Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #1 Skrevet 21. desember 2014 Lillesøster på 20 mnd har den siste mnd vært vanskelig å få i seng om kveldene. Vi har kuttet ned dagduppen fra 1 t 30 min til 1 t, men det har ikke hjulpet. I bhg har vi kuttet ned fra 1 t 45 min til 1 t 20 min, vi lar henne altså sove litt lengre der pga mer inntrykk og støy. Vi vil gjerne ha henne i seng kl 19, men slik som det er nå så er hun ikke trøtt nok og sovner sjelden før kl 20. Hun sover lange netter da, gjerne 12 timer slik at om hun sovner kl 19:30 så våkner hun gjerne kl 07:30. Og det er utfordrende å få henne trøtt nok til dagdupp før kl 12-12:30 (og da må vi kjøre bil for at hun skal sovne, i bhg sovner hun imidlertid fort av seg selv). De vi lurer på nå er, skal vi heller vekke henne fast kl 07, opprettholde dagdupp på 1 t hjemme/1 t 20 min i bhg og håpe på at det blir enklere legging kl 19 i løpet av noen uker? Eller skal vi prøve å legge henne kl 19:30 i stedet for kl 19? Kl 20 er for oss en helt uaktuell leggetid for ett-åringen da jeg selv legger meg senest kl 21:30 (må opp kl 05 pga jobb). Anonymous poster hash: 43559...158
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #2 Skrevet 22. desember 2014 Vi hadde samme problem her rundt den alderen. Fikk henne ikke i seng før kl 21-21.30, og hun var jo da kjempetrøtt om morgenen. Vi kuttet dagdupp hjemme, noe som gikk helt fint. Og i bhg fikk hun max sove 1 time i starten, så 45 min og til slutt 30 min før hun etterhvert sluttet å sove der av seg selv. Var et par uker med en trøtt unge på ettermiddagen, og vi måtte legge henne 18.30 en periode. Gikk seg til ganske fort da, og kunne igjen legge henne kl 19 😊 Anonymous poster hash: d2a2c...baa
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #3 Skrevet 22. desember 2014 Vi hadde samme problem her rundt den alderen. Fikk henne ikke i seng før kl 21-21.30, og hun var jo da kjempetrøtt om morgenen. Vi kuttet dagdupp hjemme, noe som gikk helt fint. Og i bhg fikk hun max sove 1 time i starten, så 45 min og til slutt 30 min før hun etterhvert sluttet å sove der av seg selv. Var et par uker med en trøtt unge på ettermiddagen, og vi måtte legge henne 18.30 en periode. Gikk seg til ganske fort da, og kunne igjen legge henne kl 19 Anonymous poster hash: d2a2c...baa Tusen takk for svar Syns det er litt tidlig å kutte ut dagduppen hennes, hun trenger nok den timen.. Må alltid vekkes etter en time og da sover hun tungt.. MEN - vi vekket henne kl 07 i dag (da var hun kjempetrøtt siden hun sovnet kl 20:30 i går), så sovnet hun greit til duppen kl 11:30-12:30, og var lett som en plett å legge kl 19 Fikk jo rett og slett perfekt respons på endringen, nå håper vi bare på at det varer Storebroren har aldri sovet mer enn 10-11 timers netter og våknet grytidlig frem til 3 års alder så dette var jo en helt ny problemstilling for oss. Anonymous poster hash: 43559...158
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #4 Skrevet 22. desember 2014 Vi har samme problem. Har bare innfunnet oss med at kl 20 er leggetid. Hater å vekke dem (tvillinger) om morgenen. Anonymous poster hash: 7d0cb...e89
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #5 Skrevet 22. desember 2014 Jeg kuttet på duppen til vårt barn ned til 30 min. Det funket for oss, men det høres jo greit ut som dere har hatt det i dag. I helgen kan dere jo prøve å la henne sove 30 min på dag hvis dere ikke vil vekke henne da... Anonymous poster hash: edd54...dba
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #6 Skrevet 22. desember 2014 Vi har samme problem. Har bare innfunnet oss med at kl 20 er leggetid. Hater å vekke dem (tvillinger) om morgenen. Anonymous poster hash: 7d0cb...e89 Vi har heller aldri behøvd å vekke et barn om morgenen før nå. Storebroren våknet grytidlig til han var over tre år og nå sover han som regel til kl 07-07:15. Men om lillesøsteren skal rekke dagdupp i høvelig tid og sengetid kl 19 så må hun pent opp kl 07, selv om ikke pappaen leverer i bhg før kl 09. Litt artig med storebror som er a-menneske og lillesøster som er b-menneske Ønsker ikke å kutte ut dagduppen fordi vi ønsker at hun skal få ha en god pause fra barnehagemaset, og de forteller hvordan hun smiler når hun får kosekluten og skal legges i vogna <3 TS Anonymous poster hash: 43559...158
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå