Gå til innhold

REDD omgangssyken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så jæ*** redd for omgngssyken! Mannen min gir blanke og sier bare "jaja, det er kjipt men vi har jo tross alt fri". Jeg vil ikke kaste opp i feiren:( Føler meg så teit og dum som er så redd for noe som er ganske så ufarlig... æsj. Vil bare låse meg inne og klore ned hus og heim hele jula:(

Flere som har det sånn?

Anonymous poster hash: 1f6a3...a21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du trenger hjelp!

Anonymous poster hash: 3b8d4...ef1

Skrevet

Nei, du trenger hjelp!

Anonymous poster hash: 3b8d4...ef1

Nice...

Anonymous poster hash: 1f6a3...a21

Skrevet

Ikke nødvendig å krisemaksimere!!

Er d din tur, så får du den samme pokker! På den annen side, så er d kanskje ikke din tur nå! Er vel ikke noen vits i å ta sorgene på forskudd, snakk om bortkastet energi!!

Stram deg opp og HYGG DEG! :)

Anonymous poster hash: 8d408...c95

Skrevet

Jeg har det likedann. blir verre med åra. minsten kasta opp i går. så her fikk vi det i hus...

Mulig det ikke er normalt, men vi er flere. jeg sier rett ut at jeg har angst for omgangssyka. jeg leser på facebook at noens barn har kasta opp, jeg gpr 2-3 dager og gruer for og få det i hus.

Det er ikke bare og stramme seg opp. ellers er jeg så absolutt ikke den som tar sorger på forskudd. snarere tvert imot. men når det kommer til oppkast... Føler med deg. min strategi er vask av hender før jeg sø mye som tar pæ lipgloss eller er borti munn med hender. En lille en hver kveld og klorspary på alle dørhåndtak og andre overflater som regelmessig berøres......OFTE.. og jeg spiser alt jeg ønsker og har startet "julefråtsinga"... Bare for og være sikker på at jeg får nyte alt man skal nyte i jula...For antar en to-tre dager går bort....;-)

Anonymous poster hash: 7ae58...b48

Skrevet

Redde for, og har angst for omgangssyke? Ja, det er ubehagelig, men angst? Og dere skal være voksne og mødre? Hva slags pingler er dere? Fy, jeg skjemmes på kvinnekjønnets vegne.

Anonymous poster hash: d8328...26d

Skrevet

Redde for, og har angst for omgangssyke? Ja, det er ubehagelig, men angst? Og dere skal være voksne og mødre? Hva slags pingler er dere? Fy, jeg skjemmes på kvinnekjønnets vegne.

Haha, dagens!!😂 skjemmes på kvinnekjønnets vegne faktisk!

Skrevet

Google emotofobi så ser dere at noen faktisk har angst for dette! Jeg har det også.. Min datter må i bhg i morgen for må få ferdig noe på jobb før julefri.. Spurt flere om å passe henne så jeg slipper å ha henne dit der det går nå men ingen kan😖... Helt sikker på at vi får det...

Anonymous poster hash: 67413...f5c

Skrevet

Sammw her! Har skikkelig angst for omganssyken! har nettopp ødelagt tre dager ved å gå å være livredd. Jeg ble ikke smittet denne gangen, men jeg tør nesten ikke møte mennesker nå før julaften!

Anonymous poster hash: 3f132...456
Skrevet

Stakkar. men tilbake til saken, jepp, angst.... Man vet omgangssyka både er kortvarig og ufarlig, i motsetning til hva influensa f.eks kan være. men deter ingenting og gjøre med denne irrasjonelle frykten. Man VIL ikke bruke tid og krefter på slik bekymring, men desverre, det kan ikke styres. om du som skjemmes på vår vegne har løsning på vårt problem, får nok du nobelprisen i medisin neste år. for da vil man kunne kurrere angst generelt... så kom igjen. kom med forslag du :-) Jeg vil gjerne bli kvitt denne "tankegangen"....

Skrevet

Nøffemor?

Anonymous poster hash: 571c9...4f0
Skrevet

Stakkar. men tilbake til saken, jepp, angst.... Man vet omgangssyka både er kortvarig og ufarlig, i motsetning til hva influensa f.eks kan være. men deter ingenting og gjøre med denne irrasjonelle frykten. Man VIL ikke bruke tid og krefter på slik bekymring, men desverre, det kan ikke styres. om du som skjemmes på vår vegne har løsning på vårt problem, får nok du nobelprisen i medisin neste år. for da vil man kunne kurrere angst generelt... så kom igjen. kom med forslag du :-) Jeg vil gjerne bli kvitt denne "tankegangen"....

Hva med å leve i nuet, og godta at det som skjer, det skjer. Omgangssyke går rundt her også, og skulle den nå snike seg inn her, så gjør den det. Et døgn på skåla, det dør jeg ikke av.

Skrevet

Familien og venner ler av meg innimellom for om jeg skal på besøk eller ha besøk er det nesten avhør om noen har vært syke nylig... Angsten ble verre etter jeg fikk barn og ble alene. Hadde noen kraftige runder for to år siden når hun var to-tre år.. Glemmer det aldri. Nå tenker jeg ikke på annet.. Spør ut bhg ansatte og ber de jage hjem foreldre som kommer med barna fort tilbake etter syken.. Etterlengtet julefri og seff må hun i bhg i morgen før vi skal kjøre på juleferie... Livredd😖😖😖

Skrevet

Redde for, og har angst for omgangssyke? Ja, det er ubehagelig, men angst? Og dere skal være voksne og mødre? Hva slags pingler er dere? Fy, jeg skjemmes på kvinnekjønnets vegne. Anonymous poster hash: d8328...26d

Jeg og har litt angst for det. Påvirker ikke mye, men tenker for mye på det. Kom etter to svangerskap med ekstrem kvalme, og to runder med omgangssyke midt inni der begge gangene. Når du har hatt "omgangssyke" i 2*5 mnd pluss spydd og vært kvalm i 2*3 (resten av svangerskapene), så har man virkelig fått nok av spying. Orker bare ikke tanken på å bli kvalm og spy igjen...

Anonymous poster hash: 9b273...ff4

Skrevet

Etter å ha fått julen ødelagt tidligere av omgangen så må jeg si jeg skjønner deg. Når man er samlet både besteforeldre og barn i en leilighet så er det ganske jævlig med spysyke.

Anonymous poster hash: 5035b...53d

Skrevet

Det har jeg angst for også. Hater hater hater omgangssyken!!!! 😷

Men du, det som funker når det går omgangssyke er hel, hvit pepper. 8-10 korn 2-3 ganger om dagen når faenskapet herjer rundt meg, så har jeg styrt unna selv de siste 4-5 årene, selv med mann og barn som henger over bøtta.

Skrevet

Da blir det shopping av hel hvit pepper i morgen😉. Ei sa tidligere til meg at det hjalp å spise idoform.. Jeg tygde i meg sist min datter hadde det, men etter fire dager fikk jeg 13 timer sammenhengende på badegulvet..😖så håpe tipset ditt funker👍

Skrevet

Nøffemor?

Anonymous poster hash: 571c9...4f0

Huff. Jeg tenkte også nøffemor nå 😁🙊😱

Skrevet

Redde for, og har angst for omgangssyke? Ja, det er ubehagelig, men angst? Og dere skal være voksne og mødre? Hva slags pingler er dere? Fy, jeg skjemmes på kvinnekjønnets vegne. Anonymous poster hash: d8328...26d

Unødvendig!

Hi, du får bare prøve å puste med magen, det er faktisk ikke verre enn at dere er dårlig noen dager.

Jeg kan forstå deg, det er jo skikkelig kjipt. Men heldigvis som oftet fort over.

Jeg slet med dette selv for mange år siden etter en utrolig smertefull opplevelse med det som gravid. Etter det ble jeg småhysterisk for vask og smitte.

Men jeg fikk det likevel ett år senere, og opplevde at det gikk helt fint og bare var vanlig ubehagelig igjen, det var egentlig litt greit.

Livet blir mye mer slitsomt hvis man skal gå å engste seg for alt som kan skje som man ikke kan gjøre noe med.

Du kan følge generelle råd om hygiene, og ellers prøve å fokusere på positive ting.

Anonymous poster hash: f2acf...9cd

Skrevet

Er livredd for den jeg også, men kan ikke gjøre annet enn å være nøye med håndhygiene, skifte håndhånkle ofte og klore badet!

Skrevet

Ja jeg er redd for den og blir kvalm bare noen nevner det.

Jeg har ulcerøs kolitt og en omgangssyke som andra har i en til to dager stopper ikke hos meg. Jeg må begynne med medisiner etter 5 dager for å stoppe det og er utslitt i flere uker etterpå :(

Anonymous poster hash: 62ae1...236
Gjest Antarctica
Skrevet

REDDA Joppe, död eller levande!

(Leste tittelen litt feil her...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...