Gå til innhold

Noen som har kranglet med andre foreldre i klassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kommet opp i en situasjon jeg syntes er veldig vanskelig. Er så lei meg at jeg ikke orker å fortelle om den her. Kan noen komme med noen egne erfaringer vedrørende konflikter mellom foreldre i klassen til barna deres? Er lei meg!

Anonymous poster hash: 82593...950

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er kanskje litt lettere å dele erfaringer hvis du i alle fall forteller litt om hva konflikten dreier seg om?

Anonymous poster hash: 4164d...a6e

Skrevet

Var litt involvert i en av disse diskusjonene om bruk av klassekassen. Var ikke sentral, men kanskje litt for bastant. Lite visste jeg om at dette var en ladet debatt, for jeg bryr meg virkelig katten :P

Ellers ikke hatt direkte konfliktområder noen.

Anonymous poster hash: 31fe6...c97

Skrevet

Mja...krangel å krangel...men får jeg et foreldrepar i klassen i tale så kommer jeg til å gi dem enveisbillett til helvete.

De tar ikke tak i trusler og drit mot mitt barn, og det nytter ikke for skolen å snakke med dem heller.

Anonymous poster hash: 92c7f...8d1

Skrevet

Nei, aldri kranglet, men noen uenigheter har det jo vært.

Nå sist at foreldrene til en av min sønns beste kompiser synes det er greit å spille GTA, men det synes ikke jeg. Guttene er 10 år.

Foreldrene til kompisen argumenterer for, og har tatt et helt bevisst valg om at det er greit at sønnen spiller dette spillet. Jeg har tatt et like bevisst valg om at jeg ikke synes det er greit. Vi må jo bare respektere hverandres valg, og etter at jeg (og noen andre foreldre i klassen) har snakket med disse foreldrene har de nå gått med på at spillet gjemmes bort når de er på jobb så sønnen deres ikke kan la klassekamerater på besøk spille et spill med 18-års grense mens de er på jobb (noe som har skjedd flere ganger)

Anonymous poster hash: 71da0...531
Skrevet

Takk for svar. Har fått en mor på døren med anklaging om mobbing av hennes datter. Jeg opplever konflikten mellom våre barn som krangling. Har fortalt dette til moren, da min datter også forteller om vonde episoder. Moren var rasende, og fortalte at hun kom til å melde ifra til rektor. Har aldri fått en slik tilbakemelding før, og er både redd, sint og skuffet. Dette er to tidligere bestevenninner. Nå gleder jeg meg jo veldig til mammakvelden lille nyttårsaften.

Skrevet

Takk for svar. Har fått en mor på døren med anklaging om mobbing av hennes datter. Jeg opplever konflikten mellom våre barn som krangling. Har fortalt dette til moren, da min datter også forteller om vonde episoder. Moren var rasende, og fortalte at hun kom til å melde ifra til rektor. Har aldri fått en slik tilbakemelding før, og er både redd, sint og skuffet. Dette er to tidligere bestevenninner. Nå gleder jeg meg jo veldig til mammakvelden lille nyttårsaften.

Det du opplev som berre krangling, treng ikkje å vere det. Mobbejenter er spesielt vanskeleg å oppdage, er mi erfaring (som lærar på u. trinnet). Trur de gjer lurt i å samarbeide godt for å kome til bunns i kva som eigentleg skjer- og gjerne involver lærarane.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...