Gå til innhold

3 år mellom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en fin alder, er treåringer relativt selvstendige? :)

Anonymous poster hash: d419a...f9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har fungert veldig bra for oss, hvertfall. Største klarer mye selv, det går an å snakke med henne om ting, samtidig som de har mye glede av hverandre.

Skrevet

Det var supert når minsten var født, størsten forsto og gikk ann å snakke med, han klarte seg fint selv og de hadde et godt forhold.

Nå i dag (2 1/2 og 5 1/2år), mye krangling, 2 åringen tror næmlig at de er jevngamle, skjønner ikke at han er litt plagsom for storebror til tider ;)

Skrevet

Har du gutt eller jente? Er 3år mellom her, absolutt ikke å anbefale. Ville helst hatt 2år eller 4år, 3åring er liten men stor. 3års trass, bytte til storbarns avd i Bhg, bleieslutt osv. Og så bli storebror. Her har storebror vært mye lei seg. Veldig følelser alder. Skulle jeg valgt om igjen så ville det ha blitt 4år mellom, en 4åring skjønner enda litt mer og er over 3års alderen hvor det skjer så mye. Har inntrykk at det er går bedre med jenter enn gutter når de blir storesøsken som 3åring, hvertfall de jeg kjenner.

Anonymous poster hash: 31099...72e

Skrevet

Har du gutt eller jente? Er 3år mellom her, absolutt ikke å anbefale. Ville helst hatt 2år eller 4år, 3åring er liten men stor. 3års trass, bytte til storbarns avd i Bhg, bleieslutt osv. Og så bli storebror. Her har storebror vært mye lei seg. Veldig følelser alder. Skulle jeg valgt om igjen så ville det ha blitt 4år mellom, en 4åring skjønner enda litt mer og er over 3års alderen hvor det skjer så mye. Har inntrykk at det er går bedre med jenter enn gutter når de blir storesøsken som 3åring, hvertfall de jeg kjenner.

Anonymous poster hash: 31099...72e

Henger meg litt på denne. Vår gutt var 2 år og 11 mnd. da han ble storebror. Like etter at han ble storebror sluttet han å sove på dagtid og han sluttet med bleie. Selv om han var moden for å slutte var det en stor jobb for oss foreldre, spesielt for meg som mor. Måtte motivere, skryte, belønne, løpe på do med han med en baby "hengende" på puppen, vaske tissevått sengetøy, klær og støvler. Samtidig hadde gutten sterk barnehagevegring og angst for mange ting. Han var også veldig avhengig av mamma. Så det var veldig tungt og slitsomt for meg. Da han nærmet seg fire hadde han en periode med veldig utfordrende atferd hjemme og noen sinnsyke raseriutbrudd(meltdowns). Nå er han fire og et halvt og alt er mye lettere:-) Minste er snart to år, og med tanke på barna hadde det passet godt å få nummer tre nå. Men jeg er jo ikke gravid en gang, så da får vi kanskje vente til yngste er fire år...

Skrevet

Jeg tror også 4 år er en bedre aldersforskjell, og planlegger dette mellom mine barn :) Da rekker man akkurat søskenprioritering i barnehage, og største er så stor at h*n gleder seg, og kan klare mye selv.

Syns litt synd på de som blir storesøsken når de omtrent er baby enda (rundt 2 år) :(

Anonymous poster hash: a89d1...adb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...