Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #1 Skrevet 21. desember 2014 Vi har kjøpt ny sofa, og da får ikke katt3n ligg3 hvor hun vil. Det er 2 katter, og den ene ligger på ett saueskinn, i sofaen, og hun elsker det. Den andre kattn kjøpte jeg nytt saueskinn til åå jysk. Men samma hvor mange ganger jeg setter katten på saueskinnet så går hun av og legger seg ved siden av..... håpløst. Ellers så legger hun seg jo på alt som ligger pø gulvet, om det blir slengt en genser, dukkeklær, ei pute eller nos, så lenge noe ligger på gulvet eller oppi sofaen så skal hun ligge på det. Men når jeg har kjøpt fint saueskinn til ho, så sier hun nei ellers takk og går av det og legger seg ved siden av..... Er det mulig å dresere henne til å ligge der??? Anonymous poster hash: da34b...628
mamma'n til 2 :) Skrevet 21. desember 2014 #2 Skrevet 21. desember 2014 (endret) Vi har kjøpt ny sofa, og da får ikke katt3n ligg3 hvor hun vil. Det er 2 katter, og den ene ligger på ett saueskinn, i sofaen, og hun elsker det. Den andre kattn kjøpte jeg nytt saueskinn til åå jysk. Men samma hvor mange ganger jeg setter katten på saueskinnet så går hun av og legger seg ved siden av..... håpløst. Ellers så legger hun seg jo på alt som ligger pø gulvet, om det blir slengt en genser, dukkeklær, ei pute eller nos, så lenge noe ligger på gulvet eller oppi sofaen så skal hun ligge på det. Men når jeg har kjøpt fint saueskinn til ho, så sier hun nei ellers takk og går av det og legger seg ved siden av..... Er det mulig å dresere henne til å ligge der??? Anonymous poster hash: da34b...628 De har en spray på dyrebutikken som gjør at katten tiltrekkes der du har sprayet. Husker ikke hva den heter da,men spør på en dyrebutikk, så forstår de nok :-) Endret 21. desember 2014 av mamma'n til 2 :)
anonymsuperbruker Skrevet 21. desember 2014 #3 Skrevet 21. desember 2014 Noe som inneholder kattemynte tiltrekker (oftest) katter. Tror det finnes i sprayform også. Sett deg ved siden av henne. Legg henne på teppet/saueskinnet og klapp/ros og kos med henne. Ros henne når hun ligger der og gi henne godbiter. Det er vanskeligere å dressere katt enn hund Et alternativ er vel at de får et klatrestativ som står ved siden av sofaen eller et annet sted. Katter liker å ligge høyt, så klatrestativ pleier å være populært. Kan skinnet være satt inn med noe? Vet sånne saueskinn (fra jysk, ikea osv) ikke skal brukes til baby, så kan jo være noe katten reagerer på.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #4 Skrevet 21. desember 2014 Katter er like ulike som oss mennesker, noen liker det veldig varmt, andre ikke like mye. Er det for å unngå at katten ligger rett på sofaen du vil ha den på skinnet, så bytt det ut med et pledd i stedet og se om det hjelper. Er skinnet i sofaen av interiørhensyn, så ser jeg ingen grunn til å tvinge katten til å ligge varmere enn det den foretrekker. Anonymous poster hash: 2d4d0...052
GeeGee Skrevet 21. desember 2014 #5 Skrevet 21. desember 2014 Vi har kjøpt ny sofa, og da får ikke katt3n ligg3 hvor hun vil. Det er 2 katter, og den ene ligger på ett saueskinn, i sofaen, og hun elsker det. Den andre kattn kjøpte jeg nytt saueskinn til åå jysk. Men samma hvor mange ganger jeg setter katten på saueskinnet så går hun av og legger seg ved siden av..... håpløst. Ellers så legger hun seg jo på alt som ligger pø gulvet, om det blir slengt en genser, dukkeklær, ei pute eller nos, så lenge noe ligger på gulvet eller oppi sofaen så skal hun ligge på det. Men når jeg har kjøpt fint saueskinn til ho, så sier hun nei ellers takk og går av det og legger seg ved siden av..... Er det mulig å dresere henne til å ligge der??? Anonymous poster hash: da34b...628 De har en spray på dyrebutikken som gjør at katten tiltrekkes der du har sprayet. Husker ikke hva den heter da,men spør på en dyrebutikk, så forstår de nok :-) Mener den heter Catnip
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #6 Skrevet 21. desember 2014 Min katt liker ikke sauskinnet, men et mykt pledd som er litt krøllete så hun selv kan tråkke det ned er gull Anonymous poster hash: d207c...eec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå