Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #1 Skrevet 21. desember 2014 Jeg tenker endel på å føde i badekar. Altså hvordan foregår det? Går man i vann med en gang, hvordan overvåker de babyen evt riene, er det like trygt som vanlig fødsel hvis de ikke kan kontrollere hjertelyden? Har man på bikinitopp ? Lindre det smertene? Hva med om man bæsjer, ligger det å flyter rundt der da? Mange spørsmål, vil gjerne høre din erfaring. Hilsen førstegangsfødene. Anonymous poster hash: bf1ca...837
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #2 Skrevet 21. desember 2014 Veldig mange spørsmål, kan bare svare for meg selv.. Jeg måtte ikke på do i badekaret.. Men jeg var bare ca 45 min i karet, før vannet gikk og jeg måtte ut -missfarget fostervann. (Hadde da full åpning og presset ut baby uten å sprekke det minste på ti min) Vannet var utrolig god smertelindring. Deilig å bevege seg vektløst under rier. Jordmor sjekket fosterlyd noen ganger i løpet av tiden jeg var i vann. Vil absolutt anbefale det! Fantastisk fødsel! Anonymous poster hash: 5776f...8a0
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #3 Skrevet 21. desember 2014 Herlig å føde i vann! Fødte naken. Bikini ville virket rart. Var bare mannen og jm der uansett. Bæsjet litt. Like trygt som vanlig fødsel, de sjekker jo hjerte selv om du er i badekar. Du må ha over 3 cm åpning (mener jeg å huske) for å komme i badekaret. Varmen og vektløsheten lindrer og gjør det lett å bevege seg. Hadde badekar med både nr 2 og 3, men fødte nr 2 på land og nr 3 i badekaret. Anonymous poster hash: 89d9a...78d
duppsko Skrevet 21. desember 2014 #4 Skrevet 21. desember 2014 Du får klyster på forhånd hvis de har tid til det. Om du hadde bæsja så hadde jordmor tatt den bort med en gang, så det er ikke noe å bekymre seg for . Om du vil ha bikinitopp eller toppløs bestemmer du selv. Jeg hadde en sportsbh på meg første timene, men så tok jeg den bare av etterhvert. Hadde nok vært lurere med bikini Jeg kan ikke se for meg noe annet enn å føde i vann. Befriende og godt mellom riene. Var opp av karet en gang og fikk litt lystgass i løpet av de 6 timene jeg lå der. Ble ikke satt opp i vannet før det var 8 cm åpning. Jeg veier til vanlig 53kg, er 158 cm og fikk en baby på 4,5 kg. Måtte sy 2 pyntesting etterpå. Føler meg sikker på at jeg hadde sprukket mer "på land". Så min neste blir helt klart født i badekar den også. LYKKE TIL
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #5 Skrevet 21. desember 2014 Jeg har kun født i vann, så vet ikke om noe annet. Har to drømmefødseler bak meg, og jeg føler selv det har bidratt positivt å ha hatt vannfødseler. Ungene kom på hhv 4 og 2 timer etter ankomst fødeplass (ABC) så var ingen strabasiøs greie. Ingen bæsj, ingen sting, ingen smertelindring og heller ikke behov for det. Har bare positive ting å si om vannfødseler. Jeg har vært naken og har gått i vannet ganske raskt ettersom ting går så fort for seg. Siste fødsel hadde jeg fem minutter pressing. Jeg føler at vannet og vektløsheten bidrar til at jeg klarer å slappe helt av og la kroppen jobbe for seg selv gjennom riene Anonymous poster hash: 09b40...77c
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #6 Skrevet 21. desember 2014 Her har de tilbud om badekar MED lystgass, vil gjerne prøve. Har ligget i badekar under fødsel nr 1 av 4, og synes det hjalp litt, men ble veldig kvalm av varmen og ba om å få komme opp igjen. Anonymous poster hash: 97ef7...23e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #7 Skrevet 21. desember 2014 Jeg skulle føde i vann, men orket ikke bli i badekaret da riene ble for kraftige, så det ble senga i stedet for. Anonymous poster hash: 0bfc3...fea
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #8 Skrevet 21. desember 2014 Jeg skulle føde i vann, men orket ikke bli i badekaret da riene ble for kraftige, så det ble senga i stedet for. Anonymous poster hash: 0bfc3...fea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå