Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #1 Skrevet 21. desember 2014 Mannen har hatt fri de to siste ukene.Han skulle rydde ut noen esker fra rommet der svigerforeldrene mine skal sove i julen, samt vaske og rydde stuen.Vel ja eskene står ikke på det rommet lenger, de er flyttet ut i stuen, og alt innholdet ligger utover.Det skal vist sorteres..Det er hverken vasket eller ryddet, og han er borte hele dagen i dag siden han må bare kjøpe noen jule gaver han kom på i siste liten.Så her sitter jeg, med et stykke bomba hus, to viltre unger, bekkenløsning, en jul som skal forberedes og svigerforeldre som kommer på besøk om 2 dager.Jeg er forbanna Anonymous poster hash: 7623b...a1c
Englenemine Skrevet 21. desember 2014 #2 Skrevet 21. desember 2014 Hans foreldre og det var hans ansvar. La det ligge så får han gjøre jobben han skulle på dagene som er igjen. Han dropper ikke en slik jobb før besøk igjen om han ser du faktisk ikke tar over.
Gjest Skrevet 21. desember 2014 #3 Skrevet 21. desember 2014 Kan det ta så lang tid å kjøpe julegaver da??? Og regner med gubben skal ha middag hos dere? I stedet for å få middag, så får han rydde og vaske.!! Case closed!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #4 Skrevet 21. desember 2014 Kan det ta så lang tid å kjøpe julegaver da??? Og regner med gubben skal ha middag hos dere? I stedet for å få middag, så får han rydde og vaske.!! Case closed! Den går ikke. Barna skal da også ha mat, så det må jeg lage. HI Anonymous poster hash: 7623b...a1c
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #5 Skrevet 21. desember 2014 Hans foreldre og det var hans ansvar. La det ligge så får han gjøre jobben han skulle på dagene som er igjen. Han dropper ikke en slik jobb før besøk igjen om han ser du faktisk ikke tar over. Foruten at de vil mene at det da ikke er deres sønn sin skyld, dette er da mitt ansvar selv om han har hatt fri, og jeg har vært bortreist på jobb.. HI Anonymous poster hash: 7623b...a1c
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #6 Skrevet 21. desember 2014 Ta med deg ungene ut på kafé, Burgerking eller alliér deg med en venninne hjemme hos henne. Legg igjen lapp: "Orket ikke rotet, tok med ungene ut på middag. Regner med at stue, kjøkken & soverom er strøkne når vi kommer hjem! Klem " Anonymous poster hash: 43e5b...da8
Gjest Skrevet 21. desember 2014 #7 Skrevet 21. desember 2014 Joda det går... Kan fint lage mat til barna, men at ha IKKE får spise noe. Eller at du tar med ungene ut på cafe, Mækken eller liknende Enig med hu over som skriver her..... Do it
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #8 Skrevet 21. desember 2014 Herregud! Jeg kjenner meg igjen!! Hva er det med den jævla sorteringen? Og hvorfor må det dras ut fra rom man nesten ikke er i og til familiens fellesrom? Jeg er også utrolig forbanna på mannen til tider, og har på mange måter mistet respekten. Slikt ødelegger forhold! Anonymous poster hash: d3603...65f
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #9 Skrevet 21. desember 2014 Herregud! Jeg kjenner meg igjen!! Hva er det med den jævla sorteringen? Og hvorfor må det dras ut fra rom man nesten ikke er i og til familiens fellesrom? Jeg er også utrolig forbanna på mannen til tider, og har på mange måter mistet respekten. Slikt ødelegger forhold! Anonymous poster hash: d3603...65f Hehe jeg gjør også det, men sånt tar jeg når jeg har fri og barna er i barnehagen. Og jeg gir meg ikke før jeg er ferdig. Anonymous poster hash: d654f...ad6
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #10 Skrevet 21. desember 2014 Herregud! Jeg kjenner meg igjen!! Hva er det med den jævla sorteringen? Og hvorfor må det dras ut fra rom man nesten ikke er i og til familiens fellesrom? Jeg er også utrolig forbanna på mannen til tider, og har på mange måter mistet respekten. Slikt ødelegger forhold! Anonymous poster hash: d3603...65f Hehe jeg gjør også det, men sånt tar jeg når jeg har fri og barna er i barnehagen. Og jeg gir meg ikke før jeg er ferdig. Anonymous poster hash: d654f...ad6 Det er helt topp om man gjennomfører det. Men her er det snakk om å dra alt ut over også vase seg inn i en ny aktivitet før kassene er ryddet bort. Jeg kjenner jeg koker bare jeg tenker på det Anonymous poster hash: d3603...65f
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #11 Skrevet 21. desember 2014 Herregud! Jeg kjenner meg igjen!! Hva er det med den jævla sorteringen? Og hvorfor må det dras ut fra rom man nesten ikke er i og til familiens fellesrom? Jeg er også utrolig forbanna på mannen til tider, og har på mange måter mistet respekten. Slikt ødelegger forhold! Anonymous poster hash: d3603...65f Hehe jeg gjør også det, men sånt tar jeg når jeg har fri og barna er i barnehagen. Og jeg gir meg ikke før jeg er ferdig. Anonymous poster hash: d654f...ad6 Det er helt topp om man gjennomfører det. Men her er det snakk om å dra alt ut over også vase seg inn i en ny aktivitet før kassene er ryddet bort. Jeg kjenner jeg koker bare jeg tenker på det Anonymous poster hash: d3603...65f Og ikke minst når det er få dager igjen til jul.. HI Anonymous poster hash: 7623b...a1c
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #12 Skrevet 21. desember 2014 Ja, man begynner jo ikke med sånt like før jul når det er nok annet å ordne. Utrolig dårlig timing! Anonymous poster hash: d654f...ad6
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #13 Skrevet 21. desember 2014 Hehe, har også en slik "konflikt" gående med mannen. Det er fortsatt litt småting i huset som ikke er i orden FEM år etter at vi bygget det. Og nå har en del av pærene i spotlightene begynnt å ryke. Ga beskjed i midten av november at han hadde hele TO oppgaver før jul, og det var å fikse de småtingene, og sørge for at alle lyspærene var i orden. Og jeg presiserte at dette ikke skulle skje bare noen få dager før jul, men i goooooo tid før. Tror dere det er fikset enda? Nope!! Torsdag ble jeg forbanna og ga han beskjed om at det ikke blir noe på han før det er i orden, og da begynnte han ihverfall å jobbe med saken. Men dumme meg drakk jeg litt tipsy i går kveld, så da røk helle ultimatet, så da er det spørst om ting ordner seg Anonymous poster hash: 6a87c...72a
Englenemine Skrevet 21. desember 2014 #14 Skrevet 21. desember 2014 Ja da får svigerforeldre bare mene det skulle vært din jobb da. Så får du informere dem om avtalen mellom deg og din mann og at han skulle gjort det. Ikke gidd å bruk årevis på å evt gå på nåler med muligens svigermor ang slike ting som dette. Får han dra hjem til henne om han skal ha en mamma som vasker og rydder for seg . Du er kona hans og mor til hans 3 barn. Skjønner det er vanskelig bli oppfatta som kjip svigerdatter men jeg hadde ikke giddi hatt det sånn. Har en selv en svigermor som unnskyldte min mann i hue og ræva . Han gadd ikke legge møkkete boksere og sokker i skittentøyet . Slapp det ned på soveromsgulvet på hans side av senga. Jeg ble dritt lei og gav beskjed jeg kun vaska ting som lå i skittentøyet og jeg droppa gå å plukke opp hans. Mannen ble forbanna først når det var tomt for rent i skapet. Jeg bare lo og sa han kunne velge seg en ved siden av senga. Svigermor spurte meg om det virkelig var så vanskelig å plukke det opp fra gulvet haha. Hallo ? Jeg spurte henne om det var vanskeligere for sønnen hennes enn meg? Ja hun ble irritert og ja jeg kunne ikke brydd meg mindre. Dette er 15 år siden og vi har et veldig godt forhold idag. Mye nok pga jeg torde være meg selv så det ble ikke noe " falskt" forhold hvor jeg bukka og skrapa og hoppa når hun krevde det. Oh yes hun er egentlig en sånn en men kun mot de som tillater henne holde på.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #15 Skrevet 21. desember 2014 Uansett hvordan det skjer, må huset være klart før i morgen tidlig, og jeg har gitt beskjed til han om det nå.De to neste dagene har jeg planlagt å gjøre i stand mest mulig av mat og lignende til julen, og jeg har ikke kropp for øyeblikket til å gjøre det.Han skal på jobb de neste to dagene, og barna i barnehagen.Jeg har planlagt disse dagene ned i detalj for å ikke slite meg for mye ut og få vondt.HI Anonymous poster hash: 7623b...a1c
Love my kidz Skrevet 21. desember 2014 #16 Skrevet 21. desember 2014 Uansett hvordan det skjer, må huset være klart før i morgen tidlig, og jeg har gitt beskjed til han om det nå. De to neste dagene har jeg planlagt å gjøre i stand mest mulig av mat og lignende til julen, og jeg har ikke kropp for øyeblikket til å gjøre det. Han skal på jobb de neste to dagene, og barna i barnehagen. Jeg har planlagt disse dagene ned i detalj for å ikke slite meg for mye ut og få vondt. HI Anonymous poster hash: 7623b...a1c Nettopp, hold deg hard, lag middag til han kommer hjem, så får han gå løs på oppgavene sine. Om han må bruke hele kvelden så får han jo erfare hvor mye arbeid det er med ting, og lære noe av det. Ikke gi deg, ikke fir på noe :-)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #17 Skrevet 21. desember 2014 Uansett hvordan det skjer, må huset være klart før i morgen tidlig, og jeg har gitt beskjed til han om det nå. De to neste dagene har jeg planlagt å gjøre i stand mest mulig av mat og lignende til julen, og jeg har ikke kropp for øyeblikket til å gjøre det. Han skal på jobb de neste to dagene, og barna i barnehagen. Jeg har planlagt disse dagene ned i detalj for å ikke slite meg for mye ut og få vondt. HI Anonymous poster hash: 7623b...a1c Nettopp, hold deg hard, lag middag til han kommer hjem, så får han gå løs på oppgavene sine. Om han må bruke hele kvelden så får han jo erfare hvor mye arbeid det er med ting, og lære noe av det. Ikke gi deg, ikke fir på noe :-) Og dersom han protesterer forteller jeg han bare sannheten. Det er hans foreldre, jeg har bekkenløsning og kan ikke gjøre noe og det han som absolutt ville ha en til og brukte et år på å overtale meg... HI Anonymous poster hash: 7623b...a1c
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #18 Skrevet 21. desember 2014 Forresten, takk for hjelpen jenter HI Anonymous poster hash: 7623b...a1c
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #19 Skrevet 21. desember 2014 Godt å høre at det er flere enn meg som har det slik. Her har mannen invitert svigerfar på julaften, enda vi skulle feire med min familie i år, men de valgte å ikke komme fordi jeg termin om 4 uker og mente at da skulle jeg slippe å varte opp dem i jula. Vi kan ikke reise til familien min fordi de bor langt unna og mannen skal jobbe formiddag julaften og 1. Dag. Vi ble derfor enige om at vi skulle ha en stille og rolig julaften sammen jeg, mannen min og datteren vår. Men så ville plutselig svigerfar komme, jeg trodde han skulle kjøre opp og ned på julaften siden han bare bor en time unna, men fikk vite her om dagen at han blir i 3 dager fordi han ikke liker å kjøre bil på vinterføre. Mannen har jobbet hele uka, hele helga og skal jobbe de dagene svigerfar er her, så jeg må underholde og varte opp han. I tillegg må jeg gjøre ferdig en del oppussing vi holder på med, fordi svigerfar skal sove over. Jeg må og flytte på alt babyutstyr som står på gjesterommet fordi svigerfar røyker dom en svamp og det blir stinkende av alt på rommet der han sover. Både mannen og svigerfar sier jeg må ta det med ro og slappe av, men det de ikke skjønner er at det må gjøres for at svigerfar skal kunne overnatte her og at hvis ikke jeg gjør det så blir det ikke gjort. Utrolig frustrende at de ikke skjønner og tar hensyn til at jeg er høygravid og faktisk ikke orker å ha besøk her i 3 dager. Føler med deg og forstår at situasjonen må være utrolig frustrende for deg! Håper du får en fin jul uansett. PS som om jeg ikke hadde nok å tenke på og gjøre, så klarte jeg å skjære det kuttet i fingeren i formiddag og måtte på legevakta for å sy. Så nå går det enda tregere med alt jeg må rekke.. Blææææ.. Anonymous poster hash: 9dbad...eee
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #20 Skrevet 21. desember 2014 Godt å høre at det er flere enn meg som har det slik. Her har mannen invitert svigerfar på julaften, enda vi skulle feire med min familie i år, men de valgte å ikke komme fordi jeg termin om 4 uker og mente at da skulle jeg slippe å varte opp dem i jula. Vi kan ikke reise til familien min fordi de bor langt unna og mannen skal jobbe formiddag julaften og 1. Dag. Vi ble derfor enige om at vi skulle ha en stille og rolig julaften sammen jeg, mannen min og datteren vår. Men så ville plutselig svigerfar komme, jeg trodde han skulle kjøre opp og ned på julaften siden han bare bor en time unna, men fikk vite her om dagen at han blir i 3 dager fordi han ikke liker å kjøre bil på vinterføre. Mannen har jobbet hele uka, hele helga og skal jobbe de dagene svigerfar er her, så jeg må underholde og varte opp han. I tillegg må jeg gjøre ferdig en del oppussing vi holder på med, fordi svigerfar skal sove over. Jeg må og flytte på alt babyutstyr som står på gjesterommet fordi svigerfar røyker dom en svamp og det blir stinkende av alt på rommet der han sover. Både mannen og svigerfar sier jeg må ta det med ro og slappe av, men det de ikke skjønner er at det må gjøres for at svigerfar skal kunne overnatte her og at hvis ikke jeg gjør det så blir det ikke gjort. Utrolig frustrende at de ikke skjønner og tar hensyn til at jeg er høygravid og faktisk ikke orker å ha besøk her i 3 dager. Føler med deg og forstår at situasjonen må være utrolig frustrende for deg! Håper du får en fin jul uansett. PS som om jeg ikke hadde nok å tenke på og gjøre, så klarte jeg å skjære det kuttet i fingeren i formiddag og måtte på legevakta for å sy. Så nå går det enda tregere med alt jeg må rekke.. Blææææ.. Anonymous poster hash: 9dbad...eee Da hadde jeg krevd at mannen tok fri og dro lasset med meg. Ærlig talt, for noen dørmatter dere er her inne. Blir helt matt! Anonymous poster hash: 7ea04...05c
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #21 Skrevet 22. desember 2014 Oppdatering:Mannen ble overraskende nok nesten ferdig i går kveld, han kommer også til å ta 1/2 dag på jobben i dag istedenfor full dag slik at han klarer å bli helt ferdig før barna skal hentes.Lettet nåHI Anonymous poster hash: 7623b...a1c
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #22 Skrevet 22. desember 2014 Så la rotet flyte. Bare å informere alle at gubben har et prosjekt på gang. Her rydder jeg ikke noe av skrotet mannen drar utover. Passer bare på å informere alle gjester om at mannen er en svimete skrotnisse. Anonymous poster hash: 8bb54...853
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå