Gå til innhold

Kjenner ikke liv 19+3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 19+3 i dag, var på oul og det var en veldig aktiv baby.

Morkaken min har ligger foran åpningen tidligere, men hadde flyttet seg. Legen sa på oul at hun ikke kunne se at den lå form åpningen lenger. Men fikk aldri sjangsen til å spørre når jeg skal kjenne liv?

Jeg har ikke barn fra før så vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter heller?

Burde jeg bli bekymret?

Og noen også som vet at sterkt mat er ikke bra for babyen?

Jeg er helt hekta på Thai mat. Og spiser veldig mye av det, og mange av rettene er sterke. Hun ene servitøren anbefalte ikke å spise rød curry eller grønn. Men skjønner ikke hvorfor? Har allerede spist mage retter med de ingrediensene..

Anonymous poster hash: a71c3...b23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg kjente liv i uke 23/24

Anonymous poster hash: 7bfac...698

Skrevet

Jeg hadde morkaken bak, men kjente likevel ikke liv før jeg var 23 uker på vei.

Skrevet

Hadde foranliggende morkake og kjente ikke liv (med sikkerhet) før rundt uke 21-22. Følte meg heldig etterhvert, da andre gravide ble forstyrret av harde spark, mens jeg fortsatt bare kjente fine små dytt, som hverken var vonde eller plagsomme. Du kan glede deg over at morkaken er som en liten demper for sparkene :-)

Anonymous poster hash: 76cb5...e4d
Skrevet

Hadde foranliggende morkake og kjente ikke liv (med sikkerhet) før rundt uke 21-22. Følte meg heldig etterhvert, da andre gravide ble forstyrret av harde spark, mens jeg fortsatt bare kjente fine små dytt, som hverken var vonde eller plagsomme. Du kan glede deg over at morkaken er som en liten demper for sparkene :-)

Anonymous poster hash: 76cb5...e4d

Jeg skjønner hva du mener

Men jeg blir bare litt bekymret

Skrevet

Er du førstegangs? Har du kjent noe tidligere i svangerskapet? Jeg er og i uke 19, tredjegangs, og kjenner bare sporadisk noen små dult av og til. Det kan til og med gå dager i mellom hver gang jeg tror jeg kjenner noe. Legen min sa at man bør kjenne liv hver dag etter uke 24, men likevel liker jeg det ikke når jeg legger meg om kvelden og ikke har kjent noe den dagen. Tips. Prøv å drikke et glass saft el, legg deg flatt, og dytt litt til magen. Da kan det hende du får respons.

Anonymous poster hash: 2a97d...0db

Skrevet

Kjenn etter små luftbobler, som når du har luft i magen. Etterhvert vil du bli mer og mer sikker på at det er babyen du kjenner. Merker jeg blir litt misunnelig, den første graviditeten var den mest spennende. Kos deg så mye du kan i mnd'ene fremover 😊

Anonymous poster hash: aa5f0...4fe

Skrevet

Helt normalt å ikke kjenne liv så tidlig.

Anonymous poster hash: 63233...bad

Skrevet

Du har nettopp vært på ultralyd, du vet at babyen lever. Ikke alle kjenner liv så tidlig. Det er først når du begynner å kjenne liv daglig at du trenger å bekymre deg om du plutselig ikke kjenner noe lengre. Du kjenner det etter hvert, du må bare være tolmodig.

Aldri hørt om det med sterk mat før. Men kan lettere få halsbrann og ubehag (for mor) av sterk mat under graviditet, kanskje det servitrisen siktet til. Aldri hørt at babyen påvirkes av det på noe vis.

Anonymous poster hash: dbe6c...48a

Skrevet

Du har nettopp vært på ultralyd, du vet at babyen lever. Ikke alle kjenner liv så tidlig. Det er først når du begynner å kjenne liv daglig at du trenger å bekymre deg om du plutselig ikke kjenner noe lengre. Du kjenner det etter hvert, du må bare være tolmodig.

Aldri hørt om det med sterk mat før. Men kan lettere få halsbrann og ubehag (for mor) av sterk mat under graviditet, kanskje det servitrisen siktet til. Aldri hørt at babyen påvirkes av det på noe vis.

Anonymous poster hash: dbe6c...48a

Takk for svar alle sammen

Skrevet

kjente ikke liv før uke 21 + 4 dager så er nok vanlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...