Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #1 Skrevet 20. desember 2014 For en stund siden fikk jeg en ny førskolelærer å jobbe med. Jeg jobber selv som assistent. Hun virket grei og meget dyktig med det første, og ja, hun gjør en meget god jobb. I starten så følte jeg at vi hadde ett meget godt samarbeid, ja, sammen med de andre på avdelingen var vi ett godt team! Så kom det da; etter kun å ha jobbet sammen i tre uker.. Vi satt da der på golvet, lekte sammen med barna pluss to andre assistenter. Hun henvendte seg så til meg og sa: " Du, XX. Du må jo ha ADHD eller Asbergers eller noe." Helt ut av det blå. Jeg følte at det var helt gal setting å ta det opp på, dette kunne hun ha snakket med meg privat om. Uka etter hadde vi planleggingsdag, og igjen tok hun det opp, men da foran alle på jobb, ca 20 stykker. Jeg følte at det ble enda galere. Og jeg følte meg så liten da. Jeg vet at jeg har ett aktivitetsnivå over det normale, jeg prater fort ( har alltid gjordt), sover ekstremt lite ( har gjordt det siden jeg var baby), har mange ild i jernet ( fordi jeg kjeder meg fort) og har kan hende litt sære interesser ( historie). Ja, kan hende har jeg ADHD, men jeg likte veldig lite måten hun tok det opp på. Hun mener at jeg må undersøkes, jeg ser ikke at jeg trenger det. Det blir vanskelig å jobbe med henne videre, kjenner jeg. På tide å skifte jobb? Anonymous poster hash: 94580...ec1
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #2 Skrevet 20. desember 2014 Du bør ta det opp med styrer i barnehagen. Det er særdeles uprofft av henne å slenge ut slike ting i plenum og så lenge dette ikke går utover jobben du er satt til å gjøre så har hun ingenting med å kommentere din helse. Anonymous poster hash: 2ef5e...1cc
Nettie+jentungen Skrevet 20. desember 2014 #3 Skrevet 20. desember 2014 Ville tatt det opp med styrer, du skal ikke finne deg i at en kollega slenger ut potensielle diagnoser, ei heller at hun mener du må undersøkes og utredes.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #4 Skrevet 20. desember 2014 Det tar du opp med styrer i barnehagen, for så stygg mot andre går det ikke an å være. Herregud, jeg har haka helt ned på knærne her. Eier hun ingen sosiale antenner. Anonymous poster hash: a4d6e...864
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #5 Skrevet 20. desember 2014 Hun tråkker over mange grenser når hun sier slikt i slike settinger. Hun kan si fra om det er noe hun mener du ikke gjør rett i følge jobben din, men selvsagt alene du og henne. Å oppføre seg slik hun gjør å kaste ut slike ting foran barn og kollegaer eller foreldre er helt uakseptabelt og om hun gjentar dette eller at du bør utredes flere ganger så vil jeg faktisk si at det hun holder på med er trakassering rett og slett. Ta det opp med styrer, hun kan ikke holde på slik. Neste gang hun så noe slikt til meg ville jeg nok rett og slett sagt til henne at kan hende hun burde utredes hun også siden hun tydelig viser at hun må ha lav sosial intelligens som tror det er ok å slenge ut slikt foran andre mennesker og gjenta det om igjen og om igjen. Anonymous poster hash: 78d33...b08
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #6 Skrevet 20. desember 2014 Nei, ikke skift jobb. Det er på tide hun skifter jobb!!!! Er selv utdannet førskolelærer og kan love deg at jeg ikke har utdannelse eller kunnskap til å stille diagnoser. Det er det leger og psykologer som gjør. Gå til styrer. Anonymous poster hash: 295f7...978
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #8 Skrevet 20. desember 2014 Kanskje hun har rett..... At hun muligens har rett gir henne likevel ikke retten til å ta det opp i plenum eller å slenge om seg med diagnoser #2 Anonymous poster hash: 2ef5e...1cc
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #9 Skrevet 20. desember 2014 Den som har problemer her er jo denne kollegaen. Hun eier ikke profesjonalitet når hun tar opp slikt i slike sammenhenger hun gjør. Jeg vil tro at det er en form for hersketeknikk hun driver med. Er hun noenlunde nyutdannet? Noen (heldigvis ikke mange) skjuler da dårlig selvtillit bak en maske av å være verdensmester, og å trykke andre ned som de anser å være lavere på rangstigen enn dem selv. Det er jo bare trist, for det sier så mye om den som gjør det - og ikke noe om den de prøver å trykke ned. I tillegg er det tydelig at hun sliter med sosiale koder og normal sosial omgang. Ta det opp med styrer, vær helt saklig, men si at du ikke lenger finner deg i at hun fortsetter å slenge diagnoser rundt seg på den måten. Si at du ikke har noen diagnoser, og at du anser henne som uprofesjonell som sier slikt foran både barn og andre kolleger. Be styrer ta tak i dette med det samme siden du anser at det er en form for trakassering. Si også til styrer det positive du har å si om henne, at hun er dyktig på så mange andre områder i jobben sin, men at du ikke aksepterer en slik oppførsel som det hun har vist i det siste, og spør så hva styrer har tenkt å gjøre med det. Anonymous poster hash: 10937...c21
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #10 Skrevet 20. desember 2014 For en stund siden fikk jeg en ny førskolelærer å jobbe med. Jeg jobber selv som assistent. Hun virket grei og meget dyktig med det første, og ja, hun gjør en meget god jobb. I starten så følte jeg at vi hadde ett meget godt samarbeid, ja, sammen med de andre på avdelingen var vi ett godt team! Så kom det da; etter kun å ha jobbet sammen i tre uker.. Vi satt da der på golvet, lekte sammen med barna pluss to andre assistenter. Hun henvendte seg så til meg og sa: " Du, XX. Du må jo ha ADHD eller Asbergers eller noe." Helt ut av det blå. Jeg følte at det var helt gal setting å ta det opp på, dette kunne hun ha snakket med meg privat om. Uka etter hadde vi planleggingsdag, og igjen tok hun det opp, men da foran alle på jobb, ca 20 stykker. Jeg følte at det ble enda galere. Og jeg følte meg så liten da. Jeg vet at jeg har ett aktivitetsnivå over det normale, jeg prater fort ( har alltid gjordt), sover ekstremt lite ( har gjordt det siden jeg var baby), har mange ild i jernet ( fordi jeg kjeder meg fort) og har kan hende litt sære interesser ( historie). Ild i jernet??? Ja, kan hende har jeg ADHD, men jeg likte veldig lite måten hun tok det opp på. Hun mener at jeg må undersøkes, jeg ser ikke at jeg trenger det. Det blir vanskelig å jobbe med henne videre, kjenner jeg. På tide å skifte jobb? Anonymous poster hash: 94580...ec1 Anonymous poster hash: aa7e2...738
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå