Gå til innhold

Enebarn....... antall gaver, og bortskjemt og sånn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en liten famile. Mor og far, en bestemor på hver side, og noen onkler og tanter. Skulle "Ida" få en pakke med hver hadde hun fått total 8 gaver. Og vi voksene gir lissom ikke annet enn at foreldre gir til barn. Så det er ikke mange pakker under treet vårt på julaften. Derfor har vi altid, gjort det slik at Ida har fått 1 gave fra hver av kattene, og 1 gave med kampfisken. Hun går 1 til 2 med nissen, og så går hun 1 ventegave ( formidagen julaften, feks en film eller noe). mormor pleier gi for 500 og ordner jeg to gaver og ikke en. Og så blir det 1 gave fra pappa til ida, en fra mamma til ida, og en fra oaa begge til henne.

Hun er sikkert veldig bortskjemt.

Men de vennindene hennes de har alle både søsken og familie som gir mye og mange og skal datteren vår holde tritt blir det slik.....

Det er llitt trist.

Vår datter får med meg: Monsterhigh katakomben, med faren får hun en monsterhigh dukke og monsterhigh lavalampe, og med oss begge to får hun legofriends crusbåten.

Er jeg heeelt på bærtur? Detber jo dyre gaver, katakomben til 2000, crusbåten til 800 og monsterdukke+ lampe til 600.....

Det er jo mye, og jeg skjønner jo det hadde ikke gått om man hadde fler varn, men er det nøye med prisen da?? Er det viktig om det er for 3000 eller 5000 eller 400?

Er ikke det viktige at hun får ting hun ønsker seg, og at hun læres opp i gleden med å gi gaver,ikke bare få??

Mange får jo ski og vinterutstyr til mange tusen også........

Jeg ser at hun er bortsjemt, samtidig så synes jeg hun bør få....

Hvordan 3r det hos dere.....???

Anonymous poster hash: 23568...c05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 1 barn og liten familie. Fra meg får hun skisko, turndrakt og en dukke. Og så får hun en glitterstav og plastelina fra katten;) Utover det får hun kanskje 3/4 gaver.

Anonymous poster hash: 7b30a...889

Gjest Antarctica
Skrevet

Mener du bortskjemt i betydningen "bestemmer over de andre i huset med nykkene og humøret sitt", eller bortskjemt i betydningen "har mange ting"? For egentlig er jo alle i Norge bortskjemte, har mange ting osv. Men å være bortskjemt er jo egentlig en tilstand som går langt ut over det å eie mye eller få mye.

Skrevet

Mine barn får små ting av hverandre, så den store fordelen av søsken har de ikke under treet. De får sjelden presang av den ene onkelen.Vi bruker heller ikke å gi for så mange penger til hver av barna våre.

Hvorfor er du så opptatt av hva andre får til jul?

Anonymous poster hash: dadbd...a03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...