Gå til innhold

Kan en to måneders baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønske å være alene når han legger seg for kvelden?

To kvelder på rad har han vært litt ekstra urolig og vi har sittet for å trøste da har det bare eskalert til han har skreket seg hes. I dag la vi han og har bare gått inn når han gråt etter smokken. Vi har latt han klage og jamre i fred. Nå ligger han rolig og våken og ser ut til å kose seg, uroen han hadde har gitt seg.

Litt dumt spørsmål men kan så små barn ha behov for å være alene?

Anonymous poster hash: b37be...604

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke de har et behov for å være alene som det vi legger i å være alene, men heller det at han kanskje trenger å roe seg ned alene.. Oppleve at det er stille, mørkt og ikke noe "styr". At han bare kan ligge å styre for seg selv. Så lenge han ikke griner eller er hysterisk, så er det ikke farlig at han ligger der alene. :)

Opplevde det samme med andremann. Han roet seg ikke i stua med oss, men så fort han kom inn på det mørke kalde soverommet vårt, så roet han seg og sovnet uten noe styr alene. Fint å få alenetid, men litt merkelig og, siden man bare hører om små babyer som ikke roer seg og hvertfall ikke legges så tidlig for kvelden.

Jeg tror det ble for mye lys og varmt i stua.. Mye styr. Tv og snakking.

Anonymous poster hash: 11b24...507
Skrevet

Jeg har to barn.
Eldste hadde ikke noe problemer med å sover på samme rom som oss, og gjorde det til han var 1,5 år av praktiske årsaker.
Yngste begynte å våkne bare vi rørte på oss, for oss å legge oss eller ha sex var et mareritt fra hun var ca 2 måneder gammel, ble lagt på eget rom da, og trivdes med det.

Så ja, etter min mening kan de det

Anonymous poster hash: eec47...66b
Skrevet

Jeg tror ikke de har et behov for å være alene som det vi legger i å være alene, men heller det at han kanskje trenger å roe seg ned alene.. Oppleve at det er stille, mørkt og ikke noe "styr". At han bare kan ligge å styre for seg selv. Så lenge han ikke griner eller er hysterisk, så er det ikke farlig at han ligger der alene. :)

Opplevde det samme med andremann. Han roet seg ikke i stua med oss, men så fort han kom inn på det mørke kalde soverommet vårt, så roet han seg og sovnet uten noe styr alene. Fint å få alenetid, men litt merkelig og, siden man bare hører om små babyer som ikke roer seg og hvertfall ikke legges så tidlig for kvelden.

Jeg tror det ble for mye lys og varmt i stua.. Mye styr. Tv og snakking.

Anonymous poster hash: 11b24...507

Takk for svar.

Ja. Det er slik her også. Han virker litt mettet på inntrykk.

Når han gråter etter smokken så må vi være effektive og usynlige. Et stryk på kinnet og inn ned smokk og så gå.

Stryker vi for lenge på kinnet gråter han bare høyere.

Ellers må jeg si at han er en blid gutt hele dagen og viser ikke noen tegn til å være asosial.

HI

Anonymous poster hash: b37be...604

Skrevet

Min datter fant aldri roen uten oss, før hun var nærmere 2 år. Lillebror får aldri sove hvis vi er i samme rom som han. Så ja, vi er ulike. Noen vil ha selskap, noen finner roen bedt selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...