Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #1 Skrevet 21. desember 2014 Hva for noen jævla hedninger er dere? Nei. Les litt om hvorfor vi feirer jul. Uansett hvordan du vrir og vender på det så er det en religiøs høytid og den er ikke for barna sin skyld. Hvordan blir disse ungene som vokser opp og tror jula er til for dem? Greit du ikke er kristen men ikke si den er for barna. Anonymous poster hash: fb4c6...6ff
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #2 Skrevet 21. desember 2014 Jula er ikke en religiøs høytid. Anonymous poster hash: c56b2...778
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #3 Skrevet 21. desember 2014 Jeg er så forbaska lei den religion/ikke-religion-diskusjonen hver j***a jul. Julen er en tid for raushet, omtanke og samvær. Viktig for barna, og oss andre. Anonymous poster hash: b2d81...384
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #4 Skrevet 21. desember 2014 Jeg er så forbaska lei den religion/ikke-religion-diskusjonen hver j***a jul. Julen er en tid for raushet, omtanke og samvær. Viktig for barna, og oss andre. Anonymous poster hash: b2d81...384 Amen Anonymous poster hash: 017db...5e6
1-2-3 <3 Skrevet 21. desember 2014 #5 Skrevet 21. desember 2014 For min del handler den om barna, jeg sier selvfølgelig til de hvorfor vi feirer jul og at det er Jesus sin bursdag og bla bla bla.. Men for min del dreier det seg om å se gleden i mine barns øyne og skape fine tradisjoner, tilbringe verdifull tid med min familie.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #6 Skrevet 21. desember 2014 Kristen eller ei, men så ble jo ikke Jesus født på julaften. Anonymous poster hash: 75f20...f9a
1-2-3 <3 Skrevet 21. desember 2014 #7 Skrevet 21. desember 2014 Kristen eller ei, men så ble jo ikke Jesus født på julaften. Anonymous poster hash: 75f20...f9a Whatever!!!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #8 Skrevet 21. desember 2014 For meg handler jula om alle, og særlig om alle i min familie. Jula handler om mormor på 94 år som jeg setter ned lys sammen med på graven til morfar. Jula handler om min onkel som gleder seg som et lite barn til å sette i gang med julemiddagen. Jula handler om søskene mine, som jeg ser alt for ofte og som jeg gleder meg MASSE til å feire jul med. Det er farmor som alltid må lese et bibelvers, fordi hun er religiøs. Mamma og pappa som lyser av glede over selvlagde gaver fra alle ungene. Jula handler også om ungene, men jula er for alle Jula handler til og med om farfar som akker og uffer seg hvert år, og som ender opp som den mest fornøyde av alle når julekvelden er over. Jula er til for alle! Anonymous poster hash: c9805...036
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #10 Skrevet 21. desember 2014 Jula er for alle ja, og det jula absolutt ikke skal være er den O store gaveutdelingsdagen der man hyller gaver og materialisme. Anonymous poster hash: 671a1...37d
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #11 Skrevet 21. desember 2014 Julen er for alle!! Ja. For alle. Ikke spesielt for barna. Og en tid for ettertanke og kjærlighet. Anonymous poster hash: fb4c6...6ff
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #12 Skrevet 21. desember 2014 Julen er for barna! For at barna skal kose seg med familien, for å se gleden i øynene til barna over alle gavene, all den gode maten og mange mange boller med godteri over hele huset. Julen er for barna! Punktum! De som mener noe annet setter ikke barna høyt nok, mener jeg! Anonymous poster hash: 80dd2...291
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #13 Skrevet 21. desember 2014 Julen er for barna! For at barna skal kose seg med familien, for å se gleden i øynene til barna over alle gavene, all den gode maten og mange mange boller med godteri over hele huset. Julen er for barna! Punktum! De som mener noe annet setter ikke barna høyt nok, mener jeg! Anonymous poster hash: 80dd2...291 Hihi;) Anonymous poster hash: c9805...036
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #14 Skrevet 21. desember 2014 Julen er for alle!! Ja. For alle. Ikke spesielt for barna. Og en tid for ettertanke og kjærlighet.Anonymous poster hash: fb4c6...6ff Herregud for noe vås. Ettertanke?? Prøver du fremstå som dyp? Jula er ferie, tradisjon, familie, mat og gaver. Anonymous poster hash: c15d0...9c4
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #15 Skrevet 21. desember 2014 For meg er julen for alle ikke bare barna. Jeg elsker julen og jeg mener at julen er for meg også 😊 Anonymous poster hash: 3ec5a...db4
Gjest Antarctica Skrevet 21. desember 2014 #16 Skrevet 21. desember 2014 Norge for nordmenn og jula for barna?? Religion skiter jeg i uansett og gaver ønsker jeg meg ikke, men jula er i høyeste grad for meg.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #17 Skrevet 21. desember 2014 Jesus Kristus var født på den femtende dagen i måneden Tishri på den første dagen av Tabernakel høytiden/Sukkot. Dette korresponderer med september/oktober i vår kalender. Hentet herfra http://www.mensviventer.no/mvv36/jesuf.html Jeg og min familie feirer jul for å minnes den ekte "julenissen", St. Nikolas, http://no.m.wikipedia.org/wiki/Julenissen Ønsker dere alle en trivelig jul,uavhengig av hvorfor dere feirer den :-) Anonymous poster hash: 4c22c...51c
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #18 Skrevet 21. desember 2014 Jeg syntes jula er for alle, men gavene mest til barna. Anonymous poster hash: 98717...cdb
BillieNickwill Skrevet 21. desember 2014 #19 Skrevet 21. desember 2014 Julen er for alle!! Ja. For alle. Ikke spesielt for barna. Og en tid for ettertanke og kjærlighet.Anonymous poster hash: fb4c6...6ff Herregud for noe vås. Ettertanke?? Prøver du fremstå som dyp? Jula er ferie, tradisjon, familie, mat og gaver. Anonymous poster hash: c15d0...9c4 Åh, hei sjarmtrollet! Jula er så definitivt tid for ettertanke og takknemlighet. Minnes de som ikke er blant oss mer, kjenne takknemlighet for det vi har rundt oss, gledes over det vi har og tenke på de som ikke har like mye som oss. Det er overhodet ikke å være dyp. Det er å være menneske(lig).
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #20 Skrevet 21. desember 2014 Jeg er veldig glad i jula, men for mitt barn er jula magisk! Anonymous poster hash: db478...9c5
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #21 Skrevet 21. desember 2014 Julen er for alle!! Ja. For alle. Ikke spesielt for barna. Og en tid for ettertanke og kjærlighet.Anonymous poster hash: fb4c6...6ff Herregud for noe vås. Ettertanke?? Prøver du fremstå som dyp? Jula er ferie, tradisjon, familie, mat og gaver. Anonymous poster hash: c15d0...9c4 Åh, hei sjarmtrollet! Jula er så definitivt tid for ettertanke og takknemlighet. Minnes de som ikke er blant oss mer, kjenne takknemlighet for det vi har rundt oss, gledes over det vi har og tenke på de som ikke har like mye som oss. Det er overhodet ikke å være dyp. Det er å være menneske(lig). Hvorfor gjør du dette bare i jula? Kan være menneskelig resten av året også vel, eller blir det litt mye for deg? Jula er kos, ikke for å sørge! Anonymous poster hash: c15d0...9c4
BillieNickwill Skrevet 21. desember 2014 #22 Skrevet 21. desember 2014 Julen er for alle!! Ja. For alle. Ikke spesielt for barna. Og en tid for ettertanke og kjærlighet.Anonymous poster hash: fb4c6...6ff Herregud for noe vås. Ettertanke?? Prøver du fremstå som dyp? Jula er ferie, tradisjon, familie, mat og gaver. Anonymous poster hash: c15d0...9c4 Åh, hei sjarmtrollet! Jula er så definitivt tid for ettertanke og takknemlighet. Minnes de som ikke er blant oss mer, kjenne takknemlighet for det vi har rundt oss, gledes over det vi har og tenke på de som ikke har like mye som oss. Det er overhodet ikke å være dyp. Det er å være menneske(lig).Hvorfor gjør du dette bare i jula? Kan være menneskelig resten av året også vel, eller blir det litt mye for deg? Jula er kos, ikke for å sørge! Anonymous poster hash: c15d0...9c4 Har jeg sagt at jeg kun tenker slik i jula? Men for meg melder disse tankene seg ekstra i julen og andre høytider hvor livet nytes litt ekstra. Kontrastene blir så store og jeg kjenner ekstra på takknemligheten da. Dette er også første julen uten et familiemedlem som vi nylig mistet. Så da setter jeg ekstra pris på de jeg har rundt meg og kjenner på savnet etter den som er borte. For meg er ettertanke og takknemlighet noe fint. Det handler om å ikke ta alt vi har og alle rundt oss for gitt.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #23 Skrevet 21. desember 2014 Julen er for barna! For at barna skal kose seg med familien, for å se gleden i øynene til barna over alle gavene, all den gode maten og mange mange boller med godteri over hele huset. Julen er for barna! Punktum! De som mener noe annet setter ikke barna høyt nok, mener jeg! Anonymous poster hash: 80dd2...291 Dumme nek! Anonymous poster hash: 7d792...671
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå