hvertfall ikke bli tvunget til å være mer enn et minimum med dette søskenbarnet

Anonymous poster hash: 83f48...ddf
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis hun bruker alle disse desperate trickene for å få oppmerksomhet så er det noe virkelig, virkelig galt et sted. Sannsynligvis i samspillet mellom henne og de voksne i livet hennes. Hun har jo åpenbart jobba seg gjennom hele boka uten å lykkes. Hva sier den av foreldrene som er din eller mannens søsken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...