Gå til innhold

Tips til smokk og tilvenning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter nr3 og har ikke fått mine 2 flrste til å ta smokk.

Nr 1 pga trange luftveier i nesa og nr 2 oga at vi ventet for lenge med å prøve for å få til ammingen siden det ikke gikk med nr 1...

Nå vil vi gjerne få til smokk da jeg følte meg som en smokk sist hihihi....

Noen tips til når starte og tilvenning som ikke går utover ammingen

Og hvilke smokketype er best og hvem er det babyer liker best(den smokken flest babyer godtar)????

Takker for tips og råd:))))

Anonymous poster hash: 57d26...92c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr 1 pga trange luftveier i nesa og nr 2 oga at vi ventet for lenge med å prøve for å få til ammingen siden det ikke gikk med nr 1...

Og hvilke smokketype er best og hvem er det babyer liker best(den smokken flest babyer godtar)????

Må innrømme at vi startet med smokk allerede på barselshotellet! Jenta hadde et vanvittig sugebehov og jeg ble lett sår..-Men å klare å ha smokken lenge i munnen av gangen tok ca. 6 måneder. Nå er den gull verdt! Amminga gikk helt fint!

Anonymous poster hash: fab95...dff

Skrevet

Må innrømme at vi startet med smokk allerede på barselshotellet! Jenta hadde et vanvittig sugebehov og jeg ble lett sår..-Men å klare å ha smokken lenge i munnen av gangen tok ca. 6 måneder. Nå er den gull verdt! Amminga gikk helt fint!

Anonymous poster hash: fab95...dff

Det er vel det vi har tenkt også, så vi pakker ned smokker og prøver etter et par ammerunder.

Har du/dere noen tips til type smokk(merke)?

Skrevet

Nr 1 fikk smokk av personalet på nyfødtavd da han bare var et par timer gammel og godtok smokken da med engang.

Nr 2 fikk ikke smokk før han var 4-5 dager gammel og vi brukte 4 mnd på å få ham til å godta smokken.

Nr 3 fikk smokk da hun var noen timer gammel og godtok smokken med engang.

Jeg har ikke hatt problemer med ammingen pga tidlig smokkestart, men det sparte meg for å smokk. Har hatt barn med stort sugebehov, og de ville ikke suge bare for mat. Smokken gjorde at de fikk tilfredstilt sugebehovet sitt samtidig som vi kunne kose uten at puppen var framme. Når jeg ble brukt som smokk endte jeg opp med overproduksjon av melk og begynnende brystbetennelse flere ganger...

Skrevet

Har fire barn, og alle har vært smokkebarn... Takk & lov! ;)

Alle fikk smokk første/andre dag. Mener smokk og amming er to vidt forskjellige ting, som endatil en nyfødt skjønner forskjellen på ;)

Mine unger har hatt MaM, de er flate, så innvirker ikke på tannstillingen :) Smokkene er i tillegg søte, og de selges overalt :)

Alle vennene mine har også hatt smokkebarn, alle, unntatt to som brukte Nuk, bruker/brukte MaM.

Anonymous poster hash: ec20e...ea0

Skrevet

Har fire barn, og alle har vært smokkebarn... Takk & lov! ;)

Alle fikk smokk første/andre dag. Mener smokk og amming er to vidt forskjellige ting, som endatil en nyfødt skjønner forskjellen på ;)

Mine unger har hatt MaM, de er flate, så innvirker ikke på tannstillingen :) Smokkene er i tillegg søte, og de selges overalt :)

Alle vennene mine har også hatt smokkebarn, alle, unntatt to som brukte Nuk, bruker/brukte MaM.

Anonymous poster hash: ec20e...ea0

Ja tenker det er greit med et smokkemerke man ksn kjøpe overalt og ikke bare bestilles på nett eller noen få butikker👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...