Gå til innhold

Dere som har hund....

Anbefalte innlegg

Skrevet

..og går tur med dem uansett vær. Pleier dere å vaske pelsen deres når dere kommer hjem? Eller er dem møkkete i huset? Hunden til naboen min er møkkete hele tiden syns jeg, iallefall når jeg ser den, og jeg tviler sterkt på at de vasker ham, for han har kilovis møkk over seg.

Bare lurer på hvordan dere gjør det?

Anonymous poster hash: b8e9e...6c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bikkja mi hater vann og søle, så han går pent rundt alle vanndammer. Hvis det regner så nekter han omrent å gå ut. Da går vi bare rett utenfor så han får gjort fra seg. 
Vi er jo ute i regn også da. Er han klissvåt tørker jeg han over med et håndkle, så tørker han på egenhånd. Men da får han ikke lov til å ligge i sofaen osv mens han er våt. 

Skitten går automatisk ut av pelsen når han tørker hvis det er noe der. 

Skrevet

Tørker med håndkle hvis hunden er møkkete etter tur.

Bader han ca annenhver måned, eller ved behov. Går ikke med kilosvis med møkk på seg, nei.

Anonymous poster hash: f46b9...b1c

Skrevet

Tørker av, lar de tørke i gangen og børster ut grus før de kommer inn i huset, vasker hundene ved behov, og ikke minst vasker gulv annen hver dag. 

Anonymous poster hash: 86baa...c44
Skrevet

Regner det vil hun ikke gå tur og hun går rundt sølepytter😂

Men hun blir spylt under magen i dusjen etter skogsturer feks og bades annehver måned pga allergi.

Skrevet

Tenkte meg det :) Men denne hunden har mye pels, hvit pels og på beina er denne hunden møkkete opptil magen.

Tør ikke tenke på hvordan huset til naboen ser ut, æsj.

Hi

Anonymous poster hash: b8e9e...6c9

Skrevet

Bader hunden ca hver 14 dag, eller oftere hvis det er sølete ute..

Anonymous poster hash: 9d86f...f6b

Skrevet

Vi har hund med kort pels, og så er det ca 40 cm opp til magen. Uansett hvor sølete det er ute, er det sjelden noe problem. :)

Anonymous poster hash: c4188...cc0

Skrevet

Nå har vi en gårdshund, så den er mye ute på egenhånd. Enten så må han ligge på vaskerommet eller utenfor å tørke, har kurver der, eller så spyles og tørkes han med et håndkle før han får komme inn. Men når han er våt stinker han skikkelig, så da vil jeg ikke ha han inn i resten av huset. 

Skrevet

Skyller hunden hver kveld om vinteren og vasker med klut om sommeren og ellers. Hunden her har også hvit pels så jeg syns det er viktig å vaske hunden når jeg ser den har flekker/skitt i pelsen.

Jeg og hunden elsker derfor snø :) Gjør alt bedre og koseligere :)

Vasker hunden med såpe en gang i mnd ellers er det kun vann. Viktig at det ikke brukes såpe for ofte selv om såpen er økologisk og ren.

Anonymous poster hash: 1501d...203

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...