Gå til innhold

"midlertidig opphør av sykepenger"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått et brev fra NAV hvor de sier det er krav om aktivitet eller tilrettelagt arbeid etter 8 uker sm.

De skriver at etter det de har fått opplyst er jeg ikke helt arbeidsufør. ..

Hva betyr egentlig det? Får jeg ikke være sykemrldt da?

Er 10% friskmeldt nå og jobber noen timer i uka.

Anonymous poster hash: 1914c...b0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du og arbeidsgiver hatt møte vedr. plan og tilrettelegging? Det skal gjøres innen 8 uker og gjøres ikke det så kan man få stopp i sykepengene.

Anonymous poster hash: 91d95...97e

Skrevet

Om jeg husker rett.

Så skal du ilag med arbeidsplass sette opp en plan. Der du vil få tilrettelagt arbeid. Slik at du kan gå i en større prosent.

Skrevet

Vi har skrevet oppfølgingsplan. Der står det at jeg skal prøve 10% og gjøre oppgaver jeg klarer å utføre.

Anonymous poster hash: 0ae26...044

Skrevet

Du sier du er 100% sykemeldt men jobber noen timer i uka? Det henger jo ikke på greip - jobber du noe må du jo være gradert sykemeldt.... Det er krav til aktivitet når man har vært sykemeldt i 8 uker - det er kun dersom arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge eller det er sterke medisinske grunner til at man ikke kan jobbe at man kan være fullt sykemeldt over 8 uker... 

Aktivitetskrav

For å få rett til sykepenger skal du så tidlig som mulig forsøke deg i arbeidsrelatert aktivitet.

Du og arbeidsgiveren din skal innen fire  uker lage en oppfølgingsplan for hvordan du kan komme raskest mulig tilbake til arbeid. Hvis du ikke er i arbeidsrelatert aktivitet innen åtte uker, kreves en utvidet legeerklæring som dokumenterer at det er tungtveiende medisinske grunner som hindrer aktivitet.

Ved kortvarig sykmelding vurderes arbeidsuførheten med hensyn til det yrket du har. Ved langvarig sykmelding vurderes det også om du er arbeidsufør når det gjelder ethvert høvelig arbeid.

Anonymous poster hash: ac72f...6bf
Skrevet

Vi har skrevet oppfølgingsplan. Der står det at jeg skal prøve 10% og gjøre oppgaver jeg klarer å utføre.Anonymous poster hash: 0ae26...044

Da må du spørre arbeidsgiver om planen er sendt til NAV

Anonymous poster hash: 91d95...97e

Skrevet

Fått et brev fra NAV hvor de sier det er krav om aktivitet eller tilrettelagt arbeid etter 8 uker sm.

De skriver at etter det de har fått opplyst er jeg ikke helt arbeidsufør. ..

Hva betyr egentlig det? Får jeg ikke være sykemrldt da?

Er 10% friskmeldt nå og jobber noen timer i uka.

Anonymous poster hash: 1914c...b0a

Det betyr at NAV ikke har fått en kopi av den oppfølgingsplan som du og din arbeidsgiver har lagd. Be din arbeidsgiver sende denne til NAV slik du unngår stopp i betalingen.

Anonymous poster hash: d2ed3...b2f

Skrevet

Etter det jeg kan lese trenger ikke nav kopi av oppfølgingsplanen...

Skrevet

Etter det jeg kan lese trenger ikke nav kopi av oppfølgingsplanen...

Jo, NAV skal ha oppfølgingsplanen. Og den må være underskrevet av både arbeidsgiver og ansatt.

Anonymous poster hash: 84a35...d58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...