Gå til innhold

Tips for enkel og rask vask av flisgulv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips til rask vask av flisgulv påbadet? Kvier meg hver gang så det går for lang tid mellom hver gang. Fugene blir ikke rene med bare en mopp, og flisene er ikke helt jevne lagt i forhold til hverandre så moppen tar ikke over alt. Så jeg vasker først med moppen for å ta det verste og så må jeg ned på kne og vaske badegulvet for hånd. 

Har en liten leilighet og ingen innebod, så å kjøpe en dampvasker skjer ikke før vi har flyttet.

Anonymous poster hash: 6aef7...f50
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg støvsuger først for å få opp hår og lo og så vasker jeg med mopp.

Er det vanskelige flekker i fugene tar jeg en oppvskbørste jeg har på badet og bruker den på fugene (dette gjøres bare om jeg må).

Anonymous poster hash: bd587...570
Skrevet

Jeg støvsuger først for å få opp hår og lo og så vasker jeg med mopp.

Er det vanskelige flekker i fugene tar jeg en oppvskbørste jeg har på badet og bruker den på fugene (dette gjøres bare om jeg må).

Anonymous poster hash: bd587...570

Men mopp tar ikke over alt, kanskje bytte mopp :P

Skrevet (endret)

Jobber i en modena flisebutikk, hvis du har en modena butikk i nærheten, stikk innom å spør etter alfix rensevæske og surfapore M impregnering. Så renser du først fliser og fuger, før du på tørre fuger pensler på surfapore M :) da har du et gulv som er superenkelt å holde rent :)

Endret av Mamma&skatt
Skrevet

Jobber i en modena flisebutikk, hvis du har en modena butikk i nærheten, stikk innom å spør etter alfix rensevæske og surfapore M impregnering. Så renser du først fliser og fuger, før du på tørre fuger pensler på surfapore M :) da har du et gulv som er superenkelt å holde rent :)

Takker :) Har du også tips for forskjellige farger på fugene? Et område er de nesten svart (var sånn når vi flyttet inn), har ikke turt å prøve klorin i tilfelle det funker så det blitt kritthvit, for da må jeg bruke klorin på hele badgulvet :P

Skrevet

Det er mest sannsynlig en blanding av fett fra såper og skitt, bruk samme rensemiddel og en gammel tannbørste når du vasker, så blir det nok bra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...