Gå til innhold

God oppskrift på kålrotstappe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har det?

Anonymous poster hash: f6c8b...fa2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri brukt oppskrift.

Men koker uten salt.

Så moser jeg med en (stor) dæsj smør og litt fløte. Krydrer med kraft fra pinnekjøttet, revet muskat og pepper. (Smak til med salt om behøvelig)

Skrevet

En kålrot - kok til mør i terninger.

Hell av vann og damp bort litt fuktighet.

Ha i to klatter meierismør, mos.

Tilsett ca 1 dl fløte.

Rør sammen, smak til med salt & pepper :)

Noen vil ha en gulrot eller to i, og/eller en potet eller to. Jeg mener at kålrabistappe, skal lages av KUN kålrabi ;)

Anonymous poster hash: 0c088...60a

Skrevet

Gulrot gir fin farge dersom du har en bleik kålrabi.

Potet bidrar med stivelse.

Ingen av delene gjør det store innslaget på smak, men begge bidrar med litt sødme. :-)

Anonymous poster hash: 060e1...78a

Skrevet (endret)

2 poteter og 1 gulrot pr kålrabi. Kokast mør utan salt. Heller av vatnet og let grønnsakene dampe av. Mosar grønnsakene med rotmosar (eller hack-it, like god på rotgrønnsaker som den er ubrukelig på kjøttdeig) og rører inn ein smørklatt, sø frå pinnekjøtet og litt fløte. Smakar til med salt, pepper og litt muskatnøtt.

Endret av ★
Skrevet

Til en kålrot har jeg i to poteter, to gulrøtter, en god dæsj meierismør, fløte til fin konsistens og smaler til med salt og pepper.

Anonymous poster hash: 30843...2d9

Skrevet

Takk! Jeg pleier å lage på slump, men skal ha gjester på julaften for første gang så vet ikke om jeg tør helt på slump da 😳

Anonymous poster hash: f6c8b...fa2

Skrevet

1 middels stor kålrot

1 gulrot

1 potet

Kokes i terninger. Stampes sammen med en GOD klatt meierismør, en dæsj fløte og litt sjy fra pinnekjøttet.

Krydres med revet muskatnøtt, salt og hvit pepper.

Viktigst av alt - smak deg frem underveis!

Anonymous poster hash: fe695...95a

Skrevet

2 poteter og 1 gulrot pr kålrabi. Kokast mør utan salt. Heller av vatnet og let grønnsakene dampe av. Mosar grønnsakene med rotmosar (eller hack-it, like god på rotgrønnsaker som den er ubrukelig på kjøttdeig) og rører inn ein smørklatt, sø frå pinnekjøtet og litt fløte. Smakar til med salt, pepper og litt muskatnøtt.

Gjør det på samme måte, men har 3 kålrabi, 1 potet og 2 gulerøtter. 2 poteter per kålrabi er for mye etter min smak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...