Gå til innhold

hva tenker dere om dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Får besøk av et par med to barn, en på 3 år og en på 6mnd. Vi har bare ett gjesterom ledig, gjør vel ikke noe om de sover der alle sammen? Vi får klemt inn to senger i tillegg til dobbeltsenga. De sier at den minste ofte våkner på natten, men det burde vel gå greit. De kan jo bare ta med seg den minste ut av rommet hvis h*n våkner så h*n ikke vekker de andre? Ser virkelig ikke problemet.

Damen føler seg til bry med en skrikende unge midt på natten, som hun sier. Og synes det blir trangt.

 

Noen må bare være vanskelige...

 

Anonymous poster hash: 264f6...954

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange unger har du da?

Vi har vært i samme situasjon og har da lagt ungene våres på et soverom, slik at gjestene kunne ha to.

 

Anonymous poster hash: fa483...d1f

Skrevet

Synes ikke hun er vanskelig. Vi har sovet alle fire på samme rom bare ved et par anledninger, og det frister ikke til gjentakelse. Går litt bedre nå da minsten har blitt 4 år. Hadde vi som familie blitt stuet inn på et lite gjesterom ville nok to av oss (en voksen og ett barn) tatt inn på hotell. 



Anonymous poster hash: 8db6a...0b9
Skrevet

Jeg hadde ikke sovet over med kun ett rom. Skjønner ikke problemet med at de takker nei, du får jo bare invitere noen andre da, ikke bli bitter.

 

Anonymous poster hash: d368a...391

Skrevet

Hvis du kan legge egne barn på samme rom, så gjør du det. Hvis de allerede deler rom, så er det ikke så mye du får gjort med plassen.

 

For ei natt hadde jeg klart å være hele familien på et rom.

 

Anonymous poster hash: a898d...4ed

Skrevet

Hadde glatt tatt til takke med eitt rom.

Skrevet

Det er vel de selv som vet best om det går greit eller ikke, og det har de jo tydeligvis sagt at det ikke gjør, så jeg skjønner ikke hvorfor du spør her. Om det hadde gått greit med våre barn har ingenting med saken å gjøre, barn er forskjellige.



Anonymous poster hash: a2899...8c8
Skrevet

Jeg hadde som gjest fikset det uten å klage, men hvis det er mulig kan vel 3 åringen sove på rom med noen av de andre barna i huset, det bruker å være stas for barn. Mannen synes jeg ikke synd på, han har jo også ansvar for den lille.

 

 

 

Anonymous poster hash: e8407...0b4

Skrevet

Her legger vi barna sammen (ikke babyer som våkner om natten) så får de voksne egne rom.

 

Anonymous poster hash: 0409a...f4b

Skrevet

Som vertinne hadde jeg valgt å stue egne barn sammen fremfor gjestene. Ikke julen skal vi ha to barn på vårt rom så ikke gjestene må sove oppå hverandre. Det er tross alt de som er på besøk.

 

Anonymous poster hash: 76c93...5d8

Skrevet

Et rom skal jo gå fint. Mange steder og kulturer er det vanlig at familien sover sammen. Vi hadde bare hatt babyen i senga vår. Da blir det hvertfall ingen grining:)

 

Anonymous poster hash: 6823e...449

Skrevet

Vi er to voksne og to barn, og har da aldri blitt tilbudt mer enn ett rom ved overnatting... Hos svigers hvor vi overnatter 5-6 ganger i året, og hos broren min hvor vi kanskje overnatter tre ganger i året, gjerne 5-6 dager i sommerferien... Dette har vi da gjort med treåring og nyfødt baby på rommet... Er da virkelig ikke noe problem... Men broren min med familie har aldri overnattet her, fordi vi bare har to rom å tilby dem, de må ha et enerom til hvert barn :-P men hotellrom i Syden går greit :-P

Skrevet

Dersom dere kun har ett rom å låne bort, så er det jo slik det er. Men dersom dere har mulighet til å låne bort to rom, så hadde jeg gjort det.

 

Det er ikke alle 3åringer som sover seg gjennom barnegråt, og det er fryktelig slitsomt å trøste baby samtidig som man ikke skal vekke storesøsken midt på natta. Og det er jo svært sjelden at løsningen er å gå med babyen på gangen, ofte er jo løsningen (ihvertfall for min baby) å bli værende i senga med pupp og byssing. Og det er lite kompatibelt med lettsovende 3åring på samme rom.

 

Men én natt eller to med lite søvn skulle jeg fint klart, men det beste hadde uten tvil vært å fått et eget rom til 3åringen (evt hatt den sammen med dine barn for natta).

 

Anonymous poster hash: 80336...b5a

Skrevet

Selv vi med 3 barn deler gjerne ett rom. Men vi er både vant til det og innstilt på det.

 

Anonymous poster hash: 2e091...035

Skrevet

Dette er vel igjen et eksempel på et i-landsproblem... Folk er ikke villige til å prøve en gang...

 

Anonymous poster hash: bf99a...835

Skrevet

Dette er vel igjen et eksempel på et i-landsproblem... Folk er ikke villige til å prøve en gang...

 

Anonymous poster hash: bf99a...835

 

Man kjenner jo barna sine. Min 3-åring våkner om faren fiser på rommet ved siden av. Da han var baby våknet han og skulle ha pupp minst en gang i timen. Han blir (og ble) vanvittig grinete av for lite søvn, hele dagen blir ødelagt, og ofte neste natt også.

 

Han som baby og han som 3-åring på samme rom samtidig hadde aldri gått.

 

Anonymous poster hash: a2899...8c8

Skrevet

 

 

Dette er vel igjen et eksempel på et i-landsproblem... Folk er ikke villige til å prøve en gang...

 

Anonymous poster hash: bf99a...835

Man kjenner jo barna sine. Min 3-åring våkner om faren fiser på rommet ved siden av. Da han var baby våknet han og skulle ha pupp minst en gang i timen. Han blir (og ble) vanvittig grinete av for lite søvn, hele dagen blir ødelagt, og ofte neste natt også.

 

Han som baby og han som 3-åring på samme rom samtidig hadde aldri gått.

 

Anonymous poster hash: a2899...8c8

Nei, men har dere prøvd? Tror ikke halve verdens befolkning hadde bekymret seg for dette.... Hvor man er heldig om man har tak over hodet, og sover sammen med storfamilien i et rom... Folk samsover jo også... Kanskje det er for stille for 3-åringen, som ikke er vant med lyder?

 

Anonymous poster hash: bf99a...835

Skrevet

Hadde aldri i verden krevd og fått mer enn et soverom på overnatting. Kan vel ikke forvente at familier har flere rom å tilby på overnatting? Om så barna våkner lett, så går vel det for noen dager uansett?

 

Anonymous poster hash: 8dc82...b88

Skrevet

 

 

Dette er vel igjen et eksempel på et i-landsproblem... Folk er ikke villige til å prøve en gang...

 

Anonymous poster hash: bf99a...835

Man kjenner jo barna sine. Min 3-åring våkner om faren fiser på rommet ved siden av. Da han var baby våknet han og skulle ha pupp minst en gang i timen. Han blir (og ble) vanvittig grinete av for lite søvn, hele dagen blir ødelagt, og ofte neste natt også.

 

Han som baby og han som 3-åring på samme rom samtidig hadde aldri gått.

 

Anonymous poster hash: a2899...8c8

Nei, men har dere prøvd? Tror ikke halve verdens befolkning hadde bekymret seg for dette.... Hvor man er heldig om man har tak over hodet, og sover sammen med storfamilien i et rom... Folk samsover jo også... Kanskje det er for stille for 3-åringen, som ikke er vant med lyder?

 

Anonymous poster hash: bf99a...835

 

 

Nei, vi har jo bare en av ham, så det får vi ikke prøvd. :P Men vi har sovet på samme rom som ham, og da våkner han ofte. Han sov ikke en hel natt før han fikk eget rom, da begynte han plutselig med det.

 

Han sovner fint til lyder nå, og sover gjennom det meste om kvelden. Men når bortimot halve natten hans er gått våkner han av ALT.

 

Anonymous poster hash: a2899...8c8

Skrevet

Alt går så lenge en innstiller seg på det. Ser ikke problemet.

 

Noen dager med litt andre forhold enn hjemme går som regel helt greit. Litt lite søvn for de voksne tåler man også.

 

Kunne aldri falt meg inn å be om ekstra soverom til ungene.

Skrevet

Vi sover to voksne og to barn på ett rom stort sett hver natt 😉 Kjære vene så kravstore folk er...

 

Anonymous poster hash: 4dd9e...829

Skrevet

Da får de enten sove slik, eller ikke komme.

 

Anonymous poster hash: ee219...c03

Skrevet

Kravstore overnattingsgjester. I- landsproblem ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...